• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • Stardusty

Jag tror att det, eftersom didis skrev "önskar", inte menas som att hon inte tillåter något annat. Om man inte kan läsa mellan rader eller tolka texter bör man inte uttala sig om andras dumhet heller.

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 12:41:00 följande:
    Det framgår inte av "Jag önskar dessutom min tonårsdotter (och sonen när han blir tillräckligt gammal) många sexuella erfarenheter med många olika personer då det är berikande."Det är tämligen ensidig uttryckt och lämnar inte utrymme för att dottern skulle tycka det vore berikande att gå tvärtemot mamma och t ex inte ha sex med någon. Jag har inte uttryckt att jag tror att didis uppmuntrat sin dotter att "bjuda ut sig eller att ha sex innan hon känner sig redo". Man gör sig nog dummare än vad man är om man inte läser vad som skrivs.
  • Jasmina E

Ser att du klämde till med ett svar precis samtidigt.

Jag blev inte ett dugg klokare för av det inlägget. Tyvärr.

Snarare förskräckt. Du tycker även att det är mysigt att höra din tonårsdotter ha FRIVILLIGT sex genom väggarna?

*ryser*

Vem har sagt att man måste bli/vara en frigid torr kvinna som aldrig får uppleva en orgasm bara för att man inte uppmuntrar det beteende som du gör?

Förstår verkligen inte resonemanget, men det kanske inte är meningen heller.

• didis

Jasmina E skrev 2009-01-09 13:02:36 följande:

Nu har jag bara skummat igenom sen jag såg det vackra inlägget om att lära sina döttrar om hur fint det är bli påsatt av så många killar som möjligt. Hmmm. Behöver man egentligen säga mer??På vilket sätt och i vilken värld är det ok? Jag bara undrar och jag är uppriktigt intresserad av ett intelligent svar. Om du lär din dotter att det inte bara är okej utan att dessutom att föredra att knulla runt eller lite finare uttryckt, "bredda sin sexuella erfarenhet" (så att hon är riktigt duktigt på sex när hon träffar den RÄTTE? Eller?), då lär du henne att det är helt okej att vara slampa.
    Jag tycker verkligen inte det är ok att "bli påsatt", det har jag själv aldrig bilivt. Däremot har jag älskat, haft sex och ibland k*t. Aldrig att jag skulle göra något av det utan fri vilja!!

Hon skall inte träna sig inför sin make - hon skall göra det för sin egen njutnings skull. För sex är framförallt ett behov och en njutning. Och vem, som är normalintelligent etc vill hindra sina barn från att njuta?

Att vara slampa för mig är att ha sex på andras villkor, så kan man mycket väl vara gift och bara ha haft sex med sin man.

Fascinerande hur mycket aggressivitet som kvinnlig sexualitet fortfarande tar fram hos folk.
  • Jasmina E
    didis skrev 2009-01-09 13:07:41 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-09 13:02:36 följande:Jag tycker verkligen inte det är ok att "bli påsatt", det har jag själv aldrig bilivt. Däremot har jag älskat, haft sex och ibland k*t. Aldrig att jag skulle göra något av det utan fri vilja!!Hon skall inte träna sig inför sin make - hon skall göra det för sin egen njutnings skull. För sex är framförallt ett behov och en njutning. Och vem, som är normalintelligent etc vill hindra sina barn från att njuta?Att vara slampa för mig är att ha sex på andras villkor, så kan man mycket väl vara gift och bara ha haft sex med sin man.Fascinerande hur mycket aggressivitet som kvinnlig sexualitet fortfarande tar fram hos folk.
    Jag förstår vad du menar, men jag kan inte påstå att jag håller med, men det är ju inte ditt problem.

Jag har befunnit på mig båda sidor av saken kan man kanske säga och jag tror verkligen inte det handlar ett dugg om vare sig man är frivillig eller ej.

I vilken ålder tycker du att det är okej att hålla på så?

Ha i åtanke att en tonårs tjej mycket väl tror att hon är frivillig men i sjäva verket är det inte alls så.

Jag är inte ett dugg aggressiv inför kvinnlig sexualitet, snarare tvärtom. Men jag är inte ett dugg FÖR tonårig sexualitet.
  • Stardusty

Det intressanta med er som kritiserar didis inlägg är att ni allihop sätter likamed-tecken mellan att ha många partners och att vara en slampa. Är det så ni ser det är det väl inte så konstigt att tjejer kallas för hora i skolan!
    Sex är sex och egentligen - vad är skillnaden på att ha sex 10 gånger med samma kille eller ha sex med 10 killar en gång i taget? Varför måste sex romantiseras så mycket? För mig är sex en njutningsfull akt, kan medge att den är bättre när man älskar vederbörande, men i grund och botten så är det liten skillnad på att onanera med en dildo och att ha sex med en kille.

För att ni inte ska missförstå något - jag förespråkar inte att man ska ha sex hej vilt med 100 killar, men jag tycker det är så löjligt att det ska vara tabubelagt att vilja ha sex med många olika partners och att man om man har det ska behöva bli kallad hora eller slampa.

• didis

Förtydligande: jag vill inte att min dotters liv skall begränsas av gamla föreställningar om att kvinnor inte har sexuella behov eller av att kvinnor som lever ut sina sexuella behov skulle vara mindra värda än "ärbara" kvinnor.

