"Vi", dvs min käre och jag, flyttar ihop 5 månader innan bröllopet, så jag passar nog inte in i din mall. Men sammanboendet hänger inte ihop med äktenskapet i den meningen. Hade vi fått lägenhet i juni, hade vi flyttat ihop då. Nu fick vi tag i en läcker lägenhet redan i februari, och då tar vi den. Var prestigen skulle ligga, vet jag inte. Att vi gifter oss är ett beslut som vi har fattat, med allt därtill. Det är ingen "vi får se hur det går"-relation. Som sagt, så tror jag att det är inställningen till förhållandet som är avgörande, inte huruvida man har bott ihop innan eller inte.
nennesjuttioåtta skrev 2008-12-12 15:16:57 följande:
hhhahaha, nej då, jag pratade till flera. Självklart tror jag att det funkar att göra så, men man måste ju också jämföra med vad för sorts liv man kan leva. En del människor träffas ju rätt sent i livet, efter många nitlotter, och då är de nog inte så sugna på att "chansa" igen. Å andra sidan brukar det gå rätt fort då för de vet vad de letar efter. Men oftast flyttar de ju ändå ihop först, mest för att det blir dyrt med dubbelt boende om man ändå umgås jämt. En del gifter sig aldrig, men de kan ju vara lika lyckliga för det. En annan grej, som jag tänkte på. Om man nu gör som ni (ja, inte bara MolsonCanadian ) och gifter sig i samband med flytt, blir det inte då lite mer prestige också att man måste fixa det här. Och om det inte går så är det ett större nederlag att skilja sig så att de flesta stannar kvar trots att det bästa vore en skilsmässa?