• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom

haha, ni känner er själva bättre

MulleNuh skrev 2008-12-15 22:33:53 följande:
    slampor! Näää skoja.'
  • älskarlivet

Jag är kristen, men jag är sambo innan giftermål, och hade sex med min sambo på första dejten.

Däremot vill jag vänta med barn till efter vigseln, men det handlar om att jag vill enbart vara brud och inte mamma på vårt bröllop!

Drom skrev 2008-12-15 21:55:27 följande:
    Jag känner inga som inte har väntat med boende,Men inom kristendom så är det rätt tydligt att man bor inte med sin respektive innan äktenskap, tycker faktist du har missat hela poängen med att vara troende, jag vill inte börja lära dig religion eftersom jag tycker det hör till högstadiet, möjligtvis även mellanstadiet. Men inom den krista tro så gifter man sig innan man skaffar barn, eller flyttar ihop, och flyttningen har mkt med att man ska fortfarande vara "virgin" innan äktenskap.
  • älskarlivet

Jag är sambo för tredje gången, men har älskat alla tre av hela mitt hjärta!

Drom skrev 2008-12-15 22:05:09 följande:
    orelevant fråga, eftersom vi diskuterar om att flytta in innan giftemål. För mig är det så att flyttar jag in så ska jag älska honom från hela mitt hjärta och då kan jag lika gärna ha ringet på fingret. flytta in=gifta
  • älskarlivet

Ska väl säga att jag och min sambo blev tillsammans 6 månader efter första dejten, så ja, vi hade sex innan vi var helt seriösa..

• Tooticki

Detta med avhållsamhet fram till äktenskapet är något som flera frikyrkor förespråkar, t ex Pingstkyrkan, och många människor försöker efterleva. Det är dock så att många par råkar ta snedsteg innan äktenskapet (1 eller 10000 ggr) vilket ofta leder till starka skuldkänslor. Detta är något som jag (som kristen) sätter mig emot, jag kan ine låta bli att tro att detta är ett sätt att kontrollera människor genom tal om synd och skuld. Sex är något alldeles naturligt och vackert och jag önskar ingen att behöva känna skuld över att njuta av det med den de älskar! I dagens samhälle där vi är (relativt) jämställda, har till gång till preventivmedel och kvinnans möjligheter och rättigheter (i alla fall i teorin) är desamma som männens så fyller avhållsamhet inte längre någon funktion.

Vad gäller sexlivet för de par som faktiskt praktiserar avhållsamhet har det visat sig att de i större utsträckning än andra har problem med sexlivet när de väl gift sig. Varför? De upptäcker ofta att de inte tänder på varandra!

• MulleNuh

Mycket bra skrivet!!

Tooticki skrev 2008-12-16 09:14:02 följande:
    Detta med avhållsamhet fram till äktenskapet är något som flera frikyrkor förespråkar, t ex Pingstkyrkan, och många människor försöker efterleva. Det är dock så att många par råkar ta snedsteg innan äktenskapet (1 eller 10000 ggr) vilket ofta leder till starka skuldkänslor. Detta är något som jag (som kristen) sätter mig emot, jag kan ine låta bli att tro att detta är ett sätt att kontrollera människor genom tal om synd och skuld. Sex är något alldeles naturligt och vackert och jag önskar ingen att behöva känna skuld över att njuta av det med den de älskar! I dagens samhälle där vi är (relativt) jämställda, har till gång till preventivmedel och kvinnans möjligheter och rättigheter (i alla fall i teorin) är desamma som männens så fyller avhållsamhet inte längre någon funktion.Vad gäller sexlivet för de par som faktiskt praktiserar avhållsamhet har det visat sig att de i större utsträckning än andra har problem med sexlivet när de väl gift sig. Varför? De upptäcker ofta att de inte tänder på varandra!
  • Hemlig2009

Jag måste väl vid det här laget vara totalt BT-skadad men jag låg och funderade lite på denna tråd när jag gått och lagt mig igår.

Ofta så hinner min sambo lägga sig innan mig, bara ett par minuter men han hinner slumra in lite. När jag sen kommer och lägger mig så hmmm:ar han lite nöjt och kryper nära och lägger armen om mig. Det är så himla mysigt och skönt att jag aldrig skulle vilja vänta på det!

Jag tycker det är så viktigt att leva i nuet, man vet aldrig hur morgondagen blir. Tänk om det händer något och jag då valt att vänta med saker som förgyller vardagen, vilket otroligt slöseri med tid!

• Nibla

Huvudet på spiken!

Hemlig2009 skrev 2008-12-16 09:33:41 följande:
    Jag måste väl vid det här laget vara totalt BT-skadad men jag låg och funderade lite på denna tråd när jag gått och lagt mig igår. Ofta så hinner min sambo lägga sig innan mig, bara ett par minuter men han hinner slumra in lite. När jag sen kommer och lägger mig så hmmm:ar han lite nöjt och kryper nära och lägger armen om mig. Det är så himla mysigt och skönt att jag aldrig skulle vilja vänta på det! Jag tycker det är så viktigt att leva i nuet, man vet aldrig hur morgondagen blir. Tänk om det händer något och jag då valt att vänta med saker som förgyller vardagen, vilket otroligt slöseri med tid!
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2008-12-15 22:33:53 följande:
    slampor! Näää skoja.'
    Nämen usch! Fast jag är ännu mer slampa än du eftersm jag hade sex på första dejten
  • MulleNuh

Ja usch!
    Fast det bor en liten slampa i oss alla!!

feministbrud skrev 2008-12-16 09:48:30 följande:
    Nämen usch! Fast jag är ännu mer slampa än du eftersm jag hade sex på första dejten
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?