• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-17 16:14:41 följande:
    Gud så skönt med lite support! Ha ha ha!Jag kan inte låta bli att börja skratta!Jo, det fixar sig ju nu, MEN det är väldigt sent, för jag skulle ju haft de HÄR pengarna i februari och NU borde jag ha fått och fyllt i och skickat mina nya kort för den tid jag skulle ha pengar för NU.Härom året slarvade skattemyndighetn bort min sambos deklaration! Den som vi INTE nätdeklarerade utan hade som en liten grej att gå till sskrapan och lämna i näven på en av de västklädda......så, han fick göra om det och fick inte sin återbäring förrän året var nästan slut istället för på sommaren...Samma sak där-hur bevisar man att man VISST det skickat?
    hahahaha...ja vad gör man.....vi nätdeklarera alltid o skriver ut kvittot på inlämningen.....jag gjorde likadant med mina kassakort.....men det känns rätt onödigt men det visade sig vara rätt bra iallafall när det kom till A-kassan...måste vara klåpare som jobbar där allihopa.....kanske skriver det i sina jobbannonser.....Är du en sann Klåpare? Duktig på att slarva bort papper o låta bli att läsa anteckningar o noteringar? DÅ är du rätt person för jobb hos A-kassan!
  • passionsblomman

hihihi! ja DE har ju jobb numera iallafall...kanske där man skulle börja...

Jo, nu nätdeklarerar vi med! Undrar om jag inte tom sms-deklarerade ifjol? *försöker minnas*

• Ninnispinnis

Ammen vilka tomtar! Jag förstår att du blir förbannad, Blommis!

*springer ifatt er med ruttna ägg i påsen och kastar på deras hus*

• Ninnispinnis

*Kramar lite också så att det kanske känns lite bättre. Efter att jag har tvättat händerna så att du inte får ruttet ägg på dig*

• passionsblomman

Ja! Tur att det var en bra jag fick hjälp av nu då(att man alltid ska behöva bli arg så det gränsar till vansinne för att de ska göra ngt annat än skicka mig hit och skicka mig dit!?!)

Men vad fasen GÖR man om de bara står fast vid att nej, du är avskriven...

Jag menar, det är ju pengar man får i efterskott, så det går ju inte att reparera direkt...
    Nåja, det verkar ju ordna sig nu till sist...*muttrar*
    Är det inte läkare som tycker om vad man ska göra med sitt liv så är det a-kassan som krånglar. Det finns Af och F-kassan också attblanda in innan allt är som det ska...vänta bara , det kommer säkert mera krångel...

• Cantaton

ingenjören, ja, som sagt det är ju lite annan publicetet också, så det kan vara värt det ändå. Men det var inte bråttom att ge besked, så då kan jag lika gärna vänta och känna efter vad jag känner. Men spontant blev jag såklart jätteglad och ville säga ja Spännande med spark!! Åh, det är så vackert med alla stora magar på stan (som inte får plats i vinterjackorna).

Värst vilket liv det blev här helt plötsligt! Jag tog en promenad (från jobbet till Liljeholmen) och när jag kommer tillbaka har det bara rasat in inlägg! I och med min promenad jobbet-Liljeholmen och jag vanligtvis går sträckan hemifrån-Liljeholmen kan jag nu uppskatta hur lång tid det skulle ta att gå hemifrån till jobbet = 1h 20 min. Rätt skön promenad, men frågan är om man känner att man har tid att gå så länge INNAN jobbet! Det känns inte så om man nånsin ska komma igång. Och dessutom bär jag på min tunga dator hela tiden...

• Mrs D to be

idag har jag varit hos polisen och anmält en **** som trackarserar och hotar mig.. nån idiot som påstår att jag är otrogen med hennes pojkvän.. ja och lite till.. har ingen aning om vem människan är.. så jävla obehagligt vorde skönt att veta vem det är. Är det föresten någon somvet hur man lokaliserasr mob nummer.. inte slå upp på hitta utan kolla gps position.. funkar inte att googla på sådanna programm tror mig testa inte det om någon är i närheten

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!