• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • ario

skulle du verkligen vilja att din dotter ha många sexuella erfarenhet? menar du att ju fler partner destå bättre?

jag kommer absolut lära min dotter att erfarenet får man inte av att ha sex helvilt! ska lära henne att sex betyder mer än hur många ställningar man kan!

didis skrev 2009-01-08 23:13:13 följande:
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-07 20:18:58 följande:
    Jag har hört det förut från religiösa men jag håller inte med och tycker det är en lite sorglig syn på sex.För min del är det tvärtom - varje gång jag har sex FÅR jag något av den andre, jag förlorar inget.Jag önskar dessutom min tonårsdotter (och sonen när han blir tillräckligt gammal) många sexuella erfarenheter med många olika personer då det är berikande. All (frivillig)sex är av godo!OBS! Jag pratar bara om frivillig och ömsesidig sex förståss, jag har ingen som helst erfarenhet av ofrivillig. Varför jag nu känner mig tvungen att göra det tillägget kan man fundera över - ingen säger "att ha bil är bra - ja om man inte krockar och dör förståss"
  • Fjosok

Ser inget fint i sex alls själv, om jag sa vara ärlig. Verkar mest framkalla prestationsångest och smärta hos folk.

Snudd på glad att jag lever i celibat själv

• Hoffsennanen Tottoplex

haha..men det låter ju mest bara..slampigt? så du tycker alltså att man ska ligga runt för erfarenheten?är det inte så mycket roligare och mysigare att kunna upptäcka allt med den man verkligen älskar än en kille från krogen som man hittat samma kväll?

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-07 20:18:58 följande:Jag har hört det förut från religiösa men jag håller inte med och tycker det är en lite sorglig syn på sex.För min del är det tvärtom - varje gång jag har sex FÅR jag något av den andre, jag förlorar inget.Jag önskar dessutom min tonårsdotter (och sonen när han blir tillräckligt gammal) många sexuella erfarenheter med många olika personer då det är berikande. All (frivillig)sex är av godo!OBS! Jag pratar bara om frivillig och ömsesidig sex förståss, jag har ingen som helst erfarenhet av ofrivillig. Varför jag nu känner mig tvungen att göra det tillägget kan man fundera över - ingen säger "att ha bil är bra - ja om man inte krockar och dör förståss"
  • Miafiahallonfjärt

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-09 10:33:09 följande:

haha..men det låter ju mest bara..slampigt? så du tycker alltså att man ska ligga runt för erfarenheten?är det inte så mycket roligare och mysigare att kunna upptäcka allt med den man verkligen älskar än en kille från krogen som man hittat samma kväll?
    Tack för att någon mer än jag reagerar
    Jag har bara haft en och det är jag både glad och stolt över
  • nennesjuttioåtta

jag tyckte det var bra skrivet! Nu hade jag turen att träffa min man så tidigt så det blev inte fler.

Sorgligt att ni däremot tycker det är slampigt att ha haft flera sexpartners. Lär ni ut det till era barn så är det inte så konstigt att tjejer kallas för hora i skolan.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-07 20:18:58 följande:
    Jag har hört det förut från religiösa men jag håller inte med och tycker det är en lite sorglig syn på sex.För min del är det tvärtom - varje gång jag har sex FÅR jag något av den andre, jag förlorar inget.Jag önskar dessutom min tonårsdotter (och sonen när han blir tillräckligt gammal) många sexuella erfarenheter med många olika personer då det är berikande. All (frivillig)sex är av godo!OBS! Jag pratar bara om frivillig och ömsesidig sex förståss, jag har ingen som helst erfarenhet av ofrivillig. Varför jag nu känner mig tvungen att göra det tillägget kan man fundera över - ingen säger "att ha bil är bra - ja om man inte krockar och dör förståss"
  • feministbrud

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-09 10:33:09 följande:

Slampigt? Är det något som man blir som tjej om man ligger runt, eller är killar också slampiga?

Visst är det mysigare att ha sex med någon man verkligen älskar, men om man inte har någon man verkligen älskar så är det kanske skönare att ha sex med någon man inte älskar än att inte ha sex alls. Det är inte mycket jag ångrar i mitt liv, men en sak kan jag ångra ibland och det var att jag var så förbannat präktig när det gällde sex när jag var yngre. Får jag barn så ska jag uppmuntra dem, precis som didis beskrev! Och "upptäcka allt", man upptäcker väl nya saker hela tiden? att jag har haft sex med fler peroner än min man gör ju inte vårt sexliv mindre bra eller mindre spännande, snarare tvärt om.
  • Hoffsennanen Tottoplex

kanske har ni inte bivit utnyttjade så ni vet värdet på vackert och kärleksfullt sex.
    och nej jag tycker inte det är slampigt bara av tjejen.
    och är det inte värt att vänta lite längre än att ta första bästa?
    är inte det lite väl desperat?

• nennesjuttioåtta

desperat efter vad?

• Hoffsennanen Tottoplex

av sex? sex finns i flera njutningar så varför inte fixa de på egen hand än att dra hem en ytterligare kille?då slipper du ju tom de där jobbiga med att säga att du inte vill att han stannar alltför länge efter att du fått vad du vill.

• nennesjuttioåtta

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-09 10:58:37 följande:

av sex? sex finns i flera njutningar så varför inte fixa de på egen hand än att dra hem en ytterligare kille?då slipper du ju tom de där jobbiga med att säga att du inte vill att han stannar alltför länge efter att du fått vad du vill.
    nu har jag adrig varit i den situationen men jag tycker inte att tjejer eller killar som vill ha ett one night stand är varken slampiga, desperata eller att de ger bort sig själva. Det är deras val och om båda är med på det så är det väl fantastiskt? Visst kan mycket fixas själv men det är inte alltid som själv är bäste dräng.

Min man var inte första bästa. Jag hade fler chanser... Och nej, jag har inte blivit utnyttjad, och tycker det är hemskt att det förekommer. Men vill vi inte få bort stämpeln hora, slampa, madrass?
Svar på tråden Slut pga religion, någon?