Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Ja, fy vad hemskt...
Om alla vore som min egen musse sa hade alla tyckt om alla...
Det jag alskar hos honom ar att han har det basta av 2 kulturer. Han ar ju som vilken europe som helst, men inte sa forbannat bortskamd och ointresserad av varlden och dess problem...
Men nu far jag val anda halla mig till amnet!!
Var ar Sanna J???
Kanske vart det OT men ändå. Rätt ska vara rätt.
Poängen är att det går alldeles utmärkt att leva tillsammans med någon av annan eller ingen tro.
Kärleken är grunden. Sen är människor olika och ser på sin tro olika.
Jo, leva tillsammans gar alldeles utmarkt.
Vi gifte oss borgerligt. Vad Allah tycker om mig ar mellan Honom/Henne och min man...
Och vad spelar det for roll om imamen fuskar med papper, Gud ser allt!
Daremot ar det tydligen inte helt ok att gifta sig med en hindu. For att dom tror pa flera olika gudar. Men det ar det ju folk i allmanhet som tycker, inte den foralskade individen.
Men usch vad OT...
Tillbax till Jasmina E's suverana poang:
"Poängen är att det går alldeles utmärkt att leva tillsammans med någon av annan eller ingen tro. Kärleken är grunden. Sen är människor olika och ser på sin tro olika."
jag är i ett förhållande där min pojkvän är troende men inte jag. Jag frågade honom och så här sa han.
"Jag tycker att det har blivit en uppblåst sak. Jag antar att hon mest menar det med sex före äktenskapet. Älskar två människor varandra och innerligt känner och vet att de vill leva resten av sina liv tillsammans och de har sex med varandra anser jag att de är gifta. Att ha sex är en intim sak mellan TVÅ människor som för dem närmare och gör individerna till en, precis som en vigsel. Jag tror Gud med avhållsamheten (som det så dramatiskt kallas) menade att skydda oss själva. Varje person som man har sex med ger man hälften av sig själv till. Om man håller sig till en människa att älska och att älska med har man fortfarande sig själv hel samtidigt som man har gett sig till den man vill leva med. Om man hoppar i säng hit och dit med ett flertal individer tror jag bara gör sig själv olycklig för man blir aldrig hel. Jag vet ju inte helt säkert då detta är inget jag har någon erfarenhet av. Om min mor sjungit 'Oh store Gud' under morgontimmarna för att pålysa min otukt hade jag personligen spelat The Ballad Of Chasey Lain av Bloodhound Gang för henne. Mitt råd till er alla är att verkligen älska den ni älskar med och veta att h*n älskar dig tillbaks. I denna värld skall man ju även vara så extrem som möjligt, så varför inte bryta trenden och vänta så länge som möjligt med sex... bara för att provosera alla andra. Kramar från han som sjunger hellre än religiöst i duschen."
Word.
Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-07 20:18:58 följande: