• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Mörk Ängel

Det finns bra många gifta par som har separat ekonomi..

Drom skrev 2008-12-11 20:47:00 följande:
    Jag personligen tycker att man ska gifta sig först, för det känns som om jag flyttar ihop med en inna äktenskap så är det som om jag blir en rumskompis, dvs man delar på allt, hyra mat, och ha separata ägodelar och pengar. Därför är min tanke att när man gifter sig som har man allt gemensamt:)
  • MolsonCanadian

Det gör de säkert. Dessvärre är det inte helt vanligt med gedigen kunskap om psykopati, vare sig bland poliser eller psykologer.

En psykopat som slår en kvinna han har en relation med gör det på samma bevekelsegrunder som han slår vem som helst annars.
    Det är bl a därför man inom rättspsykiatrin är oerhört kritisk till att man trycker in psykopater i behandling av kvinnomisshandlare. Det ger totalt motsatt effekt.
    Psykopater verkställer inte heller sina hot, eftersom de är så impulsiva och saknar tålamodet att göra det. De glömmer dem lika fort som de uttalar dem. Typ "Jag ska slå ihjäl dig!" och 2 sekunder senare "Nu ska jag bli pilot."

Grundproblemet här är att psykopater inte engagerar sig i relationer så att de kan ägna sig åt systematisk misshandel. De har inte de känslor som behövs för att kunna göra det. De är alldeles för impulsiva och det finns inga emotionella kopplingar. Det krävs ett viss mått av emotionellt engagemang för att alls bry sig om att systematiskt misshandla någon. Det saknar psykopater. De har inte förhållanden för att de bryr sig om vederbörande - de har inga sådana känslor. De känner inte kärlek, glädje, rädsla osv. Vi har ett internt skämt om psykopater: Det enklaste sättet att bli av med en psykopat är att sätta honom i ett chicken race med en annan psykopat för då kör de ihjäl varandra. De stannar inte bilen för de känner ingen rädsla inför vad som kan hända.

Men vi kan gott ta en psykopatidiskussion i Debattforumet.

MulleNuh skrev 2008-12-12 12:05:47 följande:
    Jag talar om en väns gamla kille. (rättegång är på G)Flera psykologer plus ett flertal poliser säger just Psykopat om honom.Han kanske gjorde lite annat än hon berätta, men det största var just hot och misshandel.
  • MulleNuh

Fast grejen med honom är att han hade INGET samvete what so ever. Han kunde göra världens sjukaste grej, och sen prata på som inget hade hänt 1 timma efter.
    Nej så han är kanske lite annorlunda ändå mot de andra. Eller han lät som din beskrvning ovan om en psykopat.

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 12:36:29 följande:
    Det gör de säkert. Dessvärre är det inte helt vanligt med gedigen kunskap om psykopati, vare sig bland poliser eller psykologer. En psykopat som slår en kvinna han har en relation med gör det på samma bevekelsegrunder som han slår vem som helst annars. Det är bl a därför man inom rättspsykiatrin är oerhört kritisk till att man trycker in psykopater i behandling av kvinnomisshandlare. Det ger totalt motsatt effekt. Psykopater verkställer inte heller sina hot, eftersom de är så impulsiva och saknar tålamodet att göra det. De glömmer dem lika fort som de uttalar dem. Typ "Jag ska slå ihjäl dig!" och 2 sekunder senare "Nu ska jag bli pilot." Grundproblemet här är att psykopater inte engagerar sig i relationer så att de kan ägna sig åt systematisk misshandel. De har inte de känslor som behövs för att kunna göra det. De är alldeles för impulsiva och det finns inga emotionella kopplingar. Det krävs ett viss mått av emotionellt engagemang för att alls bry sig om att systematiskt misshandla någon. Det saknar psykopater. De har inte förhållanden för att de bryr sig om vederbörande - de har inga sådana känslor. De känner inte kärlek, glädje, rädsla osv. Vi har ett internt skämt om psykopater: Det enklaste sättet att bli av med en psykopat är att sätta honom i ett chicken race med en annan psykopat för då kör de ihjäl varandra. De stannar inte bilen för de känner ingen rädsla inför vad som kan hända. Men vi kan gott ta en psykopatidiskussion i Debattforumet.
  • Plummis83

Men hallo, kan vi återgå till ämnet nu?? Tror knappast det var detta som ts ville med denna tråd!!

