Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Vad är det som är fel med sex mellan två jämställda parter som respekterar och åtrår varandra?
Håller helt med!
Nu kanske sex-diskussionen blir lite OT, men jag tycker att det är så konstigt att killar som haft många partners blir ansedda som "coola" av jämnåriga, medan tjejer som haft många partners blir klassade som slampor eller horor av jämnåriga, både tjejer och killar.
Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-09 10:54:15 följande:
Fast det måste ju ändå finnas ett mellanting mellan att uppmuntra sin dotter att ha "många sexuella erfarenheter med många olika personer" och total avhållsamhet?
Alltså, det blir en väldigt onyanserad debatt från bägge håll.
Jag ser inte riktigt poängen i att uppmuntra sin dotter att ha många sexuella erfarenheter med många olika personer. Däremot ser jag poängen med att uppmuntra sin dotter att ha sex när hon känner att hon själv vill det och att stärka henne i rätten till sin sexuella integritet. Om det innebär att hon har sex med 0 eller 1000 är liksom irrelevant. Huvudsaken borde ju vara att hon faktiskt själv vill ha sex och känner sig trygg i det. Det blir ju minst lika tokigt att ha en morsa som säger åt henne att hon ska ha sex med många olika personer som att ha en morsa som säger att hon inte får ha sex med någon.
Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-09 10:54:15 följande:
Det framgår inte av "Jag önskar dessutom min tonårsdotter (och sonen när han blir tillräckligt gammal) många sexuella erfarenheter med många olika personer då det är berikande."
Det är tämligen ensidig uttryckt och lämnar inte utrymme för att dottern skulle tycka det vore berikande att gå tvärtemot mamma och t ex inte ha sex med någon.
Jag har inte uttryckt att jag tror att didis uppmuntrat sin dotter att "bjuda ut sig eller att ha sex innan hon känner sig redo". Man gör sig nog dummare än vad man är om man inte läser vad som skrivs.
Jag önskar mina barn ett gott sexliv - hur de nu vill ha det (eller om de inte vill ha något alls). Både min son och dotter.
Alltför många kvinnor får sin första orgasm vid 30 års ålder och det önskar jga inte mina barn. Det finns så många tabun kring framförallt kvinnlig sexualitet.
Självklart, precis som jag påpekade i mitt inlägg, gäller det BARA frivillig sex. Den som tror att jag önskade att min dotter blev våldtagen eller sexuellt utnyttjad är bra dum!!
Kankse är det för att jag uppmuntrat min dotter som hon "revolterar" och har haft samma kille i snart 1 år? Sex har de ialla fall, så det hörs genom väggarna
Kastar mig in i diskussionen.
Nu har jag bara skummat igenom sen jag såg det vackra inlägget om att lära sina döttrar om hur fint det är bli påsatt av så många killar som möjligt. Hmmm. Behöver man egentligen säga mer??
På vilket sätt och i vilken värld är det ok? Jag bara undrar och jag är uppriktigt intresserad av ett intelligent svar.
Om du lär din dotter att det inte bara är okej utan att dessutom att föredra att knulla runt eller lite finare uttryckt, "bredda sin sexuella erfarenhet" (så att hon är riktigt duktigt på sex när hon träffar den RÄTTE? Eller?), då lär du henne att det är helt okej att vara slampa.
Tycker du det? Finns det verkligen någon intelligent, väl fungerande människa som tycker så?
Chockerande.
Men givetvis är det ju ingen skillnad på ifall man lär sin son samma vedervärdiga budskap.