• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-23 18:16:29 följande:
    Vilken underbart gullig häst mikis, jag blir kär bara av att höra dina fina berättelser om honom! Har kryssat i den 6/6! Längtar också. maken tycker att det är lite konstigt, men sen vet han ju inte riktigt hur mycket tid vi egentligen spenderar tillsamans på dagarna...
    hahaha nä hade de vetat hur mkt tid vi tillbringar tillsammans så hade de nog blivit lite misstänksamma!

Till semlor o lussebullar brukar jag göra vanliga vetebullsdeg fast med dubbel mängd jäst!
    De bli fluffiga o saftiga!! Men man får tänka på att inte rulla bullarna för stora för de jäser massor!

Hvidis: Du måste vara rädd om dig så du inte blir utsliten i förtid...men det är ju inte lätt när man är egenföretagare....

Sitter här vid BT o umgås med er!!
    Maken tyckte jag pratade för mkt.... så jag har helt enkelt slutat prata nu...svara iofs på tilltal....men han ska inte behöva bemöda sig med att vara social o prata med mig om hur min dag har varit o hur jag mår osv! Tur att jag har er!
    Så här sitter martyren o tycker lite synd om sig själv!
    Har hamnat i en dålig cirkel....sitter nästan alltid o äter vid tv:n....inte pratar man ngt då.....o skulle man någon gång klaga att vi inte pratar så får man höra att jag har pratat hela helgen....jaaaa om klinker, kakel, utearmaturer, möblering, färgsättning....men visst vi har ju pratat.....*suck*
    MÄN!!! Vilken planet kommer de ifrån?
    Ojdå....maken fick dåligt samvete för att jag satt här vid datorn o såg så sorgsen ut...så jag fick lite massage på mina axlar! Gulligt! Men han ska pinnas mer!! *moahahahahahaha*
  • Mrs D to be

ingenjöris: Urs va jobbigt!! Vi hade det sådär för ett litet tag sedan med. Men nu har han helomvännt och tillochmed skickade sms idag där han skrev att han saknade sin älskling *smälterbortiminfantasivärld*

nu har jag entligen jobbat klart.. ledig i två dagar nu.. dock ska jag pluga massa :-P

mikkis: Va mysig han är din lilla snutt!! min är sånndär när vi är själva i stallet.. då kan han lägga sitt huvud på min axel och sova! Fyndadde ett stalltäcke som jag ska testa då för 300 kr på rean!!! skitsnyggt är det!! ne flickor nu måste jag sova kommer in i morgon igen då ska jag läsa allt roligt som ni har skrivit!!

• ingenjörsbruden

*moahahahahhaahaha* *ingenjörsbruden står i dörröppningen till tråden i sina höga stövlar o slår piskan i handen*
    SÅ ska karlar tuktas!!

Maken kröp till korset o sa förlåt o helt plötsligt började han planera en massa för vår gem fest!

*medmktmödaostortbesvär*

Så nu har han spikat att vi ska beställa inbjudningskort, vi ska def ha catering, menyn bestämde han osså (så klart den jag osså ville ha) o så spånar vi lite på efterrätt....jag är sugen på att göra både Pumkins chokladtårta o passionis favorittårta...o så Hvidis o kanske en princesstårta.....öööhh märks det att jag ÄLSKAR tårta?!
    Men pallar man göra allt? Pumpkinstårta har jag för mig att man kunde göra den i god tid o frysa in, likaså Hvidis tårta kan man förbereda o göra det sista samma dag.....borde kunna göra samma med princesstårta osså......

Vad tror ni? Är det att vara tidsoptimist eller?

Skulle kunna delegera ut lite tårttillverkning...svärfar är baddare på princesstårta....syrran skulle kunna fixa hvidistårta....jag fixar Pumpkins tårta o passionislångpannetårta....vad tror ni kloka girls?

*marcherarmotsovrummetidestilettstövlarnamedpiskanismällandesmothandflatan*
    Nattinatti!

• Cantaton

Ja, det låter som om du behöver delegera tårtorna lite

Jag kanske borde gå och sova nu.. Ska upp i ottan för att åka med konfirmanderna till Romme. Bussen går 7 från Täby, men eftersom jag inte bor i Täby längre innebär det att jag måste gå hemifrån typ 5.30. Brr..

Eller kanske borde leta reda på skidkläderna?

• ingenjörsbruden

Skidkläder låter som en god idé om du inte har en plogbil i fickan.......

Looovar att jag ska tänka på dig i morgon bitti!!!
    Ha det så roligt med konfirmanderna!

• Cantaton

Äsch... åååh.. mina skidbyxor var för små!! Har inte använt dem på två år (eller mer?) och dessvärre har jag gått upp en massa i vikt under den tiden.. Jag kunde inte knäppa dem Men de sitter ju på ändå, haha. Och jag kan rör mig... jackan går ju ner över, så jag får väl stå ut en dag.

Hur ska jag få motivationen att gå ner i vikt igen? Jag vantrivs ju just nu... men det räcker tydligen inte.

• Pumpkin

ingenjörsbruden: "Min" tårta blir faktiskt bara godare om den får stå och dra med rikligt med hallon någon dag, sen smetar man bara på frostingen samma dag som den ska serveras

• Cantaton

Jag som skulle lägga mig tidigt.. o så kom jag plötsligt på att jag glömt ringa min bror som fyller år idag, trots att jag tänkt på honom hela dagen. Ringde, och fastnade i telefonen i trekvart. Nu är jag jättetrött o klockan är massor o jag ska upp typ 5.

• ingenjörsbruden

Åhhh Cantaton! Den där jäkla motivationen...suck! Tror det bästa är att sätta upp små delmål som man skriver ner samt en belöning för varje delmål som uppfylls...tex en ansiktsbehandling, massage..osv.
    Sätta upp målplanen väl synligt i lgh så att även sambo ser o vet vad som gäller.
    Alltid bra att vara två så man kan stötta varandra.

Det enda som gäller är ju rätt varierad mat i lagom mängder o att röra på sig....det vet vi ju alla....men jag tror att det kan vara bra att köra en kickstart som Mikis brukar göra eller en riktig detox av kroppen några dar......om man kommer ner ett par kg så är motivationen lättare att hålla vid liv....

Annars kan jag rek graviditet! Jag har gått ner ett antal kg nu under graviditeten....är inte sugen på socker så som jag kunde vara innan....pluss att jag inte äter de bauta portioner som jag gjort innan!
    Men det blir ju lite följder av en graviditet....slutet på den är kanske inget man drömmer romantiska drömmar om direkt!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!