• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Hemlig2009

Och du svarade inte på min fråga. Hade du sagt till drömprinsen att du inte vill vara gift med honom?

• älskarlivet

Nej, men för mig handlar det om att jag vill gifta mig i kyrkan och vill ha en fest för att fira, och detta vill jag bara göra en gång i livet..

Hemlig2009 skrev 2008-12-19 16:09:35 följande:
    Ha ha, men det är väl ingen som påstår att man måste heller! Ett äktenskap handlar väl knappast om ett bröllop, då är man nog väldigt fel ute...
  • älskarlivet

Min drömprins är han jag ska gifta mig med nu...

Hemlig2009 skrev 2008-12-19 16:10:22 följande:
    Och du svarade inte på min fråga. Hade du sagt till drömprinsen att du inte vill vara gift med honom?
  • MulleNuh

Jo men hon menar att OM du hade gift dig förut med svinet, och sedan skiljt dig, och nu när du har din FINA kille som är din drömman. Hade du då avstått att gifta dig med honom bara för att du varit snabbt gift med den förra?

älskarlivet skrev 2008-12-19 16:11:23 följande:
    Min drömprins är han jag ska gifta mig med nu...
  • MolsonCanadian

Nej, det var han inte. Jag tror inte att han är särskilt ovanlig alls. Min erfarenhet är snarare tvärtom. De må vara rädda att saker och ting ska ske för snabbt med fel person, men när de hittar rätt, så går det banne mig illa kvickt och ingenting att dra ut på.

MulleNuh skrev 2008-12-19 13:55:19 följande:
    Så han var inte det minsta troende och tänkte så?Isf är han mycket ovanlig. Killar tänker inte så normalt sett.. Dom är ju ofta såå rädda att saker ch ting ska ske för snabbt.
  • älskarlivet

Ja, jag tror faktiskt jag hade resonerat så... Det beror ju så klart på min sambo nu också. Hade det varit viktigt för honom att gifta sig så hade jag kanske tänkt om..

Men jag hade ångrat mig hela livet om jag gift mig med svinet... Därför är det tur att vi "bara" var sambo först..

MulleNuh skrev 2008-12-19 16:21:27 följande:
    Jo men hon menar att OM du hade gift dig förut med svinet, och sedan skiljt dig, och nu när du har din FINA kille som är din drömman. Hade du då avstått att gifta dig med honom bara för att du varit snabbt gift med den förra?
  • MolsonCanadian

Jag menar att på samma sätt som man har förmåga att tänka och känna att det inte vore gynnsamt att hoppa ut för ett stup eller skjuta heroin, på samma sätt har man förmåga att tänka och känna efter huruvida man vill bo ihop med någon innan man gifter sig eller inte.

Stardusty skrev 2008-12-19 14:15:42 följande:
    Jag lär väl inte få svar på frågan, men kan du förklara dig lite närmare? För jag tror att de enda som inte vet rent faktamässigt hur ett fall utför ett stup slutar är barn och de bor nog inte heller med den de ska gifta sig med.
  • nennesjuttioåtta
    MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:04:37 följande:
    Nej, definitivt inte. Du medgav ju att det inte är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte ha sex, medan det är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte flytta ihop. Dvs, i det ena fallet accepterar du just att människor är tänkande och kännande. I det andra fallet inte. Nä, men hoppa du utför ett stup innan du vet säkert vad du själv föredrar. Eller varför inte skjuta lite heroin? Det är möjligt att du inte kan tänka och känna utan att själv testa innan, men jag tror inte att det tillhör det vanliga bland tänkande och kännande människor. De flesta tror jag förstår att de inte behöver hoppa utför ett stup för att veta att de inte skulle mår bra av det.
    Men det ÄR ju en skitdålig liknelse. Tänker du hoppa från ett stup eller skjuta heroin så småningom, eller? Om inte, hade du tänkt dö som oskuld?
  • MolsonCanadian

Det är väl något sånt han kände. Han tyckte att bröllop och sådant "förtogs" av att han bodde ihop med henne. Hans upplevelse var att det blev just "meningslöst", att han kände att lusten och vitsen med att gifta sig liksom försvann. Bättre än så kan jag inte förklara, för han kunde inte förklara det bättre själv. Han skulle i alla fall inte flytta ihop med någon igen innan de åtminstone var förlovade.

didis skrev 2008-12-19 14:12:20 följande:
    Jag håller delvis med honom, för min del vore det helt meningslöst att gifta mig om det inte vore för det juridiska. Och har man inte barn inblandade är det FÖR MIG obegripligt att gifta sig.Men jag har förstått att jag är en udda fågel i det avseendet här på BT Och, det skall påpekas, jag har inga synpunkter på om andra vill gifta sig av ena eller andra skälet. Så länge båda parter är överens får folk göra som de vill enligt mig.
  • didis
    MolsonCanadian skrev 2008-12-19 16:33:41 följande:
    Det är väl något sånt han kände. Han tyckte att bröllop och sådant "förtogs" av att han bodde ihop med henne. Hans upplevelse var att det blev just "meningslöst", att han kände att lusten och vitsen med att gifta sig liksom försvann. Bättre än så kan jag inte förklara, för han kunde inte förklara det bättre själv. Han skulle i alla fall inte flytta ihop med någon igen innan de åtminstone var förlovade.
    Fast jag tycker inte att sambolivet "förtar" känslan av ett bröllop, bara att det inte finns någon anledning att gifta sig.

Bröllop är inte meningen med mitt liv! Däremot att leva tillsammans med den jag älskar och veta att han älskar mig och det vet jag lika väl utan vigsel.

Varför just en vigsel skulle göra så stor skillnad för folk förstår jag inte, huvudsaken är väl att man älskar varandra och vill leva tillsammans?? Det borde inte spela någon roll om man lovat det inför en osynlig gud, en trädstam eller tomtenissarna, huvudsaken är väl att man lovat varandra?

Eller litar man inte på sin sambos ord tillräckligt utan vill ha det stämplat på papper?
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?