• Sanna J

Slut pga religion, någon?

Hejsan!

Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?

• Svar på tråden Slut pga religion, någon?
  • Stardusty

Så att tycka att sex är okej vid 15-16 år är samma sak som att gilla att 10-åringar har string? Jo det var ju logiskt...

Jasmina E skrev 2009-01-09 17:01:42 följande:

TYcker du? Tycker inte jag iaf. Det går ju hand i hand med ditt hela resonemang.
  • Stardusty

...och om 50 miljoner tycker att något är positivt så är det förmodligen det "allmänt sett" som du gillar att det ska vara.

MolsonCanadian skrev 2009-01-09 16:56:28 följande:
    Javisst kan man det. "Om 50 miljoner säger något idiotiskt är det likväl idiotiskt."
  • MolsonCanadian

Då har du i så fall bekvämt nog helt missat t ex Stardusty's ad hominem mot mig, om det är just mitt inlägg som inte ens är uttryckligen riktat mot någon som stör dig. Men så kan det ju vara. Somliga är man generös mot, somliga inte. Du är välkommen att anmäla.

Celeste97 skrev 2009-01-09 17:00:59 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-09 16:54:11 följande:Den allra första regeln:Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Bröllopstorget eller andra deltagare i forumen tolereras inte. Generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt. Att man inte håller med någon är inte en bra anledning att ta till svordomar eller nedsättande kommentarer. Om man inte håller med kan man skriva det på ett ödmjukt sätt eller överväga att inte svara alls (...)- Inga förlöjliganden.- Inga meningslösa "vem bryr sig" eller "strunta i att läs då" inlägg.Vidare föreslår jag att ni alla läser övriga regler en gång till nu på studs, annars är jag rädd för att denna tråd måste stängas ner snart!
  • Stardusty

Nu är det dags att gå hem, om diskussionen fortfarande är igång imorrn borde vi nog starta en sex-tråd.

• MolsonCanadian

Du blandar ihop äpplen och päron nu. Jag gav mig in i debatten för att du hänvisade till lagstiftningen som belägg för 15-åringars mognad. Inget annat.

Stardusty skrev 2009-01-09 17:03:01 följande:
    Men varifrån har ni fått att jag anser att man SKA ha sex bara för att man är 15!? Jag har sagt att jag inte tycker det är fel, men det är väl knappast samma sak som att hävda att så ska ske??? Debatten började med att någon ansåg att man är alldeles för ung att ha sex under 19-20 år och jag har stått emot det då jag tycker att man ska kunna ha sex om det är lagligt. Därav snacket om 15-årsgränsen. Herregud, nog att du inte är kapabel att resonera, men blanda gärna inte ihop mig med vad nån annan tyckt tack.
  • didis
    Tooticki skrev 2009-01-09 14:36:24 följande:
    Hade själv sexdebut i nära angränsning till min 15-årsdag. Då hade jag varit sexuellt medveten ganska länge och även ägnat mig åt självtillfredsställelse i flera år. Är medveten om att jag nog är ovanlig som ALLTID har blivit respekterad för min vilja vad gäller sex och jag ALDRIG blivit tvingad till något jag inte velat, inte ens lite tjat.Jag har alltid varit duktig i skolan, druckit med måtta, festat väldigt lite, haft stor självkontroll etc, men sex; det har jag njutit av och gör fortfarande! Många av mina vänner som utåt sett levt ett mer "slampigt" liv har färre och mindre nyanserade och varierade sexuella erfarenheter än jag. De människor jag haft sex med har jag delat något underbart med! Jag bär för alltid minnet av det vi upplevt tillsammans med mig, även idag när jag är gift och bara ämnar ha sex med min man framöver. Han missunnar inte mig mina erfarenheter och jag missunnar inte honom sina.För övrigt undrar jag vad "kn*lla runt" betyder? Kan någon deifiniera uttrycket?
    Det är det jag vill få fram - sex är framförallt en källa till njutning och det är synd att det är så mycket tabu ffa runt kvinnlig sexualitet - för det förhindrar många kvinnors njutning!

För mig betyder kn*lla runt att man inte har sex för sin egen skull utan söker bekräftelse genom andra. Och det önskar jag givetvis inte mina barn utan det jag önskar dem är sex utan dåligt samvete (eller inget sex om de vill det, bäst att tillägga).

Och till alla er som tror att jag är värsta hippiemamman tror ni fel, barnen är ganska hårt hållna vad gäller skadliga saker som alkohol, rökning och springa runt på stan på kvällarna.

Att däremot ligga i sin säng och pippa med sin pojkvän så föräldrarna höjer volymen ser jag inget skadligt i

Och för att ingen skall tro att jag smygprostituerar mina barn - jag önskar dem många sexpartners och mycket sex OM DE SÅ ÖNSKAR. Sist i inlägget skrev jag att det förståss bara gällde frivillig och ömsesidig sex och inget annat (fast själv tyckte jag det var rätt uppenbart).
  • Celeste97

Jasmina E skrev 2009-01-09 17:03:13 följande:

Men givetvis borde vi inte tala nedsättande till varandra. Det behövs ingen regel för det, snarare allmänt hyfs.
    Det vore ju toppen om vi kunde skärpa oss lite i tråden, och inte bryter mot ännu fler regler, t.ex. följande:

3. Diskussioner om enskilda personer.
    Det är under inga omständigheter tillåtet att skriva på ett kränkande sätt eller med nedsättande kommentarer om någon individ

4. Att man inte håller sig till ämnet.

15. Inlägg med sex och samlevnad
    Att diskutera samlevnad är okej, men det ska föras på ett respektfullt sätt och ha ett hövligt språk utan vulgär eller provocerande framtoning.

Jag tycker att diskussionen började med en intressant frågeställning och skulle gärna vilja hålla tråden öppen ett tag till. Skulle vi kanske, snälla, kunna släppa det som är OT innan BTs moderatorer beslutar sig för att låsa eller ta bort allt?
  • Jasmina E
    Stardusty skrev 2009-01-09 17:04:50 följande:
    Så att tycka att sex är okej vid 15-16 år är samma sak som att gilla att 10-åringar har string? Jo det var ju logiskt...Jasmina E skrev 2009-01-09 17:01:42 följande:
    Varför tror du att sexdebutåldern kryper ner i åldrarna?

Har du inte sett ungarna i från 10 år och upp?

Kom igen nu.
  • nennesjuttioåtta
    MolsonCanadian skrev 2009-01-09 17:02:29 följande:
    Det är det här jag menar är så vansinnigt onyanserat. Den ena sidan anklagas för att vara "slampig" och den andra sidan anklagas för att hävda att sex är fult och farligt. Sanningen ligger förmodligen någonstans däremellan.
    ja, fast jag var ju inte slampig - är inte jag mitt emellan då? Några måste ju vara längst ut på båda sidor. Kan man inte få nämna det mest extrema just för att understryka skillnaden? Den bild jag har fått av några här inne, är att de helst vill förbjuda sina barn från att ha sex och anledningen är att de anser det är promiskuöst och slampigt. Dvs fult och farligt.
Svar på tråden Slut pga religion, någon?