• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Barmark? Här har det typ snöat nonstop - massor med snö lagom till sportlovet! Höll på att bli pååkt av en och annan pulka på väg till tunnelbanan

Min helg var bra. Sambon och jag hade tvätt- och städdag i lördags och igår firade vi en bekant som fyllde 20. Därefter hade vi filmkväll.

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-02-23 11:43:13 följande:
    Barmark? Här har det typ snöat nonstop - massor med snö lagom till sportlovet! Höll på att bli pååkt av en och annan pulka på väg till tunnelbanan Min helg var bra. Sambon och jag hade tvätt- och städdag i lördags och igår firade vi en bekant som fyllde 20. Därefter hade vi filmkväll.
    JAPP! I sööööödern så är det faktiskt pluss o MASSOR av slask! JÄTTEspännande....öööh not!

Men det kommer ev in mer snö ikväll....tja..typiskt skånskt snöväder är ju att det kommer flingor som töar bort direkt på marken!

Men det är roligt för alla "ungar" som för en gångs skull har snö på sportlovet! *hihihi*
  • Mikabella

Hej bönor.

Jodå här är allt bara bra. Solen skiner, men halt är det! Grrr blir snart tokig. Vill rida! Var på Gothenburg Horseshow i helgen o blev lite insirerad. Ush vad sjuk höga hinder! Blir lite rädd. Är så roligt att se när ryttarna går banan o några av tjejerna som ska tävla ska hoppa över sina egna huvud. 160 högt och 2 m brett...Galet!

Vill träna! grrr börjar känna mig som en hösäck. Får ta på mig speciallskorna o ta en långprommenad med hästen..Kommer inte ihåg vad de heter...rundad sula har de iaf o gör att man får effektivare träning av rumpa o lår när man går....Enda nackdelen är att Dubai går som 1,5 meter bakom mig i samma takt som en gamla labrador...Han förstår inte alla iden med att gå ut o gå. Menlöst och fjantigt.

Häckeberga var toppen. Vackert väder, vackra omgivninga, fina rum o riktgt bra mat. Myspys på högnivå

Nä nu ska jag ta mig i kragen o powerwalka bort till stallet. Får väl se om det är möjligt att rida ett dressyrpass i paddocken ó ge magmusklerna en omgång. Håller tummarna!

Puss på er.

• Hvidbrud

Puss tillbaka och kramar tillbaka blandat med tlite headbanging! (Åh, Ninnis du är säkert helt öm i nacken idag, efter all headbanging! En gång trodde jag att jag var sjuk med ont i halsen tills jag kom på att jag hadde headbangat hela kvällen innan...)

mikkis: Åh, sånna masai-skor! Barefoot tecnology. Är de bra?

här är det nästan ochså barmark. såg vintergäck och snödroppar igår när vi var på långpromenad. Åh vad skönt det var att gå en lång tur. Gick in till stan och såg Seven Pounds med Will Smith. Jag grät som en gris! Svårt att hålla grymtandet tillbaka... Vet inte om den var så sorglig eller om det var hormonerna som drog upp det ett par växlar till... men filmen var ok. tryckte i mig en STOOR popcorn, nästan själv. gissa om jag är törstig fortfarande?

UL i morgon!? Åh, vad spännande! Jag måste vänta till på torsdag!

• Ninnispinnis

Hej! Har precis kommit till jobbet efter flygturen från Stockholm. Man borde starta varje måndag klockan halv ett på jobbet...

Nja, ingen träningsvärk faktiskt, men det kan säkert kvällens cirkelgym råda bot på

Jag har också MBT-skor!

• ingenjörsbruden

Det är def vår i skåne.....katten fäller som f-n! Inte lönt att dammsuga....suck! O det hjälper inte att borsta honom....men jag är glad att han är "snörpt" för snart är det mars!

Mikis: Låter som att ni hade det toppenmysigt i häckeberga!
    Hoppas att det gick att köra lite dressyr i paddocken!

Hvidis: Har osså haft det "halsonda" Hela min högskoleklass hade ont i halsen en dag.....väldigt skumt tyckte vi....enda tills vi kom på att vi hade headbangat natten lång!
    Låter som att filmen var bra! Popcorn är ju så gott!!

Tycker att man borde ha 3 dagars helg, 7 veckors semester, o bara jobba 6h/arbetsdag!! O så klart så skulle man ha högre lön osså!

Har länge funderat på hur det är att gå i MBT-skor...får väl ta o prova någon gång!

Hur många har sett till så att de får semla i morgon?!
    Jag tvingar chefen att köpa till oss...fastän hon inte själv tycker om semlor!! Jag är förfärlig! *moahhahahaha* Men det visste ni väl redan!

• Mikabella

Ja MBT heter ju skorna! Älskar dem! Man blir varm om fötteren OCH rumpan får sig en riktigt omgång. Riktigt bra för ryggen oxå.

Blidde inge dressyr...Fick bli runtåkande barbacka med solen i ansiktet på asfaltsvägen där snön vikt hädan. Ganska mysigt. Hoppade av o gick 30 min oxå. Min häst är sååå gullig. Man behöver inte hålla i honom, han går med nosen stadigt iryggen på mig o lullar. Hihi såå mysigt att känna de små varma puffar i nacken när han andas. Shit jag är sååå kär i dendär kraken. Han är verkligen speciell o enormt godhjärtaad. En riktigt gentleman.

Hvids: Åh jag gråt oxå!! Kan ha varit pga av tiden i månaden, men jag tvivlar...Snyft. Bra va den!

Åh semlor! Frestelse vik hädan! Får väl ställa mig o baka...hmmm det är ganska mycket man missar när man inte har jobb...Saknar det. Vill jobba nu...om inte annat för att få fikarast med kollegorna.

Nu vill jag att det snart skall vara 6 juni så jag får träffa er!!!!!!

• Hvidbrud

Sån veckar har jag var annan vecka... ledig lör sön mån men jag jobbar 7 timmar, men lönen blir ju inte den bästa... Men jag går isönder i händerna och ryggen om jag jobbar hårdare... Och semesrer... Vad är det?

ingenjörsbruden skrev 2009-02-23 15:28:32 följande:
    Tycker att man borde ha 3 dagars helg, 7 veckors semester, o bara jobba 6h/arbetsdag!! O så klart så skulle man ha högre lön osså!
    Hur många har sett till så att de får semla i morgon?! Jag tvingar chefen att köpa till oss...fastän hon inte själv tycker om semlor!! Jag är förfärlig! *moahhahahaha* Men det visste ni väl redan!
    Semlooorrrr!! Är det i morgon?? tur jag köpte mjöl, så ska det bakas! Mums! älskar semlor!
    Någon som sitter inne med världens bästa recept kanske?
  • Hvidbrud

Vilken underbart gullig häst mikis, jag blir kär bara av att höra dina fina berättelser om honom!
    Har kryssat i den 6/6! Längtar också. maken tycker att det är lite konstigt, men sen vet han ju inte riktigt hur mycket tid vi egentligen spenderar tillsamans på dagarna...

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!