Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Eh, intellektuellt självmord?, Den värmde, så här på en vintereftermiddag...
Man kanske lite till mans ska passa sig för att hävda överlägsenhet, vare sig det gäller moral eller intelligens.
Tja, kanske ska agera intellektuell självmordsbombare då och bomba forumet med evangelium
Känner igen mig i ts. Kan man kanske säga iallafall.
Min min är muslim och det var inte jag när vi träffades. Däremot konverterade jag strax därefter.
Trots det kan jag se vissa svårigheter oss emellan eftersom vår resperktive tro är olika stark och vi uttrycker den på olika sätt.
Dessutom är vi väldigt olika i våra åsikter och våra tolkningar av vår religion.
Men faktum är att våra barn kommer uppfostras inom Islam och det är trots allt ett av grundkraven för de som följer Islam och kallar sig muslimer. Då endast ena parten är muslim och man säger att vi låter barnen välja själva senare i livet är lite tvetydigt och skulle inte accepteras om den muslimska parten är praktiserande muslim och inte "selektiv muslim".
Men jag ser ingen anledning till att man skulle behöva göra slut för att man inte delar samma religion. Allt går att lösa om kärleken är tillräckligt stark.
Kan vi inte ha en filosofisk debatt om typ Eutyfron istället? Fast du vet nog redan att jag inte håller med Thomas Aquinas på den punkten.
Hann visst komma ett till inlägg emellan, det jag skrev var riktat mot Fjosok.
Hammerman, läste just ditt inlägg lite sent omsider...
Usch vilken läskig brud du verkade ha haft på halsen! Är glad för din skull att du gjorde dig fri.
Religiösa fanatiker ger jag inte mycket för, vilken religion det än må handla om.....
Men jag hoppas att din självkänsla kommer att återhämta sig inom kort (du gjorde ju förmodligen inget fel) och lycka till med nästa relation istället.
Jag förstår nog
"Intellektuellt självmord"... ?
Jisses, tja stollar finns inom många religioner, men det har nog väldigt lite med tro att göra. Snarare osäkra, sökande människor som hamnar fel... Men religion verkar funka bra att skylla på emellanåt.
Religion har inte ett skit att göra med huruvida personen är psycho eller ej.
Sen om denne väljer att hitta stöd för sitt beteende i sin religion är en helt annan femma, och möjligtvis även en tolkningsfråga.