Drom skrev 2008-12-13 19:09:07 följande:
Många här tror säkert att bara för flytten är klar innan bröllopet så kommer allt annnat bli lättare...nopp, tänk så här: ni bor i hop, bli osams och woallaaa...INGEN BRÖLLOP, inställd!men om man redan är gift så tror jag säkert man försöker lösa alla problem innan skillsmässansom jag tidigare sa, lättare att separeras om man är sambos än gift!:)
Bara för att flytten är klar innan bröllopet? Jag tror de flesta som flyttar ihop innan de eventuellt gifter sig (alla gör inte det heller, vet du...) gör det för att de vill leva tillsammans. I många fall är bröllop kanske inte möjligt att genomföra innan eller efteråt heller, på grund av en massa anledningar. Det har inget att göra med hur mycket man värdesätter sitt förhållande eller hur mycket man är villig att kämpa för det. Eller hur mycket man älskar varandra för den delen heller.
Alla tillskriver inte heller själva bröllopet som livets mest världsomvändande ögonblick, som du verkar göra, för många är det bara en praktisk, juridisk fråga och förändrar inget i förhållandet efteråt. Man blir inte mindre gift för det.
Att man skulle vara som en "rumskamrat" om man flyttade ihop innan giftemål tror jag inte ett smack på, jag har då aldrig legat med någon jag bott med som inte har varit min partner...