• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Pumpkin
    Drom skrev 2008-12-13 21:28:43 följande:
    Jasså. Bara för att man har en ide hur man ska leva tror jag knappast att man kan kalla naiv. Mitt livsstil vill jag varken tvinga på någon annan men jag har rätt och tycka som jag vill. Det finns inga förhållande som liknar den andra, så därför har du inte rätt att kalla mig för naiv, jag kanske inte kommer gå igenom alla problem som ni stöter på under er förhållande, men det gör mig varken mindre erfaren eller pga av att jag är "yngre"..
    Fast det var ju inte Miafiahallonfjärt som kallade dig naiv - hon sa att du kanske ska akta dig så att ingen kallar dig naiv
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Drom

just nu kokar jag ägg:) mums:P

Pumpkin skrev 2008-12-13 21:30:57 följande:
    Fast det var ju inte Miafiahallonfjärt som kallade dig naiv - hon sa att du kanske ska akta dig så att ingen kallar dig naiv
  • Dittvackrajag

Jag bor tyvärr inte tillsammans med min fästman!
    Fast, man skulle kunna säga att vi bor ihop, vi umgås och sover över hos varandra (jag mest hos honom) nästan varje dag.

• Nalle Puh 40

Vi bor ihop med några barn blir det inte innan vi gift oss.

• Hemlig2009

Absolut! Jag drar inga paralleller med tiden man varit tillsammans och hur redo man är "fajtas mot" förhållandets kriser.

MolsonCanadian skrev 2008-12-13 12:34:26 följande:
    Fast, krasst sett, är det ingen som har det, vare sig man har bott ihop i evigheter eller inte. Mina föräldrar har levt tillsammans i drygt 42 år. De har tvingats gå igenom ett otal kriser tillsammans som de aldrig hade kunnat föreställa sig och som jag inte tror att någon människa hade kunnat föreställa sig. Oavsett hur länge man har bott ihop innan man gifte sig. Det handlar fortfarande om hur man hanterar dem och jag skulle tippa att det snarare handlar om personlighet framför antal timmar man bott tillsammans.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-12 21:34:29 följande:
    Det beror på vem man frågar. Shakynose menar det. anne på grönkulla skrev 2008-12-12 21:03:54 följande:
    I juridisk mening.
  • Maria2009
    Drom skrev 2008-12-13 19:09:07 följande:
    Många här tror säkert att bara för flytten är klar innan bröllopet så kommer allt annnat bli lättare...nopp, tänk så här: ni bor i hop, bli osams och woallaaa...INGEN BRÖLLOP, inställd!men om man redan är gift så tror jag säkert man försöker lösa alla problem innan skillsmässansom jag tidigare sa, lättare att separeras om man är sambos än gift!:)
    Bara för att flytten är klar innan bröllopet? Jag tror de flesta som flyttar ihop innan de eventuellt gifter sig (alla gör inte det heller, vet du...) gör det för att de vill leva tillsammans. I många fall är bröllop kanske inte möjligt att genomföra innan eller efteråt heller, på grund av en massa anledningar. Det har inget att göra med hur mycket man värdesätter sitt förhållande eller hur mycket man är villig att kämpa för det. Eller hur mycket man älskar varandra för den delen heller.

Alla tillskriver inte heller själva bröllopet som livets mest världsomvändande ögonblick, som du verkar göra, för många är det bara en praktisk, juridisk fråga och förändrar inget i förhållandet efteråt. Man blir inte mindre gift för det.

Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...
  • Miafiahallonfjärt
    Pumpkin skrev 2008-12-13 21:30:57 följande:
    Tack!
  • Plummis83

Bra skrivet!!!

Maria2009 skrev 2008-12-14 17:33:45 följande:
    Bara för att flytten är klar innan bröllopet? Jag tror de flesta som flyttar ihop innan de eventuellt gifter sig (alla gör inte det heller, vet du...) gör det för att de vill leva tillsammans. I många fall är bröllop kanske inte möjligt att genomföra innan eller efteråt heller, på grund av en massa anledningar. Det har inget att göra med hur mycket man värdesätter sitt förhållande eller hur mycket man är villig att kämpa för det. Eller hur mycket man älskar varandra för den delen heller.Alla tillskriver inte heller själva bröllopet som livets mest världsomvändande ögonblick, som du verkar göra, för många är det bara en praktisk, juridisk fråga och förändrar inget i förhållandet efteråt. Man blir inte mindre gift för det. Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...
  • Fjosok

NU ska ju inte jag gifta mig alls, men skulle ändåha svårt att inte bo samman om det nu skulle vara aktuellt. Dom flesta kristna gör ju det, dvs 90% av allt gemensamt men sover på olika håll.

Iaf dom jag känner som kör hårt på att inte bo tillsammans. Det är mer en formalia ...

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?