• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

Som sagt, det finns ingen anledning att bli upprörd över att han inte är psykopat. Han blir inte mindre otrevlig för det och det du blivit utsatt för är inte mindre allvarligt heller.

älskarlivet skrev 2008-12-12 11:01:16 följande:
    Men lägg ner, spelar roll liksom...
  • Miafiahallonfjärt

Tillbaka till ämnet tack!

• MolsonCanadian

Nej, så fungerar det inte. Bedömning av psykopati görs genom verktyget PCL-R. Att jag tycker att en person beter sig bedrövligt är inte en klassificering av psykopati. Jo, eftersom vad älskalivet beskriver motsäger klassificeringen av psykopati (enligt PCL-R) så kan jag veta det. Det gör honom inte till en trevligare människa för att han inte är psykopat.

Plummis83 skrev 2008-12-12 11:01:31 följande:
    Men snälla nån!! Nu börjas det igen, MEN om nu älskarlivet skriver att hon inte vill skriva allting som hänt osv så vet du ju inte om han är psykopat eller inte!! Är ju bara hon och de som vet om allting som kan bedöma om han är psykopat eller inte!! Tror knappast de säger så om nån bara för de har haft ett helvetet med personen i fråga!! Så lägg ner!!
  • Plummis83

Alltså, läser du bara det som du vill läsa eller?? Du var lika dryg i en annan tråd tidigare i ett helt annat ämne så lägg ner nu!!!

Håller med Miafiahallonfjärt - TILLBAKA TILL ÄMNET!!!

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 11:06:53 följande:
    Nej, så fungerar det inte. Bedömning av psykopati görs genom verktyget PCL-R. Att jag tycker att en person beter sig bedrövligt är inte en klassificering av psykopati. Jo, eftersom vad älskalivet beskriver motsäger klassificeringen av psykopati (enligt PCL-R) så kan jag veta det. Det gör honom inte till en trevligare människa för att han inte är psykopat.
  • älskarlivet

Jag håller med, tillbaka till ämnet! Sorry omjag varit lite ot, men jag började inom ämnet i alla fall..

Plummis83 skrev 2008-12-12 11:08:56 följande:
    Alltså, läser du bara det som du vill läsa eller?? Du var lika dryg i en annan tråd tidigare i ett helt annat ämne så lägg ner nu!!!Håller med Miafiahallonfjärt - TILLBAKA TILL ÄMNET!!!
  • MolsonCanadian

Dryghet har ingenting att göra med PCL-R. Det verktyget finns där alldeles oavsett vad du tycker om min person.

Plummis83 skrev 2008-12-12 11:08:56 följande:
    Alltså, läser du bara det som du vill läsa eller?? Du var lika dryg i en annan tråd tidigare i ett helt annat ämne så lägg ner nu!!!Håller med Miafiahallonfjärt - TILLBAKA TILL ÄMNET!!!
  • Plummis83

Men att du svarar en som kommer med motargument är ju väldigt självklart men sen att personen ifråga inte ger sig utan måste envisa med att hon tycker att hon vet bäst å kan allting kan ju inte du rå för!! Du vet ju vad som hänt och vet därför BÄST!!

älskarlivet skrev 2008-12-12 11:09:44 följande:
    Jag håller med, tillbaka till ämnet! Sorry omjag varit lite ot, men jag började inom ämnet i alla fall..
  • MolsonCanadian

Bedömning av psykopati handlar inte om att den som utsatts för en psykopat därmed vet att det är en psykopat utifrån hans handlingar. Det funkar inte så. Att någon är psykopat är inte en känsla. Det finns ett väl utarbetat verktyg för att fastställa psykopati och det gör inte gemene man.

Jag vet inte allting. Däremot vet jag mycket om psykopati, långt mer än just gemene man. Man är inte psykopat när man ägnar sig åt psykisk misshandel och sexuella övergrepp. Det är två motsägelser som går stick i stäv med klassificeringen av psykopati. Hade en psykopat slagit henne hade han gjort det på samma bevekelsegrund som han slår vem som helst. Det är därför det inte är fråga om psykopati. Dels att han ägnat sig åt psykisk misshandel och dels att han ägnat sig åt sexuella övergrepp.

Jag vet att ofantligt många slänger sig med begreppet "psykopat" och kvällspressen är inte direkt sen att hänga på det, t ex så att människor tror att chefen är psykopat. Så är dock inte fallet. 0,5 - 1% av världens befolkning är psykopater. Det är universellt. Att man är allmänt hemsk och utsätter människor för diverse vidrigheter är inte att vara psykopat. En psykopat ägnar sig inte åt psykisk kvinnomisshandel då det inte finns någon emotionell koppling. En psykopat bryr sig inte; det finns inget kontrollbehov, inga svartsjukekänslor, inga känslor överhuvudtaget. Det är också därför det är oerhört sällsynt att de slår ihjäl. Att ägna ett halvår åt att psykiskt misshandla någon är omöjligt att göra för en psykopat. De har helt enkelt inte det tålamodet. Det är därför man brukar säga att om man ska bli hotad någon gång, så ska man hoppas att det är en psykopat som gör det, för de glömmer lika fort som det är sagt och verkställer inte hoten.

Men men, du får för all del tycka, som gemene man, att man är psykopat om man är ett svin.

Plummis83 skrev 2008-12-12 11:17:07 följande:
    Men att du svarar en som kommer med motargument är ju väldigt självklart men sen att personen ifråga inte ger sig utan måste envisa med att hon tycker att hon vet bäst å kan allting kan ju inte du rå för!! Du vet ju vad som hänt och vet därför BÄST!!
  • MulleNuh

Jag talar om en väns gamla kille. (rättegång är på G)
    Flera psykologer plus ett flertal poliser säger just Psykopat om honom.
    Han kanske gjorde lite annat än hon berätta, men det största var just hot och misshandel.

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 10:55:55 följande:
    Nej. Då är det inte psykopatin som styr. En psykopat som samtidigt lider av mani kan möjligen ägna sig åt viss kvinnomisshandel, men det är extremt sällsynt eftersom psykopati och mani tar ut varandra.
  • Mörk Ängel

Nej det är väl klart att det inte blir något bättre förhållande för att man bor ihop först. Vad jag menar är att jag skulle aldrig ta steget att förlova mig, gifta mig eller skaffa barn med någon som jag inte bott ihop med. Jag vill veta hur vi fungerar som team och om det då finns en möjlighet att vi kan leva ihop.
    Jag tar inte så lätt på förlovning utan vill att allt ska fungera först!

Drom skrev 2008-12-11 20:43:33 följande:
    Mörk Ängel skrev 2008-12-11 20:40:31 följande:
    nää, jag tror knappast att det har något med det att göra, tänk om man skulle märka efter 3 år som gifta att man inte passar ihop? att bo först tillsammans med sin blivande leder inte till bättre förhållande.
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?