• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Pumpkin

Jag har också ridit alla möjliga raser, men favoriten framför alla är ARAB. Åh min gud, underbarare hästar finns inte enligt mig. Så jag vet vad jag ska ha den dagen jag köper egen häst

Plummis83: Låter som att ni har ett vettigt upplägg du och din medryttare Men uppe i Norrland (där jag varit medryttare) är det absolut inte vanligt att ta pengar för det, så det är väl därför jag tycker det är så konstigt. Sist jag var "medryttare" red jag en arab och fick bokstavligt talat ordern om att se honom som min egen häst! Jag red när jag ville, hur jag ville och så ofta jag ville, tränade honom som jag ville, gick kurser osv och betalade inte ett öre. Jag hade helt enkelt en gratis häst, som dessutom var en välutbildad arab - kunde ju inte bli bättre

Men så bra räknar jag inte med att nånsin få det igen

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Fjosok

Rider inte alls själv ska sägas, kör MC då jag får chansen

• Heloise

Åh vilken trevlig tråd: -)
    Måste erkänna att jag oxå saknar ridningen så mkt så det svider i hjärtat, även jag vuxit upp med hästar fick min första ponny vid 2 års ålder( hon lever fortfarande ; 32 år och pigg som bara den)sen kom b-ponnyn och d-ponnyn och 1 halvblod och den sista; som var en korsning halvblod/arab( underbar!!).
    Jag sålde honom för 7 år sen; fick inse att jobb och häst inte gick hand i hand i den här stan. Han var van vid stora hagar och att bli riden mkt; svårt när man jobbar non stop och alla stall har pytte hagar. Jag provade medryttare men de gav upp( han var lite speciell),så han fick komma til en bondfru på landet ist
    Mamma och pappa har fortfarande hästar, så jag ska faktiskt ut till dom på julaftonen och mocka lite skit, andas häst doft,och ta en liten tur.
    Jag höll nästan på att köpa en häst förra året( hon var så härlig) men jag sansade mig, det finns inte en chans att jag kan plugga heltid på masterprogram och jobba 80% och ha häst, bara att inse att allt har sin tid och plats; hatar att behöva vara vuxen och ansvarstagande haha

• Ninnispinnis

Åh vad mysigt det är att vara hemma hos familjen och koppla av ocg fira jul! Det är bara min man som saknas, men han kommer imorgon

• Hvidbrud

Mys mys mys! Juletræ og julelys! Gløgg i lange baner julemanden kommer sener'!
    Jag längtar efter att få julklappar! Och att få gosa med mina brorsöner!

• Cantaton

Gah, jag har problem. Har köpt lite småjulklappar till min pojkvän, men så hade jag tänkt mig en lite mer ordentlig. Då han älskar att titta på "På spåret" och även gillar spel blev jag så lycklig när jag såg att det fanns ett "På spåret"-spel. Såg att det bara såldes på Spårvägsmuséet i Stockholm och åkte dit.. för att höra att det är slutsålt och inte produceras mer.

Nu är jag helt nollställd. Vad ska jag ge?? Då jag pluggade klart relativt nyligen och inte har haft någon större inkomst under hösten/vintern har jag inte så stor budget. Spelet hade gått på strax under 500kr. Hade jag haft råd hade jag köpt en mobil, för hans har givit upp alldeles.

Svårt med hobby då hans störst är att spela golf, vilket han bara gör sommartid. Och i våras (när han fyllde år) fick han nya golfgrejer av många vänner och släktingar. Så där finns inte heller något han saknar.

Hjälp?

• Hvidbrud

Oj oj, det var svårare... Jag ska ge ett tp till min man som också älskar spel. (men nu måste jag ju spela med honom.. ) Kan du inte titta på blocket om någon har lagt ut på spåret spelet eller en mobil?

• Cantaton

Jag har kollat blocket, tradera, pricerunner... existerar liksom inte. Men nu funderar jag på att ge en mobil iaf. Han är ingen teknikkille o vill typ bara kunna ringa o sms:a samt lyssna på musik, så även om det kostar mer än jag egentligen har råd kanske det är det bästa. Han skulle ju bli glad för det iaf.

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!