• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

Människor förändras konstant, vare sig de bor ihop eller inte. Det är hur man väljer att hantera det som spelar roll. Inte tiden man bor ihop.

älskarlivet skrev 2008-12-12 07:51:04 följande:
    Vilken tur! Jag är dock väldigt glad att vi bor ihop innan vi gifter oss.. Av erfarenhet vet jag att människor kan förändras när man väl flyttar ihop.. Mitt ex visade en helt annan sida när vi flyttade ihop, som han aldrig hade visat annars..
  • älskarlivet

Men mitt ex misshandlade mig psykiskt och gjorde sexuella övergrepp.. Det är inget som någon ska behöva lära sig hantera..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 08:59:54 följande:
    Människor förändras konstant, vare sig de bor ihop eller inte. Det är hur man väljer att hantera det som spelar roll. Inte tiden man bor ihop.
  • älskarlivet

Tur att du inte hamnade med en psykopat då som jag gjorde med mitt ex!

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 08:56:24 följande:
    Vi ville helt enkelt inte bo ihop innan vi gifte oss. Även om vi är "religiösa" så känns det nästan oväsentligt som argument eftersom det är ju väldigt olika hur man ser på samboboende inom religiösa inriktiningar. Men visst anser vi att vår syn på samboboende påverkas av vår tro. Men främst var det ett val VI gjorde att inte bo ihop innan. Och vi är nöjda med det valet
  • MolsonCanadian

Jo, det tycker jag. Att våga lämna är lika mycket att hantera som något annat.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:03:17 följande:
    Men mitt ex misshandlade mig psykiskt och gjorde sexuella övergrepp.. Det är inget som någon ska behöva lära sig hantera..
  • MolsonCanadian

För att vara petig, så var han inte psykopat om han ägnade sig åt psykisk misshandel och sexuella övergrepp.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:03:58 följande:
    Tur att du inte hamnade med en psykopat då som jag gjorde med mitt ex!
  • älskarlivet

Det var andra saker han gjorde också, men jag tänker inte fläka ut hela mitt liv här också..

Om jag gift mig med honom utan att ha bott med honom innan hade jag skiljt mig efter 6 månader.. Inte något jag vill ha med mig resten av livet..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 09:06:06 följande:
    För att vara petig, så var han inte psykopat om han ägnade sig åt psykisk misshandel och sexuella övergrepp.
  • MolsonCanadian

Det behöver du naturligtvis inte göra. Jag petar i definitionen. En psykopat ägnar sig inte åt kvinnomisshandel och sexuella övergrepp. En psykopat bryr sig alldeles för lite för att göra det, vilket är skälet till att de är underrepresenterade i den statistiken.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:07:25 följande:
    Det var andra saker han gjorde också, men jag tänker inte fläka ut hela mitt liv här också..Om jag gift mig med honom utan att ha bott med honom innan hade jag skiljt mig efter 6 månader.. Inte något jag vill ha med mig resten av livet..
  • älskarlivet

Märkligt att min kurator som fick veta allt, sa att han var psykopat då.... Men då vet du väl mer än vad hon vet..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 09:11:29 följande:
    Det behöver du naturligtvis inte göra. Jag petar i definitionen. En psykopat ägnar sig inte åt kvinnomisshandel och sexuella övergrepp. En psykopat bryr sig alldeles för lite för att göra det, vilket är skälet till att de är underrepresenterade i den statistiken.
  • älskarlivet

Dessutom, mitt ex anser inte att det var misshandel eller övergrepp.. Jag var med på det..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 09:11:29 följande:
  • Plummis83

Oj, har inte läst hela tråden men vilken diskussion ni har här!!!

Jag kan säga att jag mer lr mindre flyttade in till min blivande samma dag vi träffades!! (lr ja, vi träffades i 2 dagar, sen var han utomlands i 10 dagar å sen hamnade mer å mer av mina saker här)
    Vi har varit tillsammans i lite mer än 2 år nu, även sambos då!

Vi har inga barn, kommer nog inte skaffa barn förrän om 3-5 år nånting! Gifter oss i sommar men ingen av oss är redo för barn ännu! Vi vill ha hus före, kunna resa osv innan familj bildas!!

När det gäller ekonomin så har vi ett gemensamt sparkonto plus gemensamt matkonto som vi sätter in lika mkt på varje månad!! Sen har vi separata ekonominer och så kommer det fortsätta när vi är gifta!! Funkar kanon!! Varför ska vi behöva betalas för varandras intressen? Jag har egen häst tex!!

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?