Drom skrev 2008-12-13 19:09:07 följande:
Många här tror säkert att bara för flytten är klar innan bröllopet så kommer allt annnat bli lättare...nopp, tänk så här: ni bor i hop, bli osams och woallaaa...INGEN BRÖLLOP, inställd!men om man redan är gift så tror jag säkert man försöker lösa alla problem innan skillsmässansom jag tidigare sa, lättare att separeras om man är sambos än gift!:)
Vet inte ritkigt om jag håller med dig.

Att man blir osams så pass illa att bröllopet blir inställt bara för att man bor ihop tror jag inte. Tror att man är vanare vid konflikter om man bor ihop än om man inte bor ihop faktiskt...
Men håller med dig att man kanske generellt kämpar "lite mer" innan man packar och drar om man är gift än om man är sambo. Men fler kanske stannar i ett dåligt förhållande om man är gift också än om man är asmbo men känslomässigt tror jag det är lika jobbigt att separera som att skilja sig förrut om att det är "offentliga" löftens som bryts vid en skiljsmässa då man lovat dyrt och heligt att älska någon tills döden skiljer sig åt.
Tycker du ska akta dig för att vara så "spontan" i tråden om du inte vill ha mothugg med påhopp om att du är "naiv"

Blir lätt att folk missuppfattar saker här på BT speciellt i såna här frågor då man "idealiserar en livsstil" som majoriteten inte lever... Vi var själva yngre än er när vi gifte oss i höstas men visst kan man verkligen veta vad man ger sig in på med äktenskap även om man är ung! Även om vi inte visste hur vi skulle fungera ihop så visste vi att vi var villiga att kompromissa och verkligen kämpa och kanske hade vi tur men vi funkar SJUKT bra ihop

Lycka till er alla