• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

Ja, somliga tycker nog att sex är något mer än att se till att man inte "berövar sig insikter". Jag kan tänka mig att en del tycker att sex är förknippat med kärlek och att det är dess primära funktion. Jag har då aldrig tänkt tanken att "Nu har jag sex med dig för att införskaffa information". Det låter oerhört avtändande och lustdödande.

Ja, det är allt tur att man får lov att själv känna efter om man vill ha sex med någon eller inte.

shakynose skrev 2008-12-16 19:42:04 följande:
    Jag tycker inte att jag varit luddig på något sätt, men okej!Här är en sammanfattning av mina åsikter:1. Att gifta sig är större och allvarligare än att bli sambo. I juridisk mening.2. Innan man fattar stora och allvarliga beslut är det upp till individen att skaffa underlag för sitt beslut. För det är tack och lov upp till var och en. O.T:Sverige är faktiskt världens mest demokratiska land! (enligt the economist)3. De som medvetet berövar sig själva insikter om den blivande maken är knäppgökar. Men lyckligtvis omfattas även knäppgökarna av de demokratiska principerna, så ni får ligga eller inte ligga! Allt är okej för mig!
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 21:38:10 följande:
    Ja, somliga tycker nog att sex är något mer än att se till att man inte "berövar sig insikter". Jag kan tänka mig att en del tycker att sex är förknippat med kärlek och att det är dess primära funktion. Jag har då aldrig tänkt tanken att "Nu har jag sex med dig för att införskaffa information". Det låter oerhört avtändande och lustdödande. Ja, det är allt tur att man får lov att själv känna efter om man vill ha sex med någon eller inte.
    Pssst: Att bo ihop handlar om mer än sex! Det anade iofs JAG långt innan jag blev sambo, men nu i efterhand är det liksom definitivt.
  • MolsonCanadian

Annars kunde man förvillas att tro att du pratade om sex när du skrev "så ni får ligga eller inte ligga!"

shakynose skrev 2008-12-16 21:42:16 följande:
    Pssst: Att bo ihop handlar om mer än sex! Det anade iofs JAG långt innan jag blev sambo, men nu i efterhand är det liksom definitivt.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 21:45:42 följande:
    Annars kunde man förvillas att tro att du pratade om sex när du skrev "så ni får ligga eller inte ligga!"
    Det är väldigt lätt att förvirra dig isf. Missade du helt det som stod ovanför och detta inlägg?:

"1)Eftersom man väljer att inte bo ihop innan giftermålet så berövar man sig möjligheten att utforska vad det egentligen innebär att leva med denna person och dela allt. Att inte utnyttja den möjligheten innan man binder sig i strängare juridisk mening anser jag är småknasigt....."

Men jag gissar att du kan fortsätta leva lyckligt utan att begripa ett ord av vad jag sagt om detta egentligen.
  • Drom

hur många bibel tror du det finns,,,leta så får du se!

Duchess skrev 2008-12-16 15:46:53 följande:
    Intressant. Vilken bibelöversättning läser du ur?
  • älskarlivet

Det finns en bibel men flera översättningar..

Drom skrev 2008-12-16 22:17:00 följande:
  • Drom

jag FÖLJER EN BIBEL!

sen hur du väljer att översätta är din sak,

översättning eller inte,så är det fortfarande samma ord

älskarlivet skrev 2008-12-16 22:18:31 följande:
    Det finns en bibel men flera översättningar..
  • shakynose
    Drom skrev 2008-12-16 22:17:00 följande:
    Det finns rätt många översättningar! Ett tiotal finns det iaf.
  • shakynose
    Drom skrev 2008-12-16 22:20:48 följande:
    jag FÖLJER EN BIBEL!sen hur du väljer att översätta är din sak,översättning eller inte,så är det fortfarande samma ord
    Det är ju precis det det inte är!
  • älskarlivet

Men jag kan lova dig att 1917 års översättning inte är samma som översättningen som kom 2000....

Drom skrev 2008-12-16 22:20:48 följande:
    jag FÖLJER EN BIBEL!sen hur du väljer att översätta är din sak,översättning eller inte,så är det fortfarande samma ord
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?