Jag VET att alla gifta par går genom olika problem, men jag tror knappast att ni som är sambos redan har gått igenom dessa probem och är immuna. Som du skrev, så kan ett kris uppstå hos båda paren oavsett man är gift eller inte.
Nåja, jag är förlovad, kär och planerar mitt livs största upplevelse just nu och tror knappast jag har tid för att fundera på vilka kriser som vi kommer få:)
men som jag skrev tidigare, sambos eller icke sambos, båda har lika stor chans att köpa "grisen i säcken"
Hemlig2009 skrev 2008-12-12 18:55:10 följande:
Drom, jag tror de flesta som haft flera förhållanden har älskat de personerna och velat dela sitt liv med dem. Vad är annars vitsen att vara ihop överhuvudtaget. Men alla förhållanden håller inte. Och det kan bero på båda och det kan bero på bara den ena. Kärleken kan ta slut eller man kan bli förälskad i någon annan, eller så utvecklas man åt olika håll och vill inte alls samma saker längre. Och bara för att man gifter sig så försvinner inte dessa "hot".Det känns som om du tror att bara för att du nu gifter dig och flyttar ihop med din man så är det klappat och klart. Ni har bestämt er. Det är så mycket som kan hända. En livskris för någon kan få hela förhållandet att gunga tex.Jag har varit gift en gång innan, gifte mig vid 25 års ålder efter 7 års förhållande. Det höll inte så nu är jag mer ödmjuk inför tanken att jag och min sambo ska dela livet ihop. Jag är glad och väldigt tacksam för att vi ha det så bra ihop. Vi kommer kämpa när det svajar, för det kommer det att göra förr eller senare, men säker kan man aldrig vara.