Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
För att vara så logisk och konsekvensenlig som du själv anser dig vara har du väldigt svårt att sätta dig in i andras logik (och att öht läsa vad de skriver).
Jag har aldrig likställt sex med en vuxen aktivitet då jag inte anser att sex är något enbart unnat vuxna. Onani är även det "sex", menar du att man inte får/bör onanera innan en viss ålder heller då? Varför är det så stort ståhej kring själva samlaget när petting, onani m.m inte anses "dåligt"?
En sak håller jag med dig om, 15-åringar är inte mogna nog att klassas som vuxna, kanske därför vi har en 18-årsgräns för att bli myndigförklarad och en 15-årsgräns för att få ha sex.
Min fråga är vad som förbehåller dig rätten att bedöma vilken nivå man är på? Kanske på samma sätt som du har rätt att döma vilken ålder man ska vara för att få ha sex?
Jasmina E skrev 2009-01-09 16:39:04 följande:
Min erfarenhet är snarare att det är tvärtom. Att de föräldrar som är sämst på gränssättning är de som får de mest gränslösa barnen. Ungefär som med alkoholkonsumtion. De barn vars föräldrar låter dem dricka/bjuder på alkohol hemma har som regel en högre alkoholkonsumtion än de barn vars föräldrar som inte tillåter/bjuder.
Jo, om man påstår det med hänvisning till lagstiftningen.
Nej jag ser inte mina egna förehavanden som gällande för det allmänna, däremot tar jag erfarenheter därifrån. Också därför jag gillar att diskutera för då får jag ju höra vad andra tycker. Men merparten av de jag diskuterat sex med i mina dar håller med mig i de flesta aspekter och om du läst någonting om statistik så brukar man kunna bilda en uppfattning om något och dra viss fakta utifrån vad en majoritet tycker.