• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • Jasmina E
    didis skrev 2009-01-09 18:20:12 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-09 18:10:42 följande:Det finns många personer som aldrig blir "mogna" för att skaffa barn, skall alla som avstår från barn också avstå från sex.Det är inte direkt något statiskt samband mellan mognad - gifta sig - skaffa barn.Och man kan mycket väl vara mogen att skaffa barn men inte gifta sig av olika skäl.
    Nej. Det kan man inte begära. Men måste vara vuxen nog att ta konsekvenserna om de skulle dyka upp.
  • Fjosok
    didis skrev 2009-01-09 18:20:12 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-09 18:10:42 följande:Det finns många personer som aldrig blir "mogna" för att skaffa barn, skall alla som avstår från barn också avstå från sex.Det är inte direkt något statiskt samband mellan mognad - gifta sig - skaffa barn.Och man kan mycket väl vara mogen att skaffa barn men inte gifta sig av olika skäl.
    Vill ni prata med en sådan har ni en här. Kommer aldrig att gifta mig eller bli pappa. Men anser lik förbaskat att jag är ganska vuxen
  • Jasmina E

I min värld har man inte sex om man inte är beredd att gifta sig.

Och jag kan säga att den världen är bra mycket friskare än den värld jag förut tillhörde.

Det är inte okej att köpa string till sitt barn och uppmuntra en sexuell frihet utan dess like. Inget gott kommer ifrån det.

Inte med det sagt att sex är fult och äckligt och man ska dölja det för sina barn.

• Jasmina E
    Fjosok skrev 2009-01-09 18:25:49 följande:
    Vill ni prata med en sådan har ni en här. Kommer aldrig att gifta mig eller bli pappa. Men anser lik förbaskat att jag är ganska vuxen
    Vad gör du om en kvinna du har sex med blir gravid då?
  • dfk

Sanna J- vad fick er att tvingas göra slut?
    Vad tråkigt att det inte kunde fungera även fast ni hade olika tro.
    Hammerman- Du träffade någon som fick dig att må dåligt. Bra att du nu är ur den relationen, hoppas att du träffar någon som älskar dig för den du är!

• didis

Jasmina E skrev 2009-01-09 18:23:05 följande:

Nej. Det kan man inte begära. Men måste vara vuxen nog att ta konsekvenserna om de skulle dyka upp.
    DET är en helt annan femma.

Hade en vän som, nästan 30 år gammal, blev så chockad av blotta misstanken om att hon var gravid att hon alldeles för sent insåg att hon borde gjort abort.

Nåja, vad jag vet lever hon fortfarande ihop med pappan så så illa kanske det inte blev till slut.
  • Fjosok

Jasmina E skrev 2009-01-09 18:27:29 följande:

Vad gör du om en kvinna du har sex med blir gravid då?
    Lever i celibat sedan många år nu. Sorry :)

Har inte det som krävs och ska därför leva i avhållsamhet, enligt mitt sätt att se på saken.
  • didis

Jasmina E skrev 2009-01-09 18:26:47 följande:

I min värld har man inte sex om man inte är beredd att gifta sig.
    I min värld lever man 20 år med samme karl och skaffar 2 barn med honom innan man gifter sig
  • Jasmina E
    Fjosok skrev 2009-01-09 18:29:24 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-09 18:27:29 följande:Lever i celibat sedan många år nu. Sorry :)Har inte det som krävs och ska därför leva i avhållsamhet, enligt mitt sätt att se på saken.
    Okej. Vad synd. Det finns så mycket gott med att dela livet med någon. Hoppas det ordnar sig ändå för dig då.
  • Nancy Drew

Jasmina E skrev 2009-01-09 18:26:47 följande:

I min värld har man inte sex om man inte är beredd att gifta sig. Och jag kan säga att den världen är bra mycket friskare än den värld jag förut tillhörde. Det är inte okej att köpa string till sitt barn och uppmuntra en sexuell frihet utan dess like. Inget gott kommer ifrån det.Inte med det sagt att sex är fult och äckligt och man ska dölja det för sina barn.
    Fast vad är det där för resonemang? Jag ser inget likhetstecken mellan stringtrosor till 10-åringar och låta tonåringar bejaka sin sexualitet. Du får gärna förklara.
Svar på tråden Slut pga religion, någon?