• Krystal
    Plummis83 skrev 2008-12-12 13:36:02 följande:
    Men hallo, kan vi återgå till ämnet nu?? Tror knappast det var detta som ts ville med denna tråd!!
    Håller med!!! Starta en ny tråd om ni vill fortsätta diskutera på det ämnet...
  • chokladflingan
    Ja kan vi lämna detta nu, man måste inte alltid kämpa ihjäl sig för att få rätt i varenda fråga...
  • shakynose

Annars är ju diagnoser ställda över internet-forum alltid imponerande vassa... Kan säkert hjälpa många!

Okej, då!
    Jag har faktiskt bott ihop med min kille förut, men vi flyttade isär pga jobb. Nu bor vi i olika lägenheter i samma stad, och kommer antagligen inte flytta ihop än på några år. Vi kanske aldrig flyttar ihop. Chockerande va!
  • Pumpkin

Den här tråden har spårat ur helt och försvunnit från grundfrågan.

Ni som vill diskutera psykopati och andra psykiska störning kan starta en ny tråd om det, det var inte vad den här tråden handlade om.

Så, tillbaka till ämnet annars kan vi lika gärna stänga tråden.

/Moderator

Alla älskar Skellefteå AIK
  • svårtattvälja

För mig har mitt förhållande haft en "seriositetstrappa", eller "mognadstrappa" eller vad man ska säga. Allt har tagits stegvis, att dejta, att bli pojkvän/flickvän, att träffa varandras föräldrar och släkt, att flytta ihop, att planera en framtid ihop, att känna sig mogen att gifta sig, att skaffa barn (har inte inträffat än).
    Det handlade inte så mycket om att vi flyttade ihop för att lära känna varandra innan vi vågade gifta oss, utan mer att vi ville bo ihop, och leva nära, men jag var inte redo då att gifta mig. Och jag håller med Mörk Ängel, att jag nog aldrig hade velat gifta mig med någon som jag inte hade bott ihop med. För att det hade varit att hoppa över ett steg, gå händelserna i förväg.
    För min del kommer giftermål före barn, för barn trumfar allt. När man är redo att skaffa barn ihop så är man ju så redo att satsa på varandra som man kan bli. Men jag förstår dem som väljer att skaffa barn först, och gifta sig sen när man har tid/råd eller hur man nu tänker.

• MolsonCanadian
    svårtattvälja skrev 2008-12-12 14:31:10 följande:
    För mig har mitt förhållande haft en "seriositetstrappa", eller "mognadstrappa" eller vad man ska säga. Allt har tagits stegvis, att dejta, att bli pojkvän/flickvän, att träffa varandras föräldrar och släkt, att flytta ihop, att planera en framtid ihop, att känna sig mogen att gifta sig, att skaffa barn (har inte inträffat än). Det handlade inte så mycket om att vi flyttade ihop för att lära känna varandra innan vi vågade gifta oss, utan mer att vi ville bo ihop, och leva nära, men jag var inte redo då att gifta mig. Och jag håller med Mörk Ängel, att jag nog aldrig hade velat gifta mig med någon som jag inte hade bott ihop med. För att det hade varit att hoppa över ett steg, gå händelserna i förväg.För min del kommer giftermål före barn, för barn trumfar allt. När man är redo att skaffa barn ihop så är man ju så redo att satsa på varandra som man kan bli. Men jag förstår dem som väljer att skaffa barn först, och gifta sig sen när man har tid/råd eller hur man nu tänker.
    Historiskt har det ju varit tvärtom, att man hoppar över ett steg och går händelserna i förväg om man flyttar ihop innan man gifter sig.
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?