• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • Jasmina E
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 15:55:09 följande:
    Tja, det är nog så att man som 15-åring gör mindre genomtänkta val än man gör som vuxen. Det är bl a därför de slipper mildare undan när de begår brott.
    Detta är något som tydligen är svårt för en del att inse. Konstigt nog, för visst har vi alla varit femton en gång och visst minns vi nog hur vi resonerade på den tiden.
  • Stardusty

Med den logiken borde inte 15-åringar få egna pengar heller för vem vet vad de gör med de pengarna?
    Säg mig finns det ingenting från när du var 15 som du har samma uppfattning om idag? T.ex. mat som du fortfarande gillar, tv-program, fritidsintressen? Jag antar att du svarar ja på något av det och då undrar jag - varför kan man inte på samma sätt uppleva sex? Måste jag vara 19-20 år för att njuta av sex på rätt sätt? Eller är det killarna jag hade sex med när jag var 16 som det är fel på? Ja ursäkta de dumma frågorna, men det känns som att man får lägga sig på den nivån med dig för att du ska förklara varför sex är så hemskt när man är ung!

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 15:55:09 följande:
    Tja, det är nog så att man som 15-åring gör mindre genomtänkta val än man gör som vuxen. Det är bl a därför de slipper mildare undan när de begår brott.
  • f1bride

Men bara för att inflika en sak.. är inte det här väldigt OT!??

• Stardusty

Tack, det tar jag som en komplimang

Jasmina E skrev 2009-01-09 15:56:44 följande:

Ja, du svarar som jag ser att du har förstånd till.
  • Sebastiána

Hade egentligen inte tänkt lägga mig i men...

Jag håller med Didis, och detta trots att jag själv var 22 när jag förlorade oskulden. Det fanns ingen innan dess som jag var tillräckligt intresserad av helt enkelt. Och första gången var inte jobbig eller pinsam eller annat som jag hört av andra utan helt fantastiskt fin... och jag fick mersmak

När och hur många... jaja... bara man följer regeln att inte göra något man inte vill eller utsätta någon annan för något denne inte vill!

• Stardusty

Jag nekar inte till att man är påverkbar och att jag var/är det i många avseenden. Men du och jag fungerar nog olika då sex för mig är, och alltid har varit, en njutningsakt och jag njuter på samma sätt idag som då.

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 15:57:34 följande:
    Aha. Då vore spännande att göra ett experiment med dig då du alltså skiljer dig från alla andra människor på jorden i avseendet påverkbar. Annars får man nog anse det vederlagt att uppväxten har en enorm påverkan på barnen och hur de sedermera tacklar situationer i livet.
  • Jasmina E
    f1bride skrev 2009-01-09 16:06:32 följande:
    Men bara för att inflika en sak.. är inte det här väldigt OT!??
    Jo mycket.
  • MolsonCanadian

Kanhända att det hänger samman med självdistans. Jag har inga problem att konstatera att jag var helt puckad när jag var 15. Säkert anser somliga att jag är brutalt puckad nu, men som 15-åring var jag etter värre.
    Tror att det beror på om man klarar att skilja mellan sak och person och privat och allmänt. Det är nog lätt hänt att man intar en allmän hållning som stödjer ens privata förhållanden.

Jasmina E skrev 2009-01-09 16:00:10 följande:

Detta är något som tydligen är svårt för en del att inse. Konstigt nog, för visst har vi alla varit femton en gång och visst minns vi nog hur vi resonerade på den tiden.
  • Jasmina E
    Sebastiána skrev 2009-01-09 16:08:10 följande:
    Hade egentligen inte tänkt lägga mig i men...Jag håller med Didis, och detta trots att jag själv var 22 när jag förlorade oskulden. Det fanns ingen innan dess som jag var tillräckligt intresserad av helt enkelt. Och första gången var inte jobbig eller pinsam eller annat som jag hört av andra utan helt fantastiskt fin... och jag fick mersmak När och hur många... jaja... bara man följer regeln att inte göra något man inte vill eller utsätta någon annan för något denne inte vill!
    Problemet är att som 15 åring eller yngre, har man oftast inte förmågan att avgöra det.
  • MolsonCanadian

Jasmina E: Nedan ett exempel på svårigheten att skilja mellan privat och allmänt.

Stardusty skrev 2009-01-09 16:08:39 följande:
    Jag nekar inte till att man är påverkbar och att jag var/är det i många avseenden. Men du och jag fungerar nog olika då sex för mig är, och alltid har varit, en njutningsakt och jag njuter på samma sätt idag som då.
Svar på tråden Slut pga religion, någon?