• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • EmMa09

Klänningen köpte jag på Svahns - billigt och bra bemötande! Hår och smink gör jag på Salong Jan - 2500:- kompisen gjorde sig iordning där och var jätte nöjd! Annars så har jag nog inte så mycket tips i Kba...

linvinter skrev 2009-03-08 18:42:27 följande:
    EmMa09: allmänt tänkte jag. HAr bestämt vart jag skall beställa blommor nu, känns skönt att tagit ett beslut!
  • Anna Panna

Mamus & Molnis - här är en till med vigsel i Tuve kyrka och fest på SH! ;o)
    Vi gifter oss 12 december i år
    Räknade på det i helgen och vi tror vi kommer landa på ca 65 personer. Har tänkt att vi ska kontakta lite catering ställen nu så man kan få en lite mer detaljerad budget när man vet vad mat och personal kommer att kosta. Är lite orolig för att kostnaden kommer att springa iväg...

• Linn74

Jäkla DJ-problem...

Nu har killen vi prelbokat plötsligt blivit bortlovad av sin bokare... Så nu står vi utan musik drygt 2 månader innan bröllopet...

*Jelp*...

• EmMa09

åhh...vad jobbigt! Ni får ge er ut på jakt! Hoppas ni löser det!

Linn74 skrev 2009-03-09 20:22:50 följande:
    Jäkla DJ-problem...Nu har killen vi prelbokat plötsligt blivit bortlovad av sin bokare... Så nu står vi utan musik drygt 2 månader innan bröllopet...*Jelp*...
  • linvinter

Jag var och kollade där i lördags, men hittade inte riktigt något.. Skall åka in till Göteborg imorn och s eom jag hittar något, annars får jag nog hitta något mönster och hoppas att min svärmor vill ställa upp och sy (hon har erbjuit sig)

Jag hittade hår och smink i Lindome för 2500kr, funderar på att ta det då jag fick väldigt bra intryck av dem.

Blommorna blir som sagt i Kungsbacka, antagligen tårtan också.

EmMa09 skrev 2009-03-08 21:53:50 följande:
    Klänningen köpte jag på Svahns - billigt och bra bemötande! Hår och smink gör jag på Salong Jan - 2500:- kompisen gjorde sig iordning där och var jätte nöjd! Annars så har jag nog inte så mycket tips i Kba...
  • T0612

Mamus: vad kul att höra att det är fler som ska gifta sig i tuve kyrka, när gifter ni er? vi gifter oss den 5 dec i tuve kyrka..

• Mamus

Molnis, Anna Panna & To612!

Vi gifter oss i pingst nästa år (20100522). Vi blir ca 70 personer. Har aldrig varit inne i Tuve kyrka, men jag hoppas att den är fin och lite personlig.

Tänkte ha buffé. Har ni några bra förslag på firmor? Om det nu finns tid i Tuve kyrka, så tänkte vi ha någon slags transport till SH. Kanske har ni några tips...:)

• Anna Panna

Vi tänkte också ordna transport för gästerna. Först hämta upp på ett ställe inne i stan och köra dem till kyrkan och sen från kyrkan till SH. Har dock inte börjat kolla upp detta än så har inga förslag på vem man kan kontakta...

• Anna Panna

Ni som gifter er i Tuve kyrka under året - har ni fått en inbjudan om den 1/4? Ska ni i så fall dit då?

• T0612

Anna Panna skrev 2009-03-11 09:31:05 följande:

Ni som gifter er i Tuve kyrka under året - har ni fått en inbjudan om den 1/4? Ska ni i så fall dit då?
    Japp, vi ska dit =) ska ni?
Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?