Jag har en holländskt import, med andra ord så vet jag inte vad det är för ras i han! Men jag har haft honom i 7,5 år nu!! Shit vad tiden går fort!!
Det där med att ta betalt tror jag många gör för att vara på den säkra sidan att det är en seriös person, många kanske inte har råd att ha hästen själv osv. Men 1000 kr lät mkt, var en i stallet som hade annons på medryttare å ville ha 1500 kr!!
Min medryttare betalar 700 kr och då får hon själv bestämma dagar!! Men vi brukar få ihop det att det funkar efter våra scheman tillsammans!! Så hon har olika många dagar/veckan beroende på vad hon själv känner att hon vill och hinner!!
Men som i somras så var det nån månad hon knappt kunde å då ville jag självklart inte ha 700 kr!
Pumpkin skrev 2008-12-20 18:55:30 följande:
Ja jag får nog bli medryttare. Har också vuxit upp med hästar och kunnat rida i princip när som helst, men sen vi flyttade hit till Södertälje har inte möjligheten funnits. Och ridskola tänker jag då rakt inte börja på, det är inte att rida på riktigt enligt mig - inte när man nu kan så pass mycket som man kan. Dock är jag lite emot att bli medryttare härnere eftersom jag tycker det är så fel att ta betalt av en medryttare, och jag har aldrig varit med om det fenomenet förr. Vill/behöver man ha hjälp så tycker jag inte att man tar betalt av den som ställer upp, speciellt inte typ 1000kr eller mer vilket verkar vara standard här.
Hmm, en liten utsvävning där Kontentan är att något måste jag göra, oavsett vad jag tycker om systemet härnere
Vad har du för häst?