Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Så inte bara ska vi begränsa antalet sexpartners vi har, vi ska dessutom begränsa sexet till en viss ålder?
Jag säger inte emot att man kan njuta lika mycket med bara en eller ett fåtal partners och jag hävdar inte heller att många partners gör en lyckligare/mer tillfredsställd eller mer erfaren. Men nog måste det vara upp till var och en vad man föredrar? Och vad är det som säger att tjejer i en viss ålder inte har sex frivilligt, som du skrev? Menar du att jag, när jag var tonåring, inte hade det på mina villkor? Och att jag är en slampa eftersom jag hade sex med flera olika killar?
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:19:54 följande:
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:37:12 följande:
Här är en länk som stöder Tootickis påstående. Märk väl att det i artikeln även står att kvinnans fertilitet sjunker redan vid 20 års ålder.
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:45:10 följande:
Man är tonåring fram tills man är 19 år och man är byxmyndig vid 15. Det är de 4 åren däremellan som de flesta förlorar oskulden och det är under de åren många har flera sexpartners, första/andra/tredje pojk-/flickvännen m.m. Jag tycker absolut man är mogen att ha sex på rätt villkor då.
13-15 år får man egentligen inte ha sex, men det betyder inte att man inte kan ha sex på rätt villkor. Tror du på fullaste allvar att alla tonåringar som har sex gör det på hel fel villkor?
Jasmina E skrev 2009-01-09 13:45:10 följande: