Jag och min m2b bor ihop sedan 8 år tillbaka. Har varit tillsammans sedan 1/4-98. När vi knyter hymnens band så kommer vi att ha varit tillsammans i lite mer än 11 år. Vi har gått igenom många tuffa år med arbetslöshet, studier och småbarn. Vårt förhållande har klarat av alla de påfrestningar som livet haft i bagaget för oss hittills. Nu när vi gifter oss gör vi det till stor del av juridiska skäl. Vi kommer inte att vara mer bundna till varandra som gifta än vi redan är, då vi har 3 barn gemensamt. Men om det, gud förbjudet, skulle hända något så att någon av oss skulle avlida så blir den kvarlevande mer skyddad än om vi bara är sambos.
Med det gör absolut inte att vi älskar varandra mindre! 
Drom skrev 2008-12-12 09:26:52 följande:
Jag tycker det är tråkigt att många här TROR att man måste bo ihop innan man lär känna en människa bättre, Det kan inte vara mer fel, även om jag inte kan min fästmans toavanor så vet jagr edan mkt om honom, jag vet att jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, Mer behöver jag inte veta, resten kommer på köpet:PNär jag får höra att sambos som har varit tillsammans i flera år och som ska gifta sig så er jag inte det som nått "nytt", utan skillnaden är ju bara att ni tar varandras efternamn ( om i så fallet) och har en ring runt fingret...men som nygift och flyttar in så är ALLT nytt!varför gifter ni er som redan har sambos och barn med er respektive? religiösa skäl?