• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Hvidis, håller tummarna för lägenheten! Hoppas hoppas

När det gäller lokalen för min del skickades den officiella ansökan in igår angående att jag skulle få hyra i andra hand. Så nu väntar vi ett slutgiltigt besked.

Jag tycker också att det var väldigt tyst här igår em, själv var jag ju och såg Il Divo i Globen. Smöropera

Vägde mig idag. Inte en rubbning från förra tisdagen! Vågen sa att skillnaden mot förra vägningen var 0,0kg. Det var ju... kul. Men jag promenerar och dricker lite shakes nu igen, så det är väl bara att hålla i och hoppas att det ger utdelning längre fram.

För övrigt fick jag ett jättefint erbjudande idag, som jag inte har svarat på. Orkestern som jag sjöng med i helgen vill att jag sjunger med dem på Solliden, Skansen på Valborgsmässoafton. Klart smickrande. Dock tror jag inte att de har tänkt att betala något, och det är väl där jag står lite i valet och kvalet. Det är ju en stor, känd scen och mycket folk...

• Hvidbrud

Åh, håller tummarna för dig, Cantaton!
    Med vikten är det bara att jobba på. Helt plötsligt så flyttar det sig! Heja heja heja! Hepphepphepphepp!

• ingenjörsbruden

*vinkarglattmedhåretpåenda...liknarskogsmulle...serheltgalenut*

har precis kommit in på kontoret från efterbesiktningar i Malmö....fasen vad det blåser!!!! Ser helt knasig ut i håret!! Synd att det inte är skärtorsdag idag....för då hade alla vetat vart jag skulle ikväll!!

Hvidis: Åhhhh så underbart med hjärtljud!!! Sådana kommentarer funderar jag alltid på hur man ska ta dem.....fin livmoder....jaha...det....var ju bra?!?...
    Hur blir det med nationaliteten om du föder i danmark?!
    Ohhhh så spännande med lgh!!! Det är klart att ni får den....men oklart om när eller? *wiiiiee så roligt*
    Man kanske kan få se foton eller komma o spana?!

Cantaton: *hållertummenförattduskafåokpåhyreskontraktet*
    Oj vilket erbjudande!! Lite svårt val....men det ger ju publicitet så det kan ju ge en hel del mer än bara kr....spännande!
    Vikten....det står still ibland...så tappa inte orken!!!

Mrs D: GRATTIS till jobbet!! Sa ju att det skulle gå bra!!

Blommis: Du har säkert rätt storlek på din!! *hihihihi*

Lipaj: Va roligt! Det blir nog kanon!! Jag har nästan alltid kanonväder på födelsedagen i slutet på juli!!!

Har nog känt första kicken i magen nu.....maken smekte magen i gårkväll o då kom elvis(p)movesen tillbaka ...tillsammans med en kännbar smäll! Kittlar dödsskönt i kistan!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-17 15:48:03 följande:
    Alltså: Vilken jäkla eftermiddag det blev helt plötsligt!Jag har gastat i tanttråden. Där kan ni se om ni vill och orkar. Jag orkar inte skriva hela skiten igen...www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.htm...
    Men lilla vän...*skickarenkramiförebyggandesyfte* vad har nu hänt....*springersomettskållatTrolltillTanttråden*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-17 15:56:08 följande:
    Snarare är frågn hur det jämt kan komma sig med myndigheter att INGET händer...
    *gårohämtar2bazookasosiktartillsammansmedBlommispåA-kassekontoret*
    Det hjälper inte men det kanske känns skönt!!

Tar du inte vidimerade kopior på alla papper du skickar in till dem? Originalen ska man alltid behålla själv....har osså surt fått lära mig det via A-kassan.
    Men då kunde man iallafall fylla i kassakort på nätet....alltid ngt!
  • passionsblomman

Nä, de ska ha originalet på pappren och jag hade inte kopierat detta tyvärr...
    Jo nu ska jag få en blankett att fylla i så jag kan gå via nätet med kommande kort!

men vilket MECK!!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-17 16:03:23 följande:
    Nä, de ska ha originalet på pappren och jag hade inte kopierat detta tyvärr...Jo nu ska jag få en blankett att fylla i så jag kan gå via nätet med kommande kort!men vilket MECK!!!
    Alltså...jag blir så irriterad över detta....om de nu promt ska ha originalen.....så ska de för blanka H-LVETE inte slarva bort dem!!!! *satansjävlaklåpareoidioter* (ursäkta utbrottet)

Det är ALLTID ngt strul o det är så himla irriterande!!!

*skickarenstyrkekramohoppasattdetinteblirmerstrulnufrA-kassan*
  • passionsblomman
    Gud så skönt med lite support! Ha ha ha!
    Jag kan inte låta bli att börja skratta!

Jo, det fixar sig ju nu, MEN det är väldigt sent, för jag skulle ju haft de HÄR pengarna i februari och NU borde jag ha fått och fyllt i och skickat mina nya kort för den tid jag skulle ha pengar för NU.

Härom året slarvade skattemyndighetn bort min sambos deklaration! Den som vi INTE nätdeklarerade utan hade som en liten grej att gå till sskrapan och lämna i näven på en av de västklädda...

...så, han fick göra om det och fick inte sin återbäring förrän året var nästan slut istället för på sommaren...
    Samma sak där-hur bevisar man att man VISST det skickat?
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!