Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
15-åringar är straffmyndiga men får inte fängelse som påföljd med hänvisning till att de inte är mogna nog att göra genomtänkta val. Det är vad lagstiftningen förmedlar. 15-årsgränsen för sex är fortfarande ett minimum och är dessutom inte statisk utan beror på omständigheterna. Därför blir det tokigt när du hänvisar till lagstiftningen som belägg för att 15-åringar är mogna att ha sex. Ännu tydligare blir det väl när 15-åringarna själv inte håller med dig, med tanke på att genomsnittsåldern för sexuell debut som sagt är i alla fall ett år äldre än så.
Det står dig fritt att spekulera kring vad jag anser och inte angående sex, men det är nog ingen fördel för dig.
Javisst kan man det. "Om 50 miljoner säger något idiotiskt är det likväl idiotiskt."
Om alkoholkonsumtionen?
Ja, det ska jag nog kunna skaka fram. Det har forskats en hel del på det. Återkommer.
Det där tänker jag inte ens svara på då du är så fruktansvärt löjlig. Snacka om att lägga sig några nivåer under diskussionen.
Jasmina E skrev 2009-01-09 16:50:31 följande:
Jasmina E skrev 2009-01-09 16:54:11 följande:
Det är det här jag menar är så vansinnigt onyanserat. Den ena sidan anklagas för att vara "slampig" och den andra sidan anklagas för att hävda att sex är fult och farligt. Sanningen ligger förmodligen någonstans däremellan.
Men varifrån har ni fått att jag anser att man SKA ha sex bara för att man är 15!? Jag har sagt att jag inte tycker det är fel, men det är väl knappast samma sak som att hävda att så ska ske???
Debatten började med att någon ansåg att man är alldeles för ung att ha sex under 19-20 år och jag har stått emot det då jag tycker att man ska kunna ha sex om det är lagligt. Därav snacket om 15-årsgränsen.
Herregud, nog att du inte är kapabel att resonera, men blanda gärna inte ihop mig med vad nån annan tyckt tack.