• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • Jasmina E
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:09:09 följande:
    Kanhända att det hänger samman med självdistans. Jag har inga problem att konstatera att jag var helt puckad när jag var 15. Säkert anser somliga att jag är brutalt puckad nu, men som 15-åring var jag etter värre. Tror att det beror på om man klarar att skilja mellan sak och person och privat och allmänt. Det är nog lätt hänt att man intar en allmän hållning som stödjer ens privata förhållanden. Jasmina E skrev 2009-01-09 16:00:10 följande:
    Håller med.

Jag är lika dum i huvet nu som då jag var 15, skillnaden är att nu VET jag om det.
  • Stardusty

Molson och Jasmina: Allt man gjorde när man var 15 är inte helt puckat. Många egenskaper jag har utvecklades i den åldern och jag väljer att se det som alla med en sund inställning gör; vissa saker ångrar man, vissa saker är man stolt över. Kan det inte helt enkelt vara så att man kan klara av att fatta goda beslut fastän man är ung? Eller är man innan 19 år helt puckad enligt er?

Nu är det här så OT att om vi ska fortsätta diksutera detta bör det startas en ny tråd. Sorry TS!

• Jasmina E
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:10:35 följande:
    Jasmina E: Nedan ett exempel på svårigheten att skilja mellan privat och allmänt.
    Jo men verkligen!
  • Stardusty

Kan du snälla förklara detta vidare?

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:10:35 följande:
    Jasmina E: Nedan ett exempel på svårigheten att skilja mellan privat och allmänt.
  • Jasmina E
    Stardusty skrev 2009-01-09 16:13:42 följande:
    Molson och Jasmina: Allt man gjorde när man var 15 är inte helt puckat. Många egenskaper jag har utvecklades i den åldern och jag väljer att se det som alla med en sund inställning gör; vissa saker ångrar man, vissa saker är man stolt över. Kan det inte helt enkelt vara så att man kan klara av att fatta goda beslut fastän man är ung? Eller är man innan 19 år helt puckad enligt er? Nu är det här så OT att om vi ska fortsätta diksutera detta bör det startas en ny tråd. Sorry TS!
    Jag är gräsligt trött på folk som kammar till allt man säger med det mycket felanvända och slitna ordet "ALLT" alt. "ALLA" alt. "ALLTID".
  • Jasmina E
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:15:05 följande:
    Om du testar att backa lite bakåt och se saker ur ett större perspektiv än enbart ditt alldeles egna privata så kommer du nog upp till min nivå med lite ansträngning. Om du anser att 15-åringar är så mogna att de ska betraktas som vuxna, förmodar jag att du också anser att 15-åringar ska straffas som vuxna när de begår brott. Du kan ju för allt i världen inte både ha kakan och äta upp den.
    Jo då, när det är en selektiv människa som talar. Oj förlåt, skriver, då går det så bra så. Tydligen.

Att logiken flyger all världens väg verkar vara en heeeelt annan femma.
  • Stardusty

Jag håller verkligen med de som tycker att du är omöjlig att debattera med. Du känner inte att du går lite utanför ämnet nu när du börjar jämföra känslan för sex med andra aspekter tillhörande vuxenlivet? Hur i allsin dar får du till det egentligen? Och ingenstans har jag pratat om att man är myndig eller vuxen för att man njuter av och kan hantera sex. Bara att man kan vara mogen för det även när man är ung.

Jag ser detta utifrån mångas perspektiv och är tyvärr inte ensam om min åsikt.

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:15:05 följande:
    Om du testar att backa lite bakåt och se saker ur ett större perspektiv än enbart ditt alldeles egna privata så kommer du nog upp till min nivå med lite ansträngning. Om du anser att 15-åringar är så mogna att de ska betraktas som vuxna, förmodar jag att du också anser att 15-åringar ska straffas som vuxna när de begår brott. Du kan ju för allt i världen inte både ha kakan och äta upp den.
  • MolsonCanadian

Du klarar uppenbarligen inte att låta bli att blanda ihop vare sig ditt eller mitt privata med det allmänna. Min njutning har inte ett dugg med saken att göra och inte dina spekulationer om mitt privata heller, men i brist på annat så argumenterar du utifrån det.

Stardusty skrev 2009-01-09 16:14:29 följande:
    Kan du snälla förklara detta vidare?
  • Stardusty

Nämen vad konstigt det blir att du i följande inlägg talar om selektivitet...
    Jasmina E skrev 2009-01-09 16:15:30 följande:

Jag är gräsligt trött på folk som kammar till allt man säger med det mycket felanvända och slitna ordet "ALLT" alt. "ALLA" alt. "ALLTID".
  • Sebastiána

Förlåt - vad är det man inte kan avgöra om man är 15 eller yngre. Förstår inte vad du syftar på.

Jag menar att om man verkligen vill och känner förväntan och hittat någon som man verkligen vill ha sex med så blir det bra och det kan det säkert bli även om man är 15, 16. Men jag har hört av många som debuterade tidigt om hur pinsamt det var första gången och att det inte blev så lyckat, men att det var OK. För mig var det väldigt lyckat. Inget gick fel. Jag kände att jag verkligen ville och just med honom. Till skillnad från mina kompisar som debuterade tidigare gjorde jag det inte för att bli av med oskulden. Den av mina tjejkompisar som debuterade först gjorde det med en kille hon inte riktigt gillade - för att som hon sa "öva" så att hon visste hur man gjorde när den rätte dör upp. Inte oväntat tyckte hon sedan att sex var obehagligt och gjorde ont.

Jasmina E skrev 2009-01-09 16:10:02 följande:

Problemet är att som 15 åring eller yngre, har man oftast inte förmågan att avgöra det.
Svar på tråden Slut pga religion, någon?