Så mycket frihet som möjligt att själva forma sina liv utan att bli värderad av andra önskar jag mina barn!

• Jasmina E
    Stardusty skrev 2009-01-09 13:13:43 följande:
    Det intressanta med er som kritiserar didis inlägg är att ni allihop sätter likamed-tecken mellan att ha många partners och att vara en slampa. Är det så ni ser det är det väl inte så konstigt att tjejer kallas för hora i skolan! Sex är sex och egentligen - vad är skillnaden på att ha sex 10 gånger med samma kille eller ha sex med 10 killar en gång i taget? Varför måste sex romantiseras så mycket? För mig är sex en njutningsfull akt, kan medge att den är bättre när man älskar vederbörande, men i grund och botten så är det liten skillnad på att onanera med en dildo och att ha sex med en kille. För att ni inte ska missförstå något - jag förespråkar inte att man ska ha sex hej vilt med 100 killar, men jag tycker det är så löjligt att det ska vara tabubelagt att vilja ha sex med många olika partners och att man om man har det ska behöva bli kallad hora eller slampa.
    Nej, det finns inget likamed tecken där emellan, om du frågar mig iaf.

Jag ser heller ingen skillnad mellan killar och tjejer i detta avseende, utan det är samma sak som borde gälla där. Sen att det inte riktigt verkar vara så som ser det i samhället och skolorna i stort är bara extremt beklagligt.

Men, man kan skaffa sig enormt mycket sexuell erfarenhet med en och samma partner eller ett mindre antal, I MOGEN ÅLDER, utan att man nödvändigtvis behöver uppmuntra ett promiskuöst beteende i ung ålder.

Det är det jag tycker är förkastligt.
  • Jasmina E
    didis skrev 2009-01-09 13:13:55 följande:
    Förtydligande: jag vill inte att min dotters liv skall begränsas av gamla föreställningar om att kvinnor inte har sexuella behov eller av att kvinnor som lever ut sina sexuella behov skulle vara mindra värda än "ärbara" kvinnor.Så mycket frihet som möjligt att själva forma sina liv utan att bli värderad av andra önskar jag mina barn!
    Håller med till hundra procent.

Men förstår du inte att när du uppmuntrar din dotter att ha sex med vem hon vill, när hon och hur hon vill så är ju risken stor att du motarbetar ditt eget syfte. Det är detta som kommer göra att hon kan komma att ses som en slampa.
    Kanske inte riktigt vad du ville.

Varför inte sätta vissa gränser inom rimlighetens tecken?
  • Tooticki

Jasmina E skrev 2009-01-09 13:19:54 följande:

Men, man kan skaffa sig enormt mycket sexuell erfarenhet med en och samma partner eller ett mindre antal, I MOGEN ÅLDER, utan att man nödvändigtvis behöver uppmuntra ett promiskuöst beteende i ung ålder. Det är det jag tycker är förkastligt.
    Vad är mogen ålder då? För inte länge sedan i vår del av världen och på många platser idag blir kvinnor föräldrar i tonåren. Det är i övre tonåren och upp till 20 års ålder som risken för att få ett handikappat barn är som minst. Vad kan det bero på? Knappast att kvinnan inte är i mogen ålder...
  • didis

Jasmina E skrev 2009-01-09 13:12:00 följande:

Jag förstår vad du menar, men jag kan inte påstå att jag håller med, men det är ju inte ditt problem.Jag har befunnit på mig båda sidor av saken kan man kanske säga och jag tror verkligen inte det handlar ett dugg om vare sig man är frivillig eller ej. I vilken ålder tycker du att det är okej att hålla på så?Ha i åtanke att en tonårs tjej mycket väl tror att hon är frivillig men i sjäva verket är det inte alls så. Jag är inte ett dugg aggressiv inför kvinnlig sexualitet, snarare tvärtom. Men jag är inte ett dugg FÖR tonårig sexualitet.
    Det finns förståss många tonårstjejer som inte har sex för sin egen skull (inte acceptabelt). Det finns säkert många gifta kvinnor som är i samma läge (inte heller acceptabelt).

Dottern är alldeles för egensinnig och självständig för det. Hon är en mycket trygg person som inte skulle ha varken sex eller göra något annat mot sitt bättre vetande. Hon går sin egen väg och jag stöttar henne vilken väg hon än väljer i livet.

JasminaE: hur skulle jag kunna begränsa hennes sexualitet? Genom att låsa in henne? Det jag gör genom att tala om för henne att hon skall göra som hon vill utan att bry sig om ifall andra tycker det är "slampigt" är att ge henne rätten till både sin kropp och sexualitet.

Vill hon njuta av sex skall hon göra det utan att känna dåligt samvete över att helt främmande människor tycker det är felaktigt. Dåligt samvete har man nog av ändå i livet utan att mamma skall pracka på en det för att man har sex.

Men som sagt - hon har fast pojkvän sedan 1år, hon har aldrig "k*t runt", kanske för att vi har sagt att det är ok så länge hon gör det på sina egna villkor (och partnerns givetvis annars begår HON sexuella övergrepp!).
Svar på tråden Slut pga religion, någon?