• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MulleNuh

va? Nääää.. Men jag vet att det tar lååång tid när vi börjar prata. Men vad är det egentligen jag ska framföra argument om??

Det var ju en personlig åsikt!

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 17:19:13 följande:
    Då föreslår jag att du inte kommenterar mina inlägg, för det tolkar jag som att det är till mig du skriver och sätter igång.
  • Hemlig2009

Jag tycker inte att ett förhållande kan ses som mer seriöst bara för att an gifter sig. Däremot känns misslyckandet större vid skilsmässa än att flytta isär. Ologiskt kanske men så kan känslor vara ibland.

Och jag hade gärna gift mig en enda gång här i livet, men verkligheten fungerar inte alltid så.

• MulleNuh

Det håller jag helt med om! Vi är bara sambos men vi skulle inte kunna ha ett mer seriöst förhållande än vi har nu.

Hemlig2009 skrev 2008-12-15 17:22:36 följande:
    Jag tycker inte att ett förhållande kan ses som mer seriöst bara för att an gifter sig. Däremot känns misslyckandet större vid skilsmässa än att flytta isär. Ologiskt kanske men så kan känslor vara ibland. Och jag hade gärna gift mig en enda gång här i livet, men verkligheten fungerar inte alltid så.
  • älskarlivet

Men jag menar inte seriös på det sättet, mina andra relationer har också varit seriösa, men vi ville inte av olika anledningar ta ett steg till.

Jag har t.o.m varit förlovad en gång förut.. Men denna gången känns det mycket större..

MulleNuh skrev 2008-12-15 17:23:40 följande:
    Det håller jag helt med om! Vi är bara sambos men vi skulle inte kunna ha ett mer seriöst förhållande än vi har nu.
  • MolsonCanadian

Men då blir samboskapet ett "prov" och en enklare utväg. Jag har lite svårt att få ihop det med att det samtidigt ska betraktas som "lika seriöst" som äktenskap. Nu tycker du ju inte det, men det är en synpunkt som inte framställs alltför sällan - att man är lika seriös som sambo som om man gifter sig.

älskarlivet skrev 2008-12-15 17:21:57 följande:
    Ja, jag tycker äktenskap är seriösare, men ser inte ner på folk som väljer att vara sambo hela livet.. Hur tror du min släkt hade reagerat om jag gift mig nu för tredje gången vid 27-års ålder?
  • MulleNuh

Jag förstår vad du menar.. Jag var förlovad när jag var 19 år. DÅ var ju det äkta kärlek och det fanns ju bara han..
    Men idag ser jag tillbaka på det som en tonårsgrej!

älskarlivet skrev 2008-12-15 17:25:03 följande:
    Men jag menar inte seriös på det sättet, mina andra relationer har också varit seriösa, men vi ville inte av olika anledningar ta ett steg till. Jag har t.o.m varit förlovad en gång förut.. Men denna gången känns det mycket större..
  • älskarlivet

SOm jag skrev ovan så har mina andra relationer varit seriösa, annars hade vi inte flyttat ihop, men för MIG är det ett naturligt steg att gifta sig sen. För andra är det inte det, men jag skulle inte vilja leva ett helt liv som sambo..

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 17:25:21 följande:
    Men då blir samboskapet ett "prov" och en enklare utväg. Jag har lite svårt att få ihop det med att det samtidigt ska betraktas som "lika seriöst" som äktenskap. Nu tycker du ju inte det, men det är en synpunkt som inte framställs alltför sällan - att man är lika seriös som sambo som om man gifter sig.
  • älskarlivet

Jag ser det dock inte som en tonårsgrej, för vi var tillsammans i sammanlagt 5 år och hade planer, men vi växte ifrån varandra, vi var på olika ställen i livet...

Min blivande nu, är ganska lik det exet, men med skillnaden att vi är på samma våglängd och vill samma saker i livet.

MulleNuh skrev 2008-12-15 17:26:12 följande:
    Jag förstår vad du menar.. Jag var förlovad när jag var 19 år. DÅ var ju det äkta kärlek och det fanns ju bara han..Men idag ser jag tillbaka på det som en tonårsgrej!
  • MolsonCanadian

T ex det du ifrågasatte?
    Att det är irrelevant för hur bra ett förhållandet är/blir huruvida man har bott tillsammans innan man gifter sig eller inte.

Diskussioner bygger ofta på åsikter, vare sig de är personliga eller inte.

Och - återigen - vill du inte diskutera med mig, så föreslår jag att du inte kommenterar mina inlägg. Då löser du saken mycket enkelt och effektivt.

MulleNuh skrev 2008-12-15 17:22:09 följande:
    va? Nääää.. Men jag vet att det tar lååång tid när vi börjar prata. Men vad är det egentligen jag ska framföra argument om?? Det var ju en personlig åsikt!
  • MulleNuh

Ja precis.. Personliga åsikter.. Men du är otroligt duktig på att gå på som att DIN åsikt är den rätta och kräver förklaringar på alla andras åsikter..

Jag tycker om att diskutera, men jag vet hur det blir! Så ja, du har rätt.. Jag ska inte kommentera dina inlägg för jag vet att du inte kan släppa någonting..

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 17:27:54 följande:
    T ex det du ifrågasatte?Att det är irrelevant för hur bra ett förhållandet är/blir huruvida man har bott tillsammans innan man gifter sig eller inte. Diskussioner bygger ofta på åsikter, vare sig de är personliga eller inte. Och - återigen - vill du inte diskutera med mig, så föreslår jag att du inte kommenterar mina inlägg. Då löser du saken mycket enkelt och effektivt.
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?