• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hvidbrud

Godmorgon godmorgon!
    Oj oj det är tidigt att vara uppe idag... Jag är på väg till Yoga, så mycket lättere det är att vakna nu när det är ljust ute (och blå himmel!! )

Jag skulle dela ut tårtarbetet... Det är nog bara att hoppa i st¨vlarna och ta fram piskan, så ska du se att de blir bakade! Ih, blev nästan lite rädd när du stod där i dörröpningen... (men också rätt impad )

Motivation? Ja du, den ska mann inte vänta på, den brukar komma när man har gått igenom den värsta träningsvärken. En detox skulle jag också rekomendera precis som vår kloka ingenjör. Men graviditet är inget att satsa på, enligt min erfaring.. Hittade min brudklänningsbeställning från i fjor och mitt midjemått har ökat (hua!) 24cm... Suck... Undrar om jag får tilbaks det någonsin? Kanske med daglig pilates i ett år! (och semlor hjälper ju inte på måtten...!)

Ingenjören: Lycka till på UL i dag! Vad roligt att du får se lillkillen(?)

OJ! Nu måste jag hoppa in i dushen, ska gå om 4 min!!! Kram!

• ingenjörsbruden

Ja det är så härligt nu när det är blå himmel o inte beckmörkt på morgonen!

Hahahaha misstänkte att det bara är jag som rek graviditet för viktnedgång! *hihihi*

Hvidis: Din midja kommer tillbaka.....kanske inte i "brudformen" men ändå!

• Mikabella

Haha samma är. Min man tycker det är jätte roligt o men som sagt han förstår inte riktigt hur mycket vi hänger på dagarna. Käns verkligen som riktiga vänner. Tycker så mycket om alla i denna tråden.

Hvidbrud skrev 2009-02-23 18:16:29 följande:
    Vilken underbart gullig häst mikis, jag blir kär bara av att höra dina fina berättelser om honom! Har kryssat i den 6/6! Längtar också. maken tycker att det är lite konstigt, men sen vet han ju inte riktigt hur mycket tid vi egentligen spenderar tillsamans på dagarna...
  • Mikabella

Ingenjöris: Ja ibland undrar man. Jag är oxå duktig på att prata o ibland så slår dövörat till på mannen...Gud vad irriterad man blir! Tur att de ofta inser att man blir likte putt och kommer o fjeskar

Mrs D: Åh Dubai är likadan. Om det är massor av folk o rörelse i stallet så blir han lite orolig, men när det bara är vi två så är han så gosig. Man blir så smickrad av tilliten och lugnet som en häst kan ge. MYS! Vad roligt med nytt täcke. Jag vill ha pengar nu så att jag oxå kan shoppa!!! Buhu! Mina täcken är geggiga bortom räddning, den dumma unghästen har tuggat sönder dem baktill och det är ju så roligt att få en fin ren häst.

Cantaton: Det där med viktminskning är verkligen något man måste känna för själv..Är väl som rökning..Man kan inte sluta halvhjärtat. Det är ganska jobbigt at gå ner i vikt, särskillt i början. Ush jag hade aldrig fixat att börja nu när det är så kallt...Vänta en månad så kommer du längta efter prommenader i solen, sallader och nya träningskläder som inte behöver vara vinterfodrade

Nu ska jag ta på mig mina mirakelskor och ge mig ut på långprommenad. MÅSTE ta mig i kragen. 1,5 kg viktuppgång må låta lite, men på mig så är det mycket...Ush...Vill vara fast och fin...Nu är jag bara smal och inte så hård. Gud vad man har krav då Haha...nått måste man ju fördriva tiden med.

I eftermiddag blir det en runda ner till havet med ridkompisarna. Mysigt nu när solen skiner och himlen är blå

Pussar och kramar till er allihopa!

• ingenjörsbruden

*hahhahaa* Jag KAN vara skräckinjagande i stövlar o ridspö!! Men 99,9% av tiden så är jag go o snäll!
    Men det är skönt när maken inser att man blir ledsen!

Japp...då har ni övertygat mig om att delegera tårtfixeriandet! Ska bara implementera det hos maken!

Åhh va jag längtar efter våren o grönska!!! Det är knallblå himmel o solen gassar...men misstänker att det är kallt ändå!!!

VILL ha vår NU så att man kan komma ut o få lite solsken efter jobbet!!!

Ja hade männen insett hur tajta vi blivit här inne så hade de nog mer förstått det logiska att träffas i juni!
    Håller med dig Mikis! Alla här inne är så goa!

• Hvidbrud

Ridspö? Jag såg en sån catwomanpiska framför mig...
    Ja, goa är ni!

Alltså, jag han inte till Yogan... Skulle kommit en kvart för sent och det ville jag inte. MEN jag tog mig i kragen och gjorde HELA programmet hemma istället. Och tog den mindre bra beslutningen att meditera i sängen... Slocknade som ett ljus! Sov i en timme och drömde att jag vaknade och min b¨stis låg vid sidan av mig och jag berättade för henne om min dröm jag just haft om två av killarna i Spin City som spelade luftgitarr för att imponera sexuelt på en tjej... Hmm... Sen insåg jag att jag drömde och drömde vidare att mjölken tagit slut i kaffe automaten på Seven11... Åh, så gott det såg ut med det starka kaffet och den ångade mjölken. Så då vaknade jag och kokte kaffe. Mmmm... Kaffe är en gudadryck!

mikis: Ut och njut av det vackra vädret! låter härligt! Önskar jag kunde gå med dig!

Mrs D: Pluggar du? Duktigt! när är det ni ska gifta er? Har glömt...

• Ninnispinnis

*fnissar åt ännu en av Hvidis fabulösa drömmar*

Tyckte också Ingenjören lät ganska farlig, oavsett pisktyp...

Nja, lite känns det i kroppen, men inte mer än vanligt... Lika bra att köra ett pass ikväll också för säkerhets skull

• Mikabella

Hihi ni är så söta allihopa! Sitter här och ler efter min 12km tur som tog mig 1h 12min. Inte super bra kanske, MEN det var årets första powerwalk/löprunda Ljuvligt. Ni ska pitbullen sparkas igång så det heter duga. Grrrr!

• Ninnispinnis

Heja pitbullen! *gör vågen och applåderar*

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!