• lecaroline

Någon i Gbg som planerar bröllop?

Skulle var kul att hitta någon/några här i gbg att prata med och bolla idéer.

• Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?
  • Anna Panna
    T0612 skrev 2009-03-11 15:14:11 följande:
    Anna Panna skrev 2009-03-11 09:31:05 följande:
    Japp, vi ska dit =) ska ni?
    Yes indeed! ; o)

Måste bara fråga... Har du haft någon kontakt med någon i Tuve församling? Jag har pratat med dem 3 gånger tror jag och varje gång har jag fått känslan av att personen är stressad och bara vill bli av med mig.. Vet inte om det bara är jag som fått för mig det men det ska bli kul att komma dit och träffa dem och förhoppningsvis få ett bättre intryck då!
  • Linn74

Vi träffade VF igår! Kändes jättebra.

Missade dock att fråga om hon ville ha någon ekonomisk ersättning, brukar de ta det och isåfall hur mycket?

• Bringsoniou

Apropå vigselförrättare. Skriver ni namnet på vigselförrättaren i inbjudan?

• lecaroline

Sådan frågor kommer jag att ta med henne då. Hon kanske inte vill..

• T0612

Anna Panna skrev 2009-03-12 08:40:26 följande:

Yes indeed! ; o) Måste bara fråga... Har du haft någon kontakt med någon i Tuve församling? Jag har pratat med dem 3 gånger tror jag och varje gång har jag fått känslan av att personen är stressad och bara vill bli av med mig.. Vet inte om det bara är jag som fått för mig det men det ska bli kul att komma dit och träffa dem och förhoppningsvis få ett bättre intryck då!
    Nja, bara prästen vi ska ha, men min m2b mamma jobbar på förskolan i kyrkan så hon är ju bundis med alla som jobbar i församlingen, så det känns som alla är automatiskt trevliga..men när jag ringde och bokade så fick jag en liknande känsla, men jag är iofs alltid nojig när jag har pratat i telefon med någon jag aldrig träffat så jag tycker ju att det är bättre att träffas personligen =)
  • Linn74

Nej, det har vi inte gjort. Kommer nog skriva det i vigselprogrammet, det är väl vanligast.

Bringsoniou skrev 2009-03-12 15:23:15 följande:
    Apropå vigselförrättare. Skriver ni namnet på vigselförrättaren i inbjudan?
  • anniv82

Här e en till i gbg som skall gifta sig...

• Anna Panna

Håller med - alltid trevligare att träffa någon face to face.

Vi fick psalm häftet igår inför den 1/4... då vet man vad man ska göra i helgen! ; o)

T0612 skrev 2009-03-12 15:54:56 följande:
    Anna Panna skrev 2009-03-12 08:40:26 följande:
    Nja, bara prästen vi ska ha, men min m2b mamma jobbar på förskolan i kyrkan så hon är ju bundis med alla som jobbar i församlingen, så det känns som alla är automatiskt trevliga..men när jag ringde och bokade så fick jag en liknande känsla, men jag är iofs alltid nojig när jag har pratat i telefon med någon jag aldrig träffat så jag tycker ju att det är bättre att träffas personligen =)
  • lecaroline

Hej! När är er stora dag??
    Berätta mer! :)

anniv82 skrev 2009-03-13 08:09:54 följande:
    Här e en till i gbg som skall gifta sig...
  • anniv82

Våran stor dag är den 11 juli.
    Vi gifter oss i ludby gamlakyrka..
    Har sett dig väldigt mycket i en anna länk...
    Skulle du vara intresserad att ta en fika någon dag?
    Får man fråga var du bor?

Mycket e färdigt med planering men känner att det mycket kvar..

Skulle vara kul at träffa andra och vädra lite tankar och ideer.
    Någon som vill???

Svar på tråden Någon i Gbg som planerar bröllop?