• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MulleNuh

Enkelt.. För att det bara är att flytta när man är sambos..
    Att skilja sig tar mer kraft och energi.

Drom skrev 2008-12-11 21:04:22 följande:
    inte för att reta upp någon nu, men enligt en undersökning som gjordes förra året på metro, så separerades fler sambos än gifta par, hur kommer det sig?är det lättare att "släppa" problem och göra slut än att vara kvar och fixa problemet när man endast bor ihop?
  • Pumpkin
    Drom skrev 2008-12-11 21:04:22 följande:
    inte för att reta upp någon nu, men enligt en undersökning som gjordes förra året på metro, så separerades fler sambos än gifta par, hur kommer det sig?är det lättare att "släppa" problem och göra slut än att vara kvar och fixa problemet när man endast bor ihop?
    Ja det tror jag faktiskt. Fast det har ju ingenting med den här frågan att göra egentligen. Alla är vi ju här för att vi vill gifta oss - alltså satsar vi på förhållandet.
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Toblerone

Ärligt talat, vi är sambo (inte gifta än) och jag hade kunnat vänta med att flytta ihop till efter att vi gift oss, vi känner varandra såpass att jag inte tycker det är någon skillnad från när vi inte var sambo. Inte har det dykt upp några problem som inte dök upp INNAN vi flyttade ihop..

• MulleNuh

Ja jag vet att det var så!
    Och varför jag tycker det? Jaa för att som jag innan skrev så lär jag mig fortfarande nya saker om min sambo! Jag vill gärna känna honom helt och hållet innan jag gifter mig med honom.

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 21:05:07 följande:
    Varför tycker du det?Fram till inte alltför längesedan så var det ju standard att man inte bodde ihop innan man gifte sig. Jag tycker nog i så fall att det är att "chansa" att flytta ihop först med någon slags tanke att "vi får se om vi passar ihop".
  • Drom
    MulleNuh skrev 2008-12-11 21:01:16 följande:
    Ja förhoppningsvis går allt väl! Men det är en väldigt stor chansning.
    Hur kan du påstå det? är det en åsikt eller fakta? varför skulle icke sambos har svårare att funka ihop?

kan det vara så att sambos redan är förbereda på problemet som uppstår hos varje gift par? jag tror för eller senare så går alla igenom detta. Varje person inte flyttar ihop med någon (oavsett gift eller sambo) kommer ha svårigheter i början, men det betyder inte att gifta par kommer få det svårare
  • Toblerone
    MulleNuh skrev 2008-12-11 21:06:15 följande:
    Ja jag vet att det var så!Och varför jag tycker det? Jaa för att som jag innan skrev så lär jag mig fortfarande nya saker om min sambo! Jag vill gärna känna honom helt och hållet innan jag gifter mig med honom.
    Fast efter 2 år samboskap lär det ju inte vara några hejdudrande grejer som dyker upp helt plötsligt, antar att ni varit ihop ett tag innan ni flyttade ihop?
    Man lär sig säkert nya saker om sin partner hela livet eftersom man utvecklas som människa, isåfall skulle man ju aldrig våga gifta sig. :)
  • Miafiahallonfjärt

Här är en till. Dock är vi gifta nu men bodde inte ihop innan bröllopet. Inte ens "ibland"

• MolsonCanadian

Vilket skulle kunna tolkas som att de som gifter sig har en mer lösningsfokuserad inställning.

MulleNuh skrev 2008-12-11 21:05:08 följande:
    Enkelt.. För att det bara är att flytta när man är sambos..Att skilja sig tar mer kraft och energi.
  • Drom

oh ja, vi lär oss nått nytt om varandra varje dag, även om vi inte spenderar 25/7 med varandra:)

• Drom

hehe, men en poäng har ni som redan bor mer er fästman/fästmö....NI SLIPER TÄNKA PÅ BOSTAD INNAN ÄKTENSKAP:p

fan va jobbigt att planera bröllop och flytt samtigt:P

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?