• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom
    Krystal skrev 2008-12-11 22:14:19 följande:
    o shit..då får man gifta sig snart då så man hinner med en del Fast lever man längre så är det ju inte fara...
    hahaha
  • MolsonCanadian

Ja, självklart. God syn du har.

Vi kommer att ha bott ihop i 5 månader när vi gifter oss. Rent praktiskt är det ganska skönt att slippa försöka matcha nytt boende med bröllop, men annars hade det inte spelat någon roll.

Nynaeve skrev 2008-12-11 22:06:33 följande:
    En aversion mot jämna tal måste det väl ändå vara? Det blev lite förvirrande det där :)Själv bor jag inte ihop med min fästman för tillfället. Vi hann bo ihop i ett år innan han flyttade norrut för att sitta ting. När vi gifter oss (i augusti) kommer vi ha bott ifrån varandra i nästan två år. Men då vet vi att vi klarar både att bo ihop och att bo isär. Och så blir det ju lite extra mysigt att vara nygifta när han flyttar tillbaka...
  • DanKat

Jag bor inte heller ihop med min fästman (och har inga barn heller)

• älskarlivet

Jag har bara läst ts, men hur kommer det sig att ni inte bor ihop med era respektive? Religiösa skäl eller?

Jag är sambo, däremot har jag inga barn. Vi gifter oss i juni och startar babyverkstaden troligen i mars/april

• Miafiahallonfjärt
    Krystal skrev 2008-12-11 21:27:29 följande:
    Jag tror inte heller att vi kommer att flytta ihop direkt efter att vi gift oss, av samma anledning som att vi nu bor på olika platser. jag får bara byta efternamn på brevlådan Om barn sen dyker upp i bilden så får vi väl ta mer beständiga beslut..
    Oj. Va ovanligt
  • Miafiahallonfjärt
    älskarlivet skrev 2008-12-12 07:04:38 följande:
    Jag har bara läst ts, men hur kommer det sig att ni inte bor ihop med era respektive? Religiösa skäl eller?Jag är sambo, däremot har jag inga barn. Vi gifter oss i juni och startar babyverkstaden troligen i mars/april
    [/citat]
    Nibla skrev 2008-12-11 21:46:13 följande:
    [citat]
    Personligen skulle jag inte heller gifta mig med någon jag inte haft sex med. Men det kan vi ju starta en ny tråd om......
    Jag har då tydligen köpt grisen i säcken i dubbel bemärkelse Men måste säga att det var en grymt bra gris!!
  • Miafiahallonfjärt

Och då menar jag inte svin

• älskarlivet

Vilken tur! Jag är dock väldigt glad att vi bor ihop innan vi gifter oss.. Av erfarenhet vet jag att människor kan förändras när man väl flyttar ihop.. Mitt ex visade en helt annan sida när vi flyttade ihop, som han aldrig hade visat annars..

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 07:47:45 följande:
    Jag har då tydligen köpt grisen i säcken i dubbel bemärkelse Men måste säga att det var en grymt bra gris!!
  • MolsonCanadian

Här är det mest praktiska skäl. Vi bor på olika orter. Han kommer att flytta hit 5 månader innan vi gifter oss. Sammanboendet är dock inte något som är relevant för huruvida vi gifter oss eller inte.

Jag har bara läst ts, men hur kommer det sig att ni inte bor ihop med era respektive? Religiösa skäl eller?Jag är sambo, däremot har jag inga barn. Vi gifter oss i juni och startar babyverkstaden troligen i mars/april
  • Miafiahallonfjärt
    Vi ville helt enkelt inte bo ihop innan vi gifte oss. Även om vi är "religiösa" så känns det nästan oväsentligt som argument eftersom det är ju väldigt olika hur man ser på samboboende inom religiösa inriktiningar. Men visst anser vi att vår syn på samboboende påverkas av vår tro. Men främst var det ett val VI gjorde att inte bo ihop innan. Och vi är nöjda med det valet
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?