Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Jasmina E skrev 2009-01-09 18:32:55 följande:
Nancy Drew skrev 2009-01-09 18:33:02 följande:
Jasmina E skrev 2009-01-09 18:35:26 följande:
Men om någon känner sig manad får ni gärna förklara varför man köper string till sina 10-14 åringar om man inte uppmuntrar deras sexuella lössläppthet att ta början.
Jag tycker att du blandar ihop två saker.
Stringtrosor till barn är _omgivningens_ sexualisering av väldigt unga barn och det tror jag alla är överens om är sjukt.
En tonåring som har frivilligt, ömsesidigt sex med någon han/hon gillar är att bejaka den sexualitet som finns inom honom/henne och som i grund och botten är nånting bra. Har tonåringen en god självkänsla kommer han/hon inte göra något han/hon inte vill, eller något som partnern inte vill. Det är föräldrarnas uppgift att ge tonåringen den självkänslan, sedan kan individen själv avgöra om hon/han vill ha sex, eller låta bli.
Så nej, jag ser inget likhetstecken, kan du sätta dit det?
Jasmina E skrev 2009-01-09 18:41:00 följande:
Nancy Drew skrev 2009-01-09 18:45:59 följande:
Fast varför vill 10-åringen ha string? Om det är för att hon/han vill vara sexig inför andra tycker jag att det är föräldern som misslyckats ge barnet den självkänsla som jag talade om innan. Om barnet sen springer i väg och har sex trots att han/hon egentligen inte vill så är det, enligt mig, inte förälderns syn på sex som är problemet utan just att föräldern inte lärt barnet att ta vara på sig själv och se sitt eget värde.