• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Ja, tydligen. Jag visste inte heller det. Men däremot vet jag ju att svenskan för några år sedan tog bort -s som pluraländelse. Det kom mer och mer från engelskan, vilket gjorde att man "tvingades" bestämma hur engelska låneord skulle böjas på svenska.

Istället för -s ska orden böjas med -er eller -ar. (Vilket fick mig att undra om muffin skulle böjas muffinar eller något, men nix.)

• ingenjörsbruden

vilken muff är det ni pratar om eg?

*hjärtarHvidislillmuffin*

Ja tidigt....usch o fy.....hahahaha är både morgon- o kvällsmänniska...vill sova länge på morgonen o gå o lägga mig tidigt!! Hehehehehe

Men har fått en del gjort här på jobbet...så lite nytta med tupp-sällskapet var där ju.....även om jag hade väldigt svårt att se det i morse!!!

• Ninnispinnis

Pffffffhhhiiiii!

ingenjörsbruden skrev 2009-03-16 12:33:15 följande:
    vilken muff är det ni pratar om eg?
  • ingenjörsbruden

Jag hoppas verkligen att alla stavförändringar läggs in i rättstavningsprogrammen i datorn....annars har jag noll chans misstänker jag!!

• Ninnispinnis

Exakt! En muff, flera muffinen, vem kan hålla reda på allt sånt?!

ingenjörsbruden skrev 2009-03-16 13:11:44 följande:
    Jag hoppas verkligen att alla stavförändringar läggs in i rättstavningsprogrammen i datorn....annars har jag noll chans misstänker jag!!
  • Mrs D to be

MUFFINSAR!!! *bestämt* Tar du hit muffinsarna skulle jag säga som den äkta dyslektiker jag är

IDAG FICK JAG JOBBET PÅ SPECIAL BB JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!
    100%natt och så sa jag att jag vill jobba alla röda dagar!! hehe ååå jag är sååå lycklig jag får vara med mina bebisar i sommar igen och sedan lägga mig i trädgården och sova under solen insmetad i ett tjockt lager solkräm!!!
    men nu måste jag skynda vidare till optikern för mina glasögon har kommit!! *spännande* och så måste jag köpa pressent till svärmor!! så nu blir det en shake to go..
    -3 cm i midjan med ska jag få be att tala om och det v ar efter att jag hade ätit!!!!

ses sedan flickor!!!
    Hoppas ni får lghtn hvidis!!!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!