• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

För att det är lättare att "skilja sig" när man "bara" bor ihop?

shakynose skrev 2008-12-12 17:18:28 följande:
    Att flytta isär innebär ju inte samma procedur som vid en skilsmässa, så därför tycker jag inte riktigt att man kan vända på det lika lätt.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-12 17:22:27 följande:
    För att det är lättare att "skilja sig" när man "bara" bor ihop?
    Ja, allt man behöver göra är ju att ta sina grejer och dra.
  • JustMeAndMyLove

Sambolagen har vi ju då ifall någon skulle vilja strula när man "bara" bor ihop....

shakynose skrev 2008-12-12 17:26:03 följande:
  • MolsonCanadian

Blir då inte sammanboende något man gör när man vill ha en enklare utväg?

shakynose skrev 2008-12-12 17:26:03 följande:
  • didis
    MolsonCanadian skrev 2008-12-12 17:42:23 följande:
    Så är det säkert för en del.

En del andra tillskriver inte själva äktenskapet den banbrytande betydelse som det verkar ha för andra. Och då är det logiskt att man väljer att bo tillsammans utan att vara gifta.

En relation kan vara lika seriös vare sig man lovat varandra, staten eller gudarna att leva tillsammans.
  • shakynose
    JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 17:38:54 följande:
    Sambolagen har vi ju då ifall någon skulle vilja strula när man "bara" bor ihop....
    Men den lagen ger ju knappast samma rättigheter. Har för mig att det mest gäller småprylar (om man inte har barn ihop alltså) och det är inte främst det jag tänker på.
  • MolsonCanadian

Jodå, att man inte gifter sig alls av ideologiska skäl är jag helt med på. Men i det här sammanhanget, när man bor tillsammans innan man gifter sig, så blir det ju något annat.

didis skrev 2008-12-12 17:54:38 följande:
    Så är det säkert för en del.En del andra tillskriver inte själva äktenskapet den banbrytande betydelse som det verkar ha för andra. Och då är det logiskt att man väljer att bo tillsammans utan att vara gifta.En relation kan vara lika seriös vare sig man lovat varandra, staten eller gudarna att leva tillsammans.
  • JustMeAndMyLove

Nä men det är inte bara att ta sina saker och dra, inte efter ett längre förhållande. Småsaker gäller det mest aknske men också möbler och det kan vara mycket pengar i sånt...

shakynose skrev 2008-12-12 17:54:43 följande:
    Men den lagen ger ju knappast samma rättigheter. Har för mig att det mest gäller småprylar (om man inte har barn ihop alltså) och det är inte främst det jag tänker på.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-12 17:42:23 följande:
    Och något som man kan våga sig på utan att riskera allt för mycket OM det inte fungerar. Att gifta sig och flytta ihop samma dag ter sig mera våghalsigt.
    Så det är alltså inte lika lätt att vända på resonemanget som du påstår.
  • Drom

varför tog du upp detta då?
    håll ditt privatliv för dig själv istället om du inte vill ha kommentarer!

älskarlivet skrev 2008-12-12 11:01:16 följande:
    Men lägg ner, spelar roll liksom...
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?