• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom

haha, men jag måste faktist avslöja att jag och min fästman kommer INTE bo ihop när vi gifter oss, eftersom jag måste tyvärr flytta några månader till en annan stad för att bli klar med utbildingen. Så det blir ju ännu spännande att gifta sig och inte flytta ihop, hahaha

• Nina och Rickard

Känner igen det där alltför väl..jag flyttar också i februari och sen bröllop o augusti :) Det var jobbigt att leta lägenhet och kyrka/festlokal samtidigt...haha.

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 21:20:30 följande:
    Det kan jag föreställa mig. Tycker att det är något mycket att tänka på med flytt i februari och bröllop i juli.
  • MulleNuh

Jag vet att man gjorde så förr. Att man ofta gifte sig och sedan flyttade ihop.

Så, nu lämnar jag er.. Förstod att "någon" skulle sätta igång bara för att man tycker en sak!

Lycka till alla!

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 21:12:42 följande:
    Vad är det du vet?Jag förstod inte meningen, så förtydliga gärna. Man lär sig nya saker om sin partner hela tiden, vare sig man har bott ihop i 3 dagar eller i 30 år. Det går inte att förutse. Mina föräldrar har varit gifta i 42 år. De flyttade ihop först efter att de gift sig. Det har gått utmärkt. Min bror och hans fru har varit gifta i drygt 16 år. Även där har det gått utmärkt. Det handlar inte om att man ska ha bott ihop innan. Det handlar om att man fattat ett gemensamt beslut att leva tillsammans och att man löser knutarna på vägen.
  • Krystal
    Drom skrev 2008-12-11 21:22:19 följande:
    haha, men jag måste faktist avslöja att jag och min fästman kommer INTE bo ihop när vi gifter oss, eftersom jag måste tyvärr flytta några månader till en annan stad för att bli klar med utbildingen. Så det blir ju ännu spännande att gifta sig och inte flytta ihop, hahaha
    Jag tror inte heller att vi kommer att flytta ihop direkt efter att vi gift oss, av samma anledning som att vi nu bor på olika platser. jag får bara byta efternamn på brevlådan
    Om barn sen dyker upp i bilden så får vi väl ta mer beständiga beslut..
  • MolsonCanadian

Eller så var det just du som "satte igång". Beror på perspektivet.

MulleNuh skrev 2008-12-11 21:26:08 följande:
    Jag vet att man gjorde så förr. Att man ofta gifte sig och sedan flyttade ihop.Så, nu lämnar jag er.. Förstod att "någon" skulle sätta igång bara för att man tycker en sak!Lycka till alla!
  • Drom

håller med!

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 21:30:08 följande:
    Eller så var det just du som "satte igång". Beror på perspektivet.
  • MolsonCanadian

I vårt fall handlade det om att det är ganska svårt att få tag i en bra lägenhet där jag bor så när tillfället dök upp var det inget att orda om. Bröllopet bestämde vi inte datum för förrän efteråt, faktiskt. Inte kopplat till bostaden, dock, utan att jag har en aversion mot ojämna siffror och inte ville gifta mig 2010. Han tyckte att det var för länge till 2011, så det blev nu i sommar istället.

Nina och Rickard skrev 2008-12-11 21:22:40 följande:

Känner igen det där alltför väl..jag flyttar också i februari och sen bröllop o augusti :) Det var jobbigt att leta lägenhet och kyrka/festlokal samtidigt...haha.
  • Lissdaniels

Drom skrev 2008-12-11 20:29:51 följande:
    bestämde ni er för att gifta er när ni flyttade ihop?

Vi flyttade ihop officiellt efter 4 månader efter det att vi hade träffats men inofficiellt redan efter 1 månad pga att jag jobbar med min pappa och det blev lite för mycket "pappa-tid" när jag inte gick i skolan längre.
    Vi hade inte några speciella planer på att gifta oss då men efter förlovning som skedde för snart 3 år sedan så har vi haft våran plan och följer den Vi blir man och fru 6 juni nästa år {#lang_emotions_heart}

• MolsonCanadian

Det där skriver jag bara under på delvis. Tycker inte att det handlar om tiden man varit tillsammans utan vad man gör under den tiden. Somliga behöver längre tid, medan andra reder ut det ganska fort. Vi tillhör den senare sorten.

Drom skrev 2008-12-11 21:13:48 följande:
    Det är därför man inte ska gifta sig för fort!!! man ska lära känna varandra till en viss gräns, och låta restan fixa sig själv...man har ju minst 70 år att leva tillsammans med och därför man har gott om tid att lära känna varandra..hihihi
  • MulleNuh

Vad håller du med om?

Drom skrev 2008-12-11 21:31:06 följande:
    håller med!
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?