Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Jag tror att det, eftersom didis skrev "önskar", inte menas som att hon inte tillåter något annat. Om man inte kan läsa mellan rader eller tolka texter bör man inte uttala sig om andras dumhet heller.
Ser att du klämde till med ett svar precis samtidigt.
Jag blev inte ett dugg klokare för av det inlägget. Tyvärr.
Snarare förskräckt. Du tycker även att det är mysigt att höra din tonårsdotter ha FRIVILLIGT sex genom väggarna?
*ryser*
Vem har sagt att man måste bli/vara en frigid torr kvinna som aldrig får uppleva en orgasm bara för att man inte uppmuntrar det beteende som du gör?
Förstår verkligen inte resonemanget, men det kanske inte är meningen heller.
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:02:36 följande:
Det intressanta med er som kritiserar didis inlägg är att ni allihop sätter likamed-tecken mellan att ha många partners och att vara en slampa. Är det så ni ser det är det väl inte så konstigt att tjejer kallas för hora i skolan!
Sex är sex och egentligen - vad är skillnaden på att ha sex 10 gånger med samma kille eller ha sex med 10 killar en gång i taget? Varför måste sex romantiseras så mycket? För mig är sex en njutningsfull akt, kan medge att den är bättre när man älskar vederbörande, men i grund och botten så är det liten skillnad på att onanera med en dildo och att ha sex med en kille.
För att ni inte ska missförstå något - jag förespråkar inte att man ska ha sex hej vilt med 100 killar, men jag tycker det är så löjligt att det ska vara tabubelagt att vilja ha sex med många olika partners och att man om man har det ska behöva bli kallad hora eller slampa.
Förtydligande: jag vill inte att min dotters liv skall begränsas av gamla föreställningar om att kvinnor inte har sexuella behov eller av att kvinnor som lever ut sina sexuella behov skulle vara mindra värda än "ärbara" kvinnor.
Så mycket frihet som möjligt att själva forma sina liv utan att bli värderad av andra önskar jag mina barn!
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:19:54 följande:
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:12:00 följande: