• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

Javisst, men då handlar det fortfarande om vilja.

älskarlivet skrev 2008-12-15 12:40:31 följande:
    Fast ibland kan det vara så att den ena vill jobba för förhållandet, men den andre inte vill..
  • MolsonCanadian

Vad är det som gör att du anser dig vara olämplig för tvåsamhet?
    Kan du ge lite konkreta exempel?

Fjosok skrev 2008-12-15 12:43:02 följande:
    Tja. Jag vet inte om jag ska säga reptilhjärnan eller något annat primitivt inom oss som drar oss till saker vi vill trots att vi kanske borde undvika dom.Tvärtom, jag är GLAD att folk gifter sig och tycker kärlek är underbart. Men jag tycer få fokuserar på baksidorna, hur mycket lidande och tårar icke genomtänkta förhållanden skapar. Där man hade en vision men allt sprack tack vare att man hade totalt olika syner på vad äktenskapet/förhållandet är.Jag vill gärna gifta mig, men jag ska inte. ungefär som att en kompis inte vill ta mc-kort för att han vet att då skulle han köra ihjäl sig. Jag har dock mitt MC-kort då jag kan köra lungt och försiktigt. Jag kan inte leva i en tvåsamhet, jag skulle braka in i 220 i väggen.Hope that it makes sense
  • Fjosok

Men ska min vilja sabba för någon annan? Att jag vill något betyder inte att jag har rätt till något.

Varken kärlek eller äktenskap är en rättighet. Det är en gåva för utvalda.

• älskarlivet

Jo, det är klart.. Jag hoppades på att mitt ex skulle ändra sig, men han tyckte inte han gjorde något fel, så det var lönlöst att fortsätta..

MolsonCanadian skrev 2008-12-15 12:49:18 följande:
    Javisst, men då handlar det fortfarande om vilja.
  • MulleNuh

Ja det där har vi pratat om förut! Att det finns mycket "lidande" inom kärlek.. MEN tänk så mycket fint det finns! Det finns inget starkare än delad kärlek!

Och skiljsmässor. Att sitta och säga vilka anledningar dom beror på kan ju vara att ta sig lite vatten över huvudet.
    Man gifte sig för ung!
    Man gifte sig för snabbt innan man lärt känna varandra.
    Man gifte sig för att försöka rädda ett dåligt förhållande.
    Eller så växte man bara i från varandra.

Eller kanske en utav dom var pilska och gick och va otrogen!

Fjosok skrev 2008-12-15 12:43:02 följande:
    Tja. Jag vet inte om jag ska säga reptilhjärnan eller något annat primitivt inom oss som drar oss till saker vi vill trots att vi kanske borde undvika dom.Tvärtom, jag är GLAD att folk gifter sig och tycker kärlek är underbart. Men jag tycer få fokuserar på baksidorna, hur mycket lidande och tårar icke genomtänkta förhållanden skapar. Där man hade en vision men allt sprack tack vare att man hade totalt olika syner på vad äktenskapet/förhållandet är.Jag vill gärna gifta mig, men jag ska inte. ungefär som att en kompis inte vill ta mc-kort för att han vet att då skulle han köra ihjäl sig. Jag har dock mitt MC-kort då jag kan köra lungt och försiktigt. Jag kan inte leva i en tvåsamhet, jag skulle braka in i 220 i väggen.Hope that it makes sense
  • Fjosok

MulleNuh

Men vad kan rädda ett förhållande då? Självkännedom så att man aldrig ens startade det? Eller en lång samboskap innan man gifter sig?

• MolsonCanadian

Vad är det konkret som du menar gör dig olämplig för tvåsamhet?

Fjosok skrev 2008-12-15 12:51:19 följande:
    Men ska min vilja sabba för någon annan? Att jag vill något betyder inte att jag har rätt till något.Varken kärlek eller äktenskap är en rättighet. Det är en gåva för utvalda.
  • MulleNuh

Det som kan rädda ett förhållande är hårt jobb! För det är SVÅRT att ha ett bra och fungerande förhållande.

• J D

MulleNuh skrev 2008-12-15 13:00:49 följande:
    Det som kan rädda ett förhållande är hårt jobb! För det är SVÅRT att ha ett bra och fungerande förhållande.

Japp, vilja att utvecklas och förändra sin personlighet genom den typ av självreflektion som en annnan människa kan hjälpa en med tror jag är viktigt om man inte har de bästa förutsättningarna för att ingå i ett förhållande från början.

• MolsonCanadian

Vill man inte, så gör man ju inte det heller. Hade han velat, hade han ju åtminstone försökt. Jag tror att vilja är avgörande för ett bra förhållande. Sedan har ju alla olika gränser för när viljan upphör. Jag menar, det är t ex en enorm skillnad mellan att ha ett bedrövligt morgonhumör och att vara otrogen.

älskarlivet skrev 2008-12-15 12:52:10 följande:
    Jo, det är klart.. Jag hoppades på att mitt ex skulle ändra sig, men han tyckte inte han gjorde något fel, så det var lönlöst att fortsätta..
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?