• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Fjosok
    MolsonCanadian skrev 2008-12-15 13:00:37 följande:
    Vad är det konkret som du menar gör dig olämplig för tvåsamhet?
    Bakgrund, yrke, utseende och uppfostran.

Inte i inbördes ordning dock :)
  • MolsonCanadian

Utveckla gärna, för det verkar inte uttrycka något direkt olämpligt. Finns det ett särskilt yrke som gör en olämplig för tvåsamhet?
    Hmm... ja, kanske om du är prostituerad. Då kan det vara svårt att hitta någon som tycker att det är ok.
    Vad för graverande bakgrund syftar du på?
    Och uppfostran?

Jag struntar i utseendet, för jag har allt sett många olyckligt lottade i det avseendet som blivit lyckligt lottade i relationer ändå.

Fjosok skrev 2008-12-15 13:11:20 följande:
    Bakgrund, yrke, utseende och uppfostran.Inte i inbördes ordning dock :)
  • MulleNuh

haha.. Roligt skrivet.
    Fjosok är INTE ful! Det är något han fått för sig bara.

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 13:16:04 följande:
    Utveckla gärna, för det verkar inte uttrycka något direkt olämpligt. Finns det ett särskilt yrke som gör en olämplig för tvåsamhet?Hmm... ja, kanske om du är prostituerad. Då kan det vara svårt att hitta någon som tycker att det är ok. Vad för graverande bakgrund syftar du på?Och uppfostran?Jag struntar i utseendet, för jag har allt sett många olyckligt lottade i det avseendet som blivit lyckligt lottade i relationer ändå.
  • Plummis83

Yrke - Kan vara många som har svårt att leva i tvåsamhet om man måste resa mkt och är borta längre turer!!!

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 13:16:04 följande:
    Utveckla gärna, för det verkar inte uttrycka något direkt olämpligt. Finns det ett särskilt yrke som gör en olämplig för tvåsamhet?Hmm... ja, kanske om du är prostituerad. Då kan det vara svårt att hitta någon som tycker att det är ok. Vad för graverande bakgrund syftar du på?Och uppfostran?Jag struntar i utseendet, för jag har allt sett många olyckligt lottade i det avseendet som blivit lyckligt lottade i relationer ändå.
  • Fjosok

Lämnar tråden nu. Kan tala för mig själv MulleNuh.

Vill man inte förstå kan man lika gärna fortsätta i evighet.

Ciao!

• MulleNuh

I know.. Sa bara att jag inte tycker du är ful.

Fjosok skrev 2008-12-15 13:20:05 följande:
    Lämnar tråden nu. Kan tala för mig själv MulleNuh.Vill man inte förstå kan man lika gärna fortsätta i evighet.Ciao!
  • älskarlivet

Men han ansåginte att han gjorde fel, då är det svårt att ändra sig..

Han tyckte inte han misshandlade mig psykiskt, han tyckte inte att han vid ett tillfälle förgrep sig på mig (jag ville ju alltid ha sex, menade han) etc..

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 13:05:49 följande:
    Vill man inte, så gör man ju inte det heller. Hade han velat, hade han ju åtminstone försökt. Jag tror att vilja är avgörande för ett bra förhållande. Sedan har ju alla olika gränser för när viljan upphör. Jag menar, det är t ex en enorm skillnad mellan att ha ett bedrövligt morgonhumör och att vara otrogen.
  • Nina och Rickard

Det där med troende vet jag ingenting om eftersom du inte hade nån specifik källa till det, men däremot visar statistiken att skilsmässorna toppas av invandrare av alla dess slag - dvs en tydlig majoritet invandrare som procentuellt skiljer sig mer än etniska svenskar. Här skulle man kunna hänvisa till att dessa grupper är mer religiösa än svenskar, men inom sociologin intresserar man sig för andra faktorer..

SM09 skrev 2008-12-15 11:10:21 följande:
    Sen ett litet tillägg (kanske provocerande) som en starkt troende bekant till mig berättade. Statistiken på skiljsmässsor i dag toppas av just troende, varför är det så?Jag har två teorier:1. Många är väldigt unga när dom gifter sig.2. Kanske spelar den här ihop-flyttningsgrejjen in, man kanske inte har lärt känna varandra på den nivån att man klarar av att bo tillsammans.
  • MolsonCanadian

Vill man inte förstå vad?
    Jag försöker inte annat än förstå vad det är konkret som gör att du anser dig vara olämplig för tvåsamhet. Nog kan du se att de exempel som du gav är så luddiga att det inte förklarar något?
    Alla människor har bakgrund, vanligen ett yrke, en uppfostran och ett utseende. Det är ju inte det som gör någon olämplig för tvåsamhet. Det måste ligga något mer bakom, t ex vilket yrke, vilken bakgrund, vilken uppfostran och vad med dem som leder till olämpligheten. Vill du inte förklara det, så fine - men jag betackar mig för att jag inte skulle vilja förstå, när det är just det jag försöker.

Fjosok skrev 2008-12-15 13:20:05 följande:
    Lämnar tråden nu. Kan tala för mig själv MulleNuh.Vill man inte förstå kan man lika gärna fortsätta i evighet.Ciao!
  • OWEW

Jag har inte läst alla inlägg. Men detta är min åsikt:

Jag är en hopplös romantiker och jag tycker att det är såå otroligt oromantiskt att liksom behöva "testa" varandra innan man gifter sig. Att gifta sig ska vara en STOR, underbar, livsomvälvande händelse! Det skulle kännas så ofantligt trist att först leva ihop och dela allt precis som när man är gift, sedan gifta sig och sen... är allt som vanligt igen!
    OCH det som jag undrar mest över är människor som tycker att det är jätte lätt att flytta ihop och börja ett liv tillsammans men att gifta sig är såå otroligt stort och ibland lite skrämmande. Gör det mindre ont att gå isär efter 3 år som sambos än som 3 år som gifta? Det är ju på sätt och vis samma åtagande, men utan löften. Så varför skulle det vara så mycket mer osäkert att gifta sig utan att ha bott ihop först? Smärtan om det går åt skogen är väl densamma? Jag tycker att det är ett precis lika stort misslyckande att göra slut som sambos som att skilja sig.

Och en annan grej: Statistiken visar att det är par som gifter sig efter en väldigt kort tid tillsammans utan att ha bott ihop innan som är gifta hela livet! Det är helt otroligt vanligt att par som varit tillsammans i många år och bott ihop går skilda vägar en kort tid efter att de till slut gift sig...
    Så det är bara så FEL att säga att det skulle vara mer osäkert att gifta sig direkt när de mesta talar för att det är tvärtom.

Och som sagt, så oromantiskt om min man skulle frågat "Vill du flytta ihop?" istället för att ha hållit fram en fantastiskt vacker ring och frågat "Vill du gifta dig med mig?" med tårar i ögonen...Jag skulle tagit det som en förolämpning att han inte kände starkare för mig. Samboskapet är ju perfekt för alla som har problem med att binda sig och liksom vill hålla ett fönster öppet... ifall någon bättre dyker upp...

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?