• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hvidbrud

Tror att det gick bra! Vi får se på måndag!
    *brygger en kopp rött med hibscus- cvitamin bomb!*

• Originalrosen

Cantaton, vad kul att se dig igen! Vi har visst inte varit i samma trådar på länge?

Fin bild!

• ingenjörsbruden

hihihihi ja jag är så vitsig på fredagar så det är inte sant...hihihi...maken säger att jag har så torr humor så att det klår gammal torr pergament!

ja carbohydrate är det nog.....låter "rätt"

Mrs D....Det finns massor att läsa....sen skiljer nästan varje lära från ngn annan.....kan rek GIviktklubb som finns på aftonbladet....inte så dyr medlemskap typ 600 för ett helt år....o då får man tillgång till massor av recept...kan söka på vissa ingredienser (som man har i kylskåpet) o få förslag på rätter....sen finns det massor av info o tabeller där man kan läsa om GI-värdena på en himla massa olika produkter....
    O man kan lägga in egna recept o räkna ut vad GI-värdet blir på rätterna! Väldigt praktiskt...kanske lite krångligt i början...men sen efter ett tag så har man kommit in i tänket o då flyter det på o är rätt lätt!

Usch för förkylningar....de som hänger med länge utan att bli varken bättre eller sämre är värst....har själv osså lite snor i hjärnan som trycker i bihålorna emellanåt....sinova hjälper mig massor....annars får jag så lätt bihålsinflammation....
    Men vila o vitaminrik kost är väl det enda man kan göra eller?

Vilken härlig dröm, Hvidis! Den var mkt bättre än min där jag tom snackade i sömnen o väckte maken!!
    Drömde att ngn backat på vår bil så att ljusen där bak hade gått i sönder...utropar i sömnen...FAAAAN ngn har backat på bilen!!!! ...Maken helt groggy...Öhhhhh va e de? Zzzzzz
    På morgonen kom HAN inte ihåg att han pratat med mig!!
    Drömde sen att svärisarna hade haft inbrott i sitt hus...vi har kollat till deras hus under deras sälensemester....så hjärnan bearbetar väl lite....

Var igår på gillesträff (armborstgille).....så mysigt! Umgås en hel dag o fixar grejer i gilleshuset o äter go mat o skjuter ibland lite armborst på kvällen! Kul....dock så var det storstädning som stod på schemat igår....så jag o 2 andra skurade köket från golv till tak.....ojojoj...är rätt mör i kroppen idag! Ska ju ha vår 65 års fest där i maj...så jag sonderade lite terräng med bestick, dukar osv....hittade jättesöta små glasskålar som jag tänkte ha på bordet med ljus o ngn dekoration i.....FÖRSLAG mottages gärna! Grönt är temafärgen....

• Mrs D to be

mmm jag är med i matdagboken.. samma uträkningsfunktion dock gratis:-P -2 kg idag förästen!!

• ingenjörsbruden

Mrs D to be skrev 2009-03-15 12:38:43 följande:

mmm jag är med i matdagboken.. samma uträkningsfunktion dock gratis:-P -2 kg idag förästen!!
    Grattis! Härligt!
  • Cantaton

Detsamma. Nä, det har vi verkligen inte. Men om du vill hitta mig är jag oftast här Tack!

Originalrosen skrev 2009-03-14 14:26:46 följande:
    Cantaton, vad kul att se dig igen! Vi har visst inte varit i samma trådar på länge? Fin bild!
  • Cantaton

Hallå! Här har det inte hänt mycket. Igår tog jag sovmorgon (det var ju trots allt lördag) och på eftermiddagen, kvällen och in på natten hjälpte jag till att förbereda, servera och diska/plocka undan på min kompis' pappas 50-årsfest. Sjöng även "Time to Say Goodbye", vilket var sista livelåten för kvällen (de hade ju orkester från 21 till 00.30, och jag sjöng då sista låten på programmet tillsammans med orkestern). Vi fick stående ovationer för den låten, jättehärligt! Och både gäster och orkestermedlemmar kom fram efteråt och sa att det hade gått rysningar genom hela kroppen när jag sjungit. Hihi. För mig själv vibrerade det rätt bra i huvudet på sluttonen.

Idag har jag faktiskt sovit till 12.20!! Bra trött måste jag ha varit efter gårdagen.

I eftermiddag ska vi fira sambons farbror som fyller år samma dag som jag och ikväll ska jag sjunga i kyrkan...

Det värsta är bara att jag har en kraftig huvudvärk. Vet inte alls varför...

• Hvidbrud

-2kg ger huvudvärk... Grattis ialla fall! Härligt med resultat.

Tyckte att jag var inne och skrev har tidigare idag, men det kom inte med... Konstigt. Kan jag ha glömt att posta det?

Vad härligt med så nöjd publik! Grattis! Skulle vara ku att höra dig sjunga, men du är ju lite långt borta

Passion: Kan inte komma på nått till skålarna... det är ju vår/försommar då och det är mycket grönt i naturen+ Kanske kan du göra nått arrangemang med det?

• Cantaton

Var det där om huvudvärken till mig? Jag har ingen aning om huruvida jag gått ner 2kg eller ej, det tror jag inte än Det var mrs D to be.

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!