• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • nennesjuttioåtta

Herrejösses, popcornen är slut! Den här tråden är det verkligen Svenska hjärtan-klass på! Det här med vad bibeln säger blev ju riktigt kul att se, vilken action det var där ett tag!

Jag tycker att det snarare är vi som valt att bo ihop får "försvara" oss mot påstående likt:

-det är oromantiskt och en förolämpning att bara flytta ihop
    -vi älskar inte varandra tillräckligt
    -vi är som rumskamrater endast
    -vi bor ihop i väntan på något bättre

Ett lika dumt och sårande påstående skulle kunna vara att era män friar till er så att de äntligen får ligga någongång. Men det tror (och hoppas) inte jag.

Jag har aldrig tyckt att ni som väntar på att flytta ihop tills ni är gifta gör något fel, däremot är det konstigt i mina ögon. Jag har helller inte ifrågasatt hur mycket ni älskar varandra. Däremot är jag nyfiken på hur och varför ni tänker så.

• Nina och Rickard

Om det är så tycker jag att hon ska få den möjligheten :) Samtidigt ska man akta sig för att skriva "diskutera gärna"..man vet aldrig vart det bär av då Muhahah!

MulleNuh skrev 2008-12-17 13:38:25 följande:
    Tror mer hon bara ville prata med likasinnade..J D skrev 2008-12-17 13:34:51 följande:
  • Plummis83

Håller med dig!!! Bra skrivet!!

nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 13:46:00 följande:
    Herrejösses, popcornen är slut! Den här tråden är det verkligen Svenska hjärtan-klass på! Det här med vad bibeln säger blev ju riktigt kul att se, vilken action det var där ett tag! Jag tycker att det snarare är vi som valt att bo ihop får "försvara" oss mot påstående likt:-det är oromantiskt och en förolämpning att bara flytta ihop-vi älskar inte varandra tillräckligt-vi är som rumskamrater endast-vi bor ihop i väntan på något bättreEtt lika dumt och sårande påstående skulle kunna vara att era män friar till er så att de äntligen får ligga någongång. Men det tror (och hoppas) inte jag.Jag har aldrig tyckt att ni som väntar på att flytta ihop tills ni är gifta gör något fel, däremot är det konstigt i mina ögon. Jag har helller inte ifrågasatt hur mycket ni älskar varandra. Däremot är jag nyfiken på hur och varför ni tänker så.
    Men sen verkar det ju nästan som att man inte kan skriva något vad man själv känner och tycker innan nån annan ska typ hoppa på en och säga att det är fel!!!
    Det är ju upp till var och en vad de tycker och känner inför olika saker och man måste respektera och acceptera att alla inte tycker likadant!!!
  • nennesjuttioåtta
    Vi hade inte sex de första månaderna (eller.. eeh jo men inte just penetrerande ) och vill vissa vänta så fine med det. Men jag kan bara tala för mig själv att vi var så j-la kåta på varann så det var aldrig tal om att man skulle hålla sig för då hade man för tusan fått hjärnblödning eller exploderat. Och vi umgicks jämt så det var svårt att undvika att man råkade talla på varandra... Helt galet (aah, vilken härlig tid Idag är man mer sansad, hahaha)! Så med mina erfarenheter i ämnet så FATTAR jag inte, om man nu är så himlastormande kär i varandra, att man kan hålla sig! ÄVEN om man inte bor ihop... För min karl var och är lika sexig dagtid som nattetid (om inte mer, höhöhöh)
  • nennesjuttioåtta

Så hur tyglar man det? (Var ju en naturlig följdfråga då)

• MulleNuh

hahahaha..

nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 13:52:59 följande:
    Vi hade inte sex de första månaderna (eller.. eeh jo men inte just penetrerande ) och vill vissa vänta så fine med det. Men jag kan bara tala för mig själv att vi var så j-la kåta på varann så det var aldrig tal om att man skulle hålla sig för då hade man för tusan fått hjärnblödning eller exploderat. Och vi umgicks jämt så det var svårt att undvika att man råkade talla på varandra... Helt galet (aah, vilken härlig tid Idag är man mer sansad, hahaha)! Så med mina erfarenheter i ämnet så FATTAR jag inte, om man nu är så himlastormande kär i varandra, att man kan hålla sig! ÄVEN om man inte bor ihop... För min karl var och är lika sexig dagtid som nattetid (om inte mer, höhöhöh)
  • nennesjuttioåtta

Finns det kyskhetsbälten these days?

Vad gör ni när ni träffas?

Vi kunde inte ens titta på tv, spela spel, läsa läxor, åka bil, gå på fest, åka längdskidor i -15 utan att vi gav varandre bara en blick och sen bara GGNGNNNNNNHHH *fjoiing*

Iofs är det ingen skillnad mot idag, pwaahahahah! Men nu gör vi det inte 3 ggr om dagen längre...

• nennesjuttioåtta

oj, hoppsan. Blev det too much information? :-s

• MulleNuh

haha a tad maby!

nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 14:06:18 följande:
    oj, hoppsan. Blev det too much information? :-s
  • J D

MolsonCanadian skrev 2008-12-17 13:43:47 följande:
    Även där menar jag att man tappar bort att ifrågasätta normer som säger att man ska bo ihop innan. Det finns ju normer åt bägge håll. Det är bara att det ena uppfattas som normer, och det andra uppfattas som självklart. Sedan tycker jag nog inte att det handlar om åsikter när man väljer själv vad som känns bra för mig och inte vad gäller sex. Det är ju minst lika intolerant att hävda att man ska ha sex annars är man en knäppgök. J D skrev 2008-12-17 13:27:57 följande:

Jag håller inte med om att båda normerna innehåller lika stor grad av dekonstruktion.

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?