• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MulleNuh

Så han var inte det minsta troende och tänkte så?
    Isf är han mycket ovanlig. Killar tänker inte så normalt sett.. Dom är ju ofta såå rädda att saker ch ting ska ske för snabbt.

MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:52:42 följande:
    Uppenbarligen inte.
  • didis
    MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:44:56 följande:
    Liksom somliga inte förstår vitsen med att flytta ihop och därefter gifta sig. Drar mig återigen till minnes den gamla killkompisen som efter att ha blivit sambo med sin dåvarande flickvän uttryckte att han tyckte att vitsen med både förlovning och giftermål försvann när de redan bodde ihop.
    Jag håller delvis med honom, för min del vore det helt meningslöst att gifta mig om det inte vore för det juridiska. Och har man inte barn inblandade är det FÖR MIG obegripligt att gifta sig.

Men jag har förstått att jag är en udda fågel i det avseendet här på BT

Och, det skall påpekas, jag har inga synpunkter på om andra vill gifta sig av ena eller andra skälet. Så länge båda parter är överens får folk göra som de vill enligt mig.
  • Tooticki
    MulleNuh skrev 2008-12-19 13:55:19 följande:
    Så han var inte det minsta troende och tänkte så?Isf är han mycket ovanlig. Killar tänker inte så normalt sett.. Dom är ju ofta såå rädda att saker ch ting ska ske för snabbt.
    Oj vilken generalisering!
  • Stardusty

Jag lär väl inte få svar på frågan, men kan du förklara dig lite närmare? För jag tror att de enda som inte vet rent faktamässigt hur ett fall utför ett stup slutar är barn och de bor nog inte heller med den de ska gifta sig med.

MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:22:50 följande:
    Nej, det är inte en avsevärd skillnad vad gäller förmågan att tänka och känna.
  • MulleNuh

Ja jo jag såg att det kunde uppfattas på ett konstigt sätt.. Menade inte som att "peka ut någon" på ett negativt sätt..
    Det var mer en undran eftersom 98% av alla jag känner är inte troende och inga av dom har dessa tankar. Och som jag förstått det här i tråden så är alla som vill flytta ihop EFTER vigseln troende??

Alltså jag vill mer få fram om detta hör till enbart just religion??

Tooticki skrev 2008-12-19 14:13:58 följande:
    Oj vilken generalisering!
  • Tooticki
    MulleNuh skrev 2008-12-19 14:16:56 följande:
    Ja jo jag såg att det kunde uppfattas på ett konstigt sätt.. Menade inte som att "peka ut någon" på ett negativt sätt..Det var mer en undran eftersom 98% av alla jag känner är inte troende och inga av dom har dessa tankar. Och som jag förstått det här i tråden så är alla som vill flytta ihop EFTER vigseln troende??Alltså jag vill mer få fram om detta hör till enbart just religion??
    Det är en intressant fråga! Jag och min man är troende men valde att bo ihop innan vi gifte oss. I vissa kretsar är det vanligt. I vissa är den enda möjligheten att vänta med både sex och samboskap. Det jag undrar är vad de personerna som inte är troende men ändå väljer den vägen skulle ha för orsaker till detta val? Bibeln säger ju att man ska avstå från sex tills man är gifta så för de bokstavstroende är det en väldigt tydlig uppmaning. Men som sagt var, vad finns det för andra anledningar..?
  • Hemlig2009

Så är det så lätt att säga. Men man vet aldrig vad som händer här i livet och vad är det som säger att du inte kan hitta lyckan en gång till då? Tror inte man ska vara så snabb att döma eller säga exakt hur man skulle göra. Inte ens du känner dig själv om 20 år.

älskarlivet skrev 2008-12-19 13:26:36 följande:
    Men för mig är giftermål något man gör EN gång i livet... Ja, vi levde som gifta fast vi inte var det och tur var väl det, att vi inte gifte oss, för jag ångrar att jag ens träffade honom!!Det ÄR lättare att flytta i sär än att skilja sig.. Jag skulle aldrig gifta om mig om jag väl varit gift en gång... Därför är det tur att jag gifter mig med min drömprins nu! Men skulle vi skilja oss (hemska tanke) skulle jag aldrig gifta om mig med någon annan..Och hade jag gift mig med aset till ex, så hade vi skiljt oss efter 4-5 månader....
  • Hemlig2009

Och förresten älskarlivet. Om du gift dig med exet och sedan och skilt dig. Hade du då sagt till din drömprins nu att du aldrig skulle gifta dig med honom?!

• älskarlivet

Fast för mig är äktenskap once in a lifetime, skulle aldrig samla ihop min släkt igen och lägga 100 000 till på ett bröllop..

Hemlig2009 skrev 2008-12-19 15:54:06 följande:
    Så är det så lätt att säga. Men man vet aldrig vad som händer här i livet och vad är det som säger att du inte kan hitta lyckan en gång till då? Tror inte man ska vara så snabb att döma eller säga exakt hur man skulle göra. Inte ens du känner dig själv om 20 år.
  • Hemlig2009

Ha ha, men det är väl ingen som påstår att man måste heller! Ett äktenskap handlar väl knappast om ett bröllop, då är man nog väldigt fel ute...

älskarlivet skrev 2008-12-19 16:05:35 följande:
    Fast för mig är äktenskap once in a lifetime, skulle aldrig samla ihop min släkt igen och lägga 100 000 till på ett bröllop..
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?