• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Plummis83

Håller med dig!! Nästan skrämmande!!

Hemlig2009 skrev 2008-12-12 23:13:22 följande:
    Nej, inte ödet men jag tror inte alla har insikten om vad som krävs för att få ett förhållande att fungera i många år.
  • MyochErlend

jag och min blivande bor inte ihop utan i varsitt kollektiv.. vi är studenter och studerar i oslo.
    det trivs vi bra med men jag lääääängtar till att flytta ihop med honom...
    Men för mig tillhör det bröllopet om vi inte blir "tvugna" av praktiska skäl...

• didis
    Drom skrev 2008-12-12 23:00:45 följande:
    är man mogen för bröllop så har man redan funderat på allt redan:)
    Nej, DU tycker du är mogen för bröllop och tycker du har funderat på allt - det är en väsentlig skillnad.

Du, och alla andra, får göra som du/ni vill och kankse blir du såsmåningom ödmjuk inför tanken att du inte besitter all kunskap om ens ditt eget förhållande eftersom det utvecklas och förändras hela tiden.

Om du känner dig väl till mods med ditt val - kanon! - själv förstår jag inte på vilket sätt just ett vigselbevis förändrar varken ens liv eller förhållande (mer än juridiskt).

Dock är jag ödmjuk nog att inse att det för andra är något vansinnigt stort att gifta sig och så länge alla är nöjda med sina val här i livet och ingen annan kommer till skada så är allt ok för mig!
  • MolsonCanadian

Fast, krasst sett, är det ingen som har det, vare sig man har bott ihop i evigheter eller inte. Mina föräldrar har levt tillsammans i drygt 42 år. De har tvingats gå igenom ett otal kriser tillsammans som de aldrig hade kunnat föreställa sig och som jag inte tror att någon människa hade kunnat föreställa sig. Oavsett hur länge man har bott ihop innan man gifte sig. Det handlar fortfarande om hur man hanterar dem och jag skulle tippa att det snarare handlar om personlighet framför antal timmar man bott tillsammans.

Hemlig2009 skrev 2008-12-12 23:13:22 följande:
    Nej, inte ödet men jag tror inte alla har insikten om vad som krävs för att få ett förhållande att fungera i många år.
  • 090208

Vi har haft allt gemensamt sen vi flyttade ihop. Lever likadant som gifta som vi gjorde nar vi var "bara" sambos.

Haller med MulleNuh. Karleken forandras inte, men det ar minsann en utmaning nar det kommer till stadning och pengar!!!

Hoppas for din skull att du inte tror att ni kommer halla med varandra om allting for att ni ar mys-pys-kara... Dra pa trissor vad man kan grala ibland! Om sana bo-ihop-saker. Det kommer ni oxa.

Helt ok att inte bo ihop innan man gifter sig. Men alla ar olika pa hemmaplan och inte kul att bli overraskad. Skont att man ar fardig med att kompromissa ihop ett hem innan man gift sig...

Drom skrev 2008-12-11 20:47:00 följande:
    Jag personligen tycker att man ska gifta sig först, för det känns som om jag flyttar ihop med en inna äktenskap så är det som om jag blir en rumskompis, dvs man delar på allt, hyra mat, och ha separata ägodelar och pengar. Därför är min tanke att när man gifter sig som har man allt gemensamt:)
  • 090208

Been there, done that... Folk fattar ingenting ibland.

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 09:53:36 följande:
    Det tog slut men alla var så arga på mig för att jag dumpade en sån fantastisk kille...
  • 090208

Men hur kan du!!! Tjejen i fraga delade med sig av sina erfarenheter och skulle bli glad for lite stottande ord kanske, inte nan j*vla besserwisser som bara ska klanka ner pa att man valde fel ord. Da tycker jag, som den amator jag ar, ar DU ar en psykopat som ar sa forbannat okanslig!!

Ja, sorry, men allvarligt...

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 10:51:25 följande:
    Jag råkar ha utbildning i riskbedömning av psykopati. Nej, det är inget psykopatdrag att isolera någon från familj och vänner. Det är snarare psykotiskt.
  • Drom

Många här tror säkert att bara för flytten är klar innan bröllopet så kommer allt annnat bli lättare...

nopp, tänk så här: ni bor i hop, bli osams och woallaaa...INGEN BRÖLLOP, inställd!

men om man redan är gift så tror jag säkert man försöker lösa alla problem innan skillsmässan

som jag tidigare sa, lättare att separeras om man är sambos än gift!:)

• Miafiahallonfjärt
    Drom skrev 2008-12-13 19:09:07 följande:
    Många här tror säkert att bara för flytten är klar innan bröllopet så kommer allt annnat bli lättare...nopp, tänk så här: ni bor i hop, bli osams och woallaaa...INGEN BRÖLLOP, inställd!men om man redan är gift så tror jag säkert man försöker lösa alla problem innan skillsmässansom jag tidigare sa, lättare att separeras om man är sambos än gift!:)
    Vet inte ritkigt om jag håller med dig. Att man blir osams så pass illa att bröllopet blir inställt bara för att man bor ihop tror jag inte. Tror att man är vanare vid konflikter om man bor ihop än om man inte bor ihop faktiskt...

Men håller med dig att man kanske generellt kämpar "lite mer" innan man packar och drar om man är gift än om man är sambo. Men fler kanske stannar i ett dåligt förhållande om man är gift också än om man är asmbo men känslomässigt tror jag det är lika jobbigt att separera som att skilja sig förrut om att det är "offentliga" löftens som bryts vid en skiljsmässa då man lovat dyrt och heligt att älska någon tills döden skiljer sig åt.

Tycker du ska akta dig för att vara så "spontan" i tråden om du inte vill ha mothugg med påhopp om att du är "naiv" Blir lätt att folk missuppfattar saker här på BT speciellt i såna här frågor då man "idealiserar en livsstil" som majoriteten inte lever... Vi var själva yngre än er när vi gifte oss i höstas men visst kan man verkligen veta vad man ger sig in på med äktenskap även om man är ung! Även om vi inte visste hur vi skulle fungera ihop så visste vi att vi var villiga att kompromissa och verkligen kämpa och kanske hade vi tur men vi funkar SJUKT bra ihop Lycka till er alla
  • Drom

Jasså. Bara för att man har en ide hur man ska leva tror jag knappast att man kan kalla naiv. Mitt livsstil vill jag varken tvinga på någon annan men jag har rätt och tycka som jag vill. Det finns inga förhållande som liknar den andra, så därför har du inte rätt att kalla mig för naiv, jag kanske inte kommer gå igenom alla problem som ni stöter på under er förhållande, men det gör mig varken mindre erfaren eller pga av att jag är "yngre"..

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-13 19:41:22 följande:
    Tycker du ska akta dig för att vara så "spontan" i tråden om du inte vill ha mothugg med påhopp om att du är "naiv" Blir lätt att folk missuppfattar saker här på BT speciellt i såna här frågor då man "idealiserar en livsstil" som majoriteten inte lever... Vi var själva yngre än er när vi gifte oss i höstas men visst kan man verkligen veta vad man ger sig in på med äktenskap även om man är ung! Även om vi inte visste hur vi skulle fungera ihop så visste vi att vi var villiga att kompromissa och verkligen kämpa och kanske hade vi tur men vi funkar SJUKT bra ihop Lycka till er alla
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?