• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Ja, jag tror inte jag är ute och seglar om jag gissar att just det där med spottet så att säga blev en droppe för mycket...hehe, nu märkte jag att det ju blev lite vitsigt...

vad lär vi oss av detta? Gör som didis, skaffa munskydd!

didis skrev 2009-02-02 21:01:32 följande:
    Ok... jag får nog erkänna att jag i sak håller med även om jag i vanlig ordning hade uttryckt mig något mer nyanserat...
  • Panzerfaust

Inget värre än det jag sade och absolut inget som borde rendera i en avstängning, men avstängningarna tycks ju vara lite godtyckliga här på BT. Sic Semper Tyrannis uttrycker ju bara en önskan att det ska gå illa för alla tyranner, inget märkligt alls. Och jag kan säga såhär jag skulle inte nöja mig med att spotta på folk som ger sig på försvarslösa småbarn.

• passionsblomman

Å, nu är det jobbigt!

Jag kan inte gå in på detaljer, men en 14-årig pojke i vår närhet har rymt och ingen vet var han är, så nu har han visst blivit efterlyst...

• didis

Oj. Jag skall inte säga att jag vet hur det känns när det är närstående men jag kan föreställa mig.

14 åringar har lite större kapacitet än yngre barn att rymma. Hoppas han kommer hem självmant snart men det är en svår ålder för både tjejer o killar.

passionsblomman skrev 2009-02-02 22:42:48 följande:
    Å, nu är det jobbigt! Jag kan inte gå in på detaljer, men en 14-årig pojke i vår närhet har rymt och ingen vet var han är, så nu har han visst blivit efterlyst...
  • passionsblomman

Ja, det kan röra till sig ordentligt!

Och inte kan man göra så värst mycket när det väl börjar snurra på upptäcker man.

Du har mail förresten didis.

didis skrev 2009-02-02 22:45:43 följande:
    Oj. Jag skall inte säga att jag vet hur det känns när det är närstående men jag kan föreställa mig.14 åringar har lite större kapacitet än yngre barn att rymma. Hoppas han kommer hem självmant snart men det är en svår ålder för både tjejer o killar.
  • didis

Du me´!

passionsblomman skrev 2009-02-02 22:50:56 följande:
    Ja, det kan röra till sig ordentligt!Och inte kan man göra så värst mycket när det väl börjar snurra på upptäcker man.Du har mail förresten didis.
  • tonårsmorsa

Förstår att det känns jobbigt. Känner ni föräldrarna så ni kan hjälpas åt att ringa runt. De flest tonåringar brukar ju söka stöd hos sina kompisar. Det är ju inte alla föräldrar som hör av sig för att kontrollera om det är ok när de får en extra nattgäst, utan bara tar för givet att barnets föräldrar godkänt det.

passionsblomman skrev 2009-02-02 22:42:48 följande:
    Å, nu är det jobbigt! Jag kan inte gå in på detaljer, men en 14-årig pojke i vår närhet har rymt och ingen vet var han är, så nu har han visst blivit efterlyst...
  • passionsblomman

Ja, jo, så är det ju ofta. Nu har visst djungeltrumman redan gått och det har letats bland alla kända, så förhoppningsvis hör han själv av sig, för nu finns detinga fler att kolla hos som någon känner till.

tonårsmorsa skrev 2009-02-02 23:13:21 följande:
    Förstår att det känns jobbigt. Känner ni föräldrarna så ni kan hjälpas åt att ringa runt. De flest tonåringar brukar ju söka stöd hos sina kompisar. Det är ju inte alla föräldrar som hör av sig för att kontrollera om det är ok när de får en extra nattgäst, utan bara tar för givet att barnets föräldrar godkänt det.
  • tonårsmorsa

Brukar han vara på nätet? I så fall är tonåringar inte alltid så smarta, utan lämnar sina "sidor" öppna så föräldrarna kan gå in och se deras kontakter. Bara av att se vem han pratat med senast kan man kanske gissa var han är. Finns det anledning till oro är det bra att registrera sig själv så man har lite koll, men vissa sidor kan man kolla utan att vara registrerad. Sen är det bra att kolla adressböcker och ringda nr i mobilen innan något händer. Vet inte om jag är till så mycket hjälp, men nätet kanske i alla fall går att kolla nu i efterhand.

Förhoppningsvis var det inte så allvarligt, utan han kommer snart hem självmant.

passionsblomman skrev 2009-02-02 23:20:56 följande:
    Ja, jo, så är det ju ofta. Nu har visst djungeltrumman redan gått och det har letats bland alla kända, så förhoppningsvis hör han själv av sig, för nu finns detinga fler att kolla hos som någon känner till.
  • passionsblomman

ja, vi får se nu vad som händer. det är fullt med folk inkopplat tydligen.

tonårsmorsa skrev 2009-02-02 23:42:33 följande:
    Brukar han vara på nätet? I så fall är tonåringar inte alltid så smarta, utan lämnar sina "sidor" öppna så föräldrarna kan gå in och se deras kontakter. Bara av att se vem han pratat med senast kan man kanske gissa var han är. Finns det anledning till oro är det bra att registrera sig själv så man har lite koll, men vissa sidor kan man kolla utan att vara registrerad. Sen är det bra att kolla adressböcker och ringda nr i mobilen innan något händer. Vet inte om jag är till så mycket hjälp, men nätet kanske i alla fall går att kolla nu i efterhand. Förhoppningsvis var det inte så allvarligt, utan han kommer snart hem självmant.
Svar på tråden Tantvarning 3