MolsonCanadian skrev 2008-12-18 21:53:53 följande:
Ajdå. Du förstår visst inte analogier heller. Du hävdade som bekant att det var fullt befogat att ifrågasätta varför man berövade sig själv möjligheten att utforska vad det egentligen innebär att leva med denna person och dela allt. Du menade att det var "småknasigt". Jag trodde i min enfald att du skulle begripa orimligheten i det resonemanget och presenterade analogin att man alltså ska ha sex för att inte beröva sig själv från information etc. Jag tänkte mig att du skulle tänka så långt att du kom fram till att det är fullt möjligt att veta vad man vill och föredrar utan att behöva "testa" innan. Jag vet t ex om att det inte vore gynnsamt för mig att hoppa nedför ett stup, utan att behöva testa det först. Om jag hade gjort den analogin, hade du förstått bättre då?Jag har aldrig vare sig likställt eller blandat ihop sex med samboskap. Det är det du som gjort. Du har också varit tämligen tydlig med att få frågan att handla om sex.
Men det var ju en väldigt dålig liknelse, det måste du hålla med om! Liknar mer en bortförklaring om du frågar mig... Och du får gärna fortsätta att tolka in undermeningar i mina inlägg, det gör bara detta mycket roligare.
Dessutom tror jag inte för en sekund att man kan veta säkert vad man själv föredrar utan egen erfarenhet. Inte om man är en tänkande och kännande människa iaf.