• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-12 15:08:23 följande:
    Vilka menar du med "ni"?Jag uppfattar att man framför allt ifrågasätter de som väljer att inte bo ihop innan de gifter sig. Att bo ihop först verkar ju tillhöra normen här och ifrågasätts inte anmärkningsvärt.
    Verkar dessutom som om jag och mannen är HELT ensamma om att inte planera att flytta ihop alls.
  • svårtattvälja

"Vi ville inte "kompromissa" eller göra den dagen "mindre" genom att bo ihop innan dess och sedan "bara gifta" oss."

Jag förstår din tanke Miafiahallonfjärt, för att jag har hört den förut. Men den är provocerande, för mig.

• nennesjuttioåtta

tror att de gifte sig mycket tidigare än vad vi gör idag också. Vad är genomsnittsåldern för giftermål idag jämfört med 60-talet? Eller barnafödandet, för all del????

• nennesjuttioåtta
    shakynose skrev 2008-12-12 15:47:06 följande:
    Verkar dessutom som om jag och mannen är HELT ensamma om att inte planera att flytta ihop alls.
    Ja, det var ju onekligen intressant och, förlåt, udda (hittar inget ord för tillfället) Varför inte det? (detta är ingen provokation)

Nu utgår jag från mig själv och att vi inte skulle bo ihop skulle kännas jättekonstigt. Men jag vet ju inte hur du tänker. Än.
  • Plummis83

Shit, jag tycker den här tråden spårar ur hela tiden!!

• nennesjuttioåtta
    Plummis83 skrev 2008-12-12 15:58:03 följande:
    Shit, jag tycker den här tråden spårar ur hela tiden!!
    hahha, ja vad beror det på egentligen? För att det är fredag?
  • Miafiahallonfjärt
    Pumpkin skrev 2008-12-12 15:38:20 följande:
    Nu blir jag faktiskt lite lätt irriterad måste jag erkänna, varför skulle bröllopsdagen vara "mindre" viktig (?) för att man bott ihop innan?!
    Ber om ursäkt! Den är inte alls mindre viktig, det skrev jag, men vi hade en "två i ett" dag så för oss blev det två saker som inträffade samtidigt. 1 att vi började ett liv tillsammans rent geografiskt även om vi känslomässigt redan sammansvetsade. 2 att vi gifte oss. Därför blev vår dag inte bättre än någon annans men dubbel. Den dagen du flyttade ihop+ditt bröllop liksom. Inte bättre inte sämre men mer koncentrerad.
  • Miafiahallonfjärt
    svårtattvälja skrev 2008-12-12 15:48:54 följande:
    "Vi ville inte "kompromissa" eller göra den dagen "mindre" genom att bo ihop innan dess och sedan "bara gifta" oss."Jag förstår din tanke Miafiahallonfjärt, för att jag har hört den förut. Men den är provocerande, för mig.
    Jo jag förstår det och är JÄTTETRÖTT så jag erkänner villigt attjag uttrycker mig klumpigt just nu och inte riktigt får fram det jag vill säga. Men snart slutar jag och så ska jag ha en BT fri helg så ni slipper mina klumpa uttalanden en stund
  • Pumpkin
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 16:12:25 följande:
    Ber om ursäkt! Den är inte alls mindre viktig, det skrev jag, men vi hade en "två i ett" dag så för oss blev det två saker som inträffade samtidigt. 1 att vi började ett liv tillsammans rent geografiskt även om vi känslomässigt redan sammansvetsade. 2 att vi gifte oss. Därför blev vår dag inte bättre än någon annans men dubbel. Den dagen du flyttade ihop+ditt bröllop liksom. Inte bättre inte sämre men mer koncentrerad.
    Och jag hade verkligen inte velat ha allt på samma dag. Jag föredrar att njuta av saker var för sig och länge, istället för allt på en och samma gång - då finns det ju "mindre" kvar sen, om du förstår vad jag menar
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • shakynose
    nennesjuttioåtta skrev 2008-12-12 15:54:47 följande:
    Ja, det var ju onekligen intressant och, förlåt, udda (hittar inget ord för tillfället) Varför inte det? (detta är ingen provokation) Nu utgår jag från mig själv och att vi inte skulle bo ihop skulle kännas jättekonstigt. Men jag vet ju inte hur du tänker. Än.
    Haha! Det är lugnt! Känner mig inte särskilt provocerad alls!

Vi tycker helt enkelt att det fungerar bäst så. Om tiderna förändras t.ex. om det kommer barn in i bilden kanske det blir annorlunda, men just nu känns det perfekt att ha sitt eget samtidigt som vi gör nästan allt tillsammans ändå. Men jag förstår att det verkar lite udda!
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?