• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

tågjäntan: har du fått ett ordentligt välkomnande?! Om inte, så säger jag det nu!

Sept: jag introducerade bitar med frukt, dvs karva ut kiwi/banan med sked - det blir inte helt passerat. Men frukt är sött och gott så det går ner ändå. Vitt bröd blir ju väldigt mjukt och "slemmigt" av saliven och glider förmodligen ner ganska lätt, så pröva det. Du kan göra dubbelmackor (vik en skiva dubbel m ngt gott emellan), skär bort kanterna, och skär små kuber. Då kan du anpassa storleken så att kuberna blir större efterhand.

• BrudSommar2006

Tågjäntan, i alla fall här är det så att man måste betala för de gånger man inte är där för att liksom tvinga en att gå varje gång.

• tågjäntan

Muggles
    Det har jag säkert fått från en del. Probelemet är att det kan gå flera dagar mellan jag är inne på nätet och då har det hunnits skriva maaaassor med inlägg som jag inte orkar gå tillbaka till
    TACK! i vilket fall. Jag dyker väl upp som gubben i lådan ibland =).

• tågjäntan

Brudsommar
    Du menar som att betala månadsavgiften? Jag förstår som sagt att en del kan behöva den pressen som sagt.
    Min man började samtidigt som mig - det gick ner och sedan upp, han hade inte samma karaktär som jag .
    Precis innan greviditeten hade han kommit under 100-sträcket och fick riktig inspiration. Under graviditeten har jag mått en hel del illa och det har blivit en del kakor och godis - då har han inte kunnat låta bli. Så vi säger att så fort lilla livet har kommit till världen blir det nya bullar - inget godis och inga kakor hemma, annat än till speciella tillfällen eller bjudningar.

• Telemarkgrrl

Lappis, du har fått mejl på din yahoo-adress!

• Fru E

*Tittar in en snabbis innan nästa möte*

Förstår verkligen inte varför vissa tidningar prompt ska trycka snyfthistorier när det inte egentligen står så mycket i artikeln som är relevant, irriterande. Hade ju en journalist som ringde mig i förra veckan och skulle skriva om en grej som skulle vara i 2 veckor och var en tillfällig/nödlösning från vår sida då vi inte hade något val. Som jag trodde kom det en riktigt snyfthistoria och bild på kvinnan ifråga, suck!

September-min brorson åt egentligen inte "riktig" mat med bitar i förrän han var över ett år. De hade svårt att få i honom mat med bitar eller fast mat överhuvudtaget, men det tror jag kan bero lite på att mamman helammade honom i 10 månader utan att truga annan mat i honom. I min värld (dvs inga barn än ) borde det gå lättare om man tar striden tidigare än att backa.....

Muggles-spännande med spiralborttagning när åker den ut??

• Lapinette

Attans vad mycket mail det låg i min yahoo!!

• BrudSommar2006

Aaaah, det känns inte som att jag har tid för någonting längre, jag skulle behöva bli hemmafru! Alternativt skulle jag behöva få vara en hel dag på jobbet men det verkar vara att be om för mycket. Idag läkarebesök, har fått Iris ögoninfektion, imorgon sjukgymnast och tillväxtkontroll för Iris, som blir längre och längre... Förra veckan var det ju mest vab. Får se om jag får chansen på onsdag.

Hursom, vad jag minns så började Iris inte äta med någon större aptit förrän efter året när man fick ge henne vad som helst och fortfarande skulle hon hellre välja välling än riktig mat om det var hon som bestämde. Hipps burkar var länge de enda hon åt och när jag bytte till andra burkar så fick jag mosa maten med gaffeln innan hon åt den.

Igår kom vi äntligen iväg till Junibacken, tjoho! Hade ju halvt om halvt tänkt gå på brunchen men misstänkte hela tiden att jag skulle vilja prioritera Iris om det var så att hon var frisk eftersom hon varit hemma och haft tråkigt en hel vecka och så blev det ju.

Nähepp, nu ska jag hämta på dagis.

Muggles, ska ni också börja försöka nu igen, det här blir deppigare och deppigare... fast lycka till ändå!

• Mrs  B

Angående mat till bebisar så har det gått trögt för Malte vad gäller middagar och vi har fått gå tillbaka till 5 månaders maten flera gånger för han har väldigt svårt att klara bitar.
    Nu klarar han vår egen mat bättre än burkmaten, så jag försöker bara ge honom det just nu för att han ska äta.

Vitt bröd och lättare grovt har funkat bra här, men inte fruktbitar.

Väger mig alltid efter jag gått på toaletten och innan jag äter frukost. Hoppas det beror på mensen nu, för jag har verkligen varit duktig med maten. Syndade endast med en kanelbulle i lördags, annars har jag inte ätit något jag inte ska äta. Känner mig mätt efter måltiderna och tror att det gör mycket för mig att det inte är några konstigheter jag ska äta eller att jag ska utesluta en massa. Känns som detta konceptet funkar för mig och min familj.

Känner mig dock lite matt och lätt snurrig emellanåt men tror att det beror på att jag äter mindre nu, eller??????

• Ore

BS: Kan förstå att det känns litet deppigt, men det kan ju ta sig vilken månad som helst för dig också! Och om inte annat så finns det ju hopp, det går ju att sätta fart på ägglossningen med hormoner om det inte går av sig självt med litet viktminskning... Så deppa inte alltför mycket! Kram!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare