Nej, definitivt inte. Du medgav ju att det inte är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte ha sex, medan det är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte flytta ihop. Dvs, i det ena fallet accepterar du just att människor är tänkande och kännande. I det andra fallet inte.
Nä, men hoppa du utför ett stup innan du vet säkert vad du själv föredrar. Eller varför inte skjuta lite heroin?
Det är möjligt att du inte kan tänka och känna utan att själv testa innan, men jag tror inte att det tillhör det vanliga bland tänkande och kännande människor. De flesta tror jag förstår att de inte behöver hoppa utför ett stup för att veta att de inte skulle mår bra av det.
shakynose skrev 2008-12-18 22:21:48 följande:
Men det var ju en väldigt dålig liknelse, det måste du hålla med om! Liknar mer en bortförklaring om du frågar mig... Och du får gärna fortsätta att tolka in undermeningar i mina inlägg, det gör bara detta mycket roligare.Dessutom tror jag inte för en sekund att man kan veta säkert vad man själv föredrar utan egen erfarenhet. Inte om man är en tänkande och kännande människa iaf.