• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom

Många kristna troende väljer att inte bo ihop.

• Fjosok

nä, men som sagt, gör det mesta ihop men sover på olika platser ...

• Nina och Rickard

Jag håller med Fjosok faktiskt, det är så det funkar bland dom kristna som håller hårt på att man inte ska bo tillsammans förrän man gifter sig. Då räknar man ofta själva sov-delen som separat medans det mesta andra är på ett eller annat sätt gemensamt. Ju närmare bröllopet paret kommer desto mer gemensamt har de, fast fortfarande sov-delen separat (eller nja, jag skulle tro att det är mycket hysch-hysch kring det där, men rent formellt sover man inte ihop ).

• 090208

Helt rätt. Håller med om allt!

Maria2009 skrev 2008-12-14 17:33:45 följande:
    Bara för att flytten är klar innan bröllopet? Jag tror de flesta som flyttar ihop innan de eventuellt gifter sig (alla gör inte det heller, vet du...) gör det för att de vill leva tillsammans. I många fall är bröllop kanske inte möjligt att genomföra innan eller efteråt heller, på grund av en massa anledningar. Det har inget att göra med hur mycket man värdesätter sitt förhållande eller hur mycket man är villig att kämpa för det. Eller hur mycket man älskar varandra för den delen heller.Alla tillskriver inte heller själva bröllopet som livets mest världsomvändande ögonblick, som du verkar göra, för många är det bara en praktisk, juridisk fråga och förändrar inget i förhållandet efteråt. Man blir inte mindre gift för det. Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...
  • Krystal
    Drom skrev 2008-12-14 18:12:23 följande:
    Många kristna troende väljer att inte bo ihop.
    Du é troende kristen va? Katolik eller protestant?
    (inte för att börja någon hets diskution kring det, denna tråd har varit på snedspår så det räcker. Jag bara undrar)
  • Fjosok

Jag är kristen och lekte icke sammanboende med min sista flickvän innan jag hamnade i mitt nuvarande liv ... :)

• JPerlestam

Superbra skrivet!

Bara för att flytten är klar innan bröllopet? Jag tror de flesta som flyttar ihop innan de eventuellt gifter sig (alla gör inte det heller, vet du...) gör det för att de vill leva tillsammans. I många fall är bröllop kanske inte möjligt att genomföra innan eller efteråt heller, på grund av en massa anledningar. Det har inget att göra med hur mycket man värdesätter sitt förhållande eller hur mycket man är villig att kämpa för det. Eller hur mycket man älskar varandra för den delen heller.Alla tillskriver inte heller själva bröllopet som livets mest världsomvändande ögonblick, som du verkar göra, för många är det bara en praktisk, juridisk fråga och förändrar inget i förhållandet efteråt. Man blir inte mindre gift för det. Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...
  • JustMeAndMyLove

Haha, vet inte varför men den där meningen var som urplockad ur en skönliterär klassiker!
    Med den humorn och träffsäkerheten går det att skriva böcker ;)

Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...
  • Drom

nej jag är inte protestant eller katolik som svar på din fråga

Krystal skrev 2008-12-14 21:57:58 följande:
    Du é troende kristen va? Katolik eller protestant?(inte för att börja någon hets diskution kring det, denna tråd har varit på snedspår så det räcker. Jag bara undrar)
  • Krystal
    Drom skrev 2008-12-14 23:51:42 följande:
    nej jag är inte protestant eller katolik som svar på din fråga
    Okej..nä jag undrade bara eftersom du tidigare i tården pratade om kristna värderingar som du har..så jag fick bara för mig att du var kristen
